خوشمزه ها

سالاد کینوا، گوجه فرنگی خشک و اسفناج

سالاد کینوا، گوجه فرنگی خشک و اسفناج

این سالاد می تواند یک وعده ی نهار باشد، زیرا خواص سیر کنندگی بالایی داشته و از مزه ی لذیذی برخوردار است. حتی می توان به آن یک تخم مرغ نیمرو اضافه کرد که ریز مغزی های آن شامل پروتئین حیوانی هم شود. مانند بیشتر سالاد ها، سالاد کینوا گوجه فرنگی خشک؛ برای وگان ها مناسب است.

اما می توان برای خوش طعم شدن به آن پنیر فتا اضافه کرد. با توجه به ذائقه ی شخصی می توان نخود (آبگوشتی) هم به آن اضافه نمود. هم اسفناج طعم اصلی در این سالاد می تواند باشد و هم آراگولا، که نگارنده به سختی می تواند گزینه ی بهتر را پیشنهاد کند. همچنین طعم کینوا با پانزده دقیقه پخت، خوشمزه اش می کند و هم ظاهر دلپذیری به آن می دهد.

سالاد کینوا، گوجه فرنگی خشک و اسفناج:

زمان آماده سازی: ده دقیقه

زمان پخت: پانزده دقیقه

زمان کل: بیست و پنج دقیقه

مناسب برای: چهار نفر

رده: سالاد

خاستگاه: مدیترانه ای

خرید گوجه فرنگی خشک

این سالاد کینوآ گوجه فرنگی خشک، آکنده از طعم های خوش مدیترانه ای مانند: لیمو، گوجه فرنگی، آفتابگردان و بادام بوداده است! این سالاد ذاتا برای گیاهخواران و عاری از گلوتن می باشد، بنابراین یک وعده/کنار وعده ی عالی برای تندرستی بدن محسوب می شود. به عنوان کنار غذایی مناسب برای چهار نفر و به عنوان سالاد مناسب برای دو نفر می باشد.

برای مطالعه مقاله سس رنچ خانگی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

کینوا و اسفناج

کینوا و اسفناج

مواد لازم برای سالاد:

کینوآ: یک فنجان، خیسانه و صف شده

گوجه فرنگی خشک: یک فنجان، خرد و ماریند شده در روغن زیتون

اسفناج تازه / آرگولا: دو فنجان

بادام خرد شده: یک سوم فنجان

روغن زیتون: یک چهارم قاشق چایخوری

نمک دریا / نمک آشپزخانه: به مقدار کافی

خرید فلفل گرانول قرمز

مواد لازم برای سس لیمو:

روغن زیتون: دو قاشق چایخوری

آبلیمو: دوقاشق چایخوری

سیر: دو حبه ( خرد شده)

سس خردل ملایم: یک قاشق چایخوری

نمک: نیم قاشق چایخوری

فلفل قرمز گرانول

فلفل سیاه گرانول

برای مطالعه مقاله سس سبزیجات خانگی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مواد سس لیمو

مواد سس لیمو

دستور پخت سالاد کینوا، گوجه فرنگی خشک و اسفناج:

دو فنجان آب را در یک قابلمه متوسط ریخته و کینوآی خیسانده را اضافه می کنیم. این مخلوط را روی حرارت متوسط جوش می آوریم، سپس حرارت را کم کرده تا داغ بماند. حدود پانزده دقیقه زمان می برد تا کینوآ پخته و همه ی آب را جذب نماید، حرارت را کاهش می دهیم به مدت پنج دقیقه تا کینوا پف کند.

برای تهیه سس: روغن زیتون، آب لیمو، سیر، خردل، نمک و فلفل قرمز را با هم مخلوط کرده و بهم می زنیم. این سس را با طعم فلفل سیاه تازه مزه دار می کنیم.

برای تهیه بادام بو داده: یک چهارم قاشق چای خوری روغن زیتون را در یک قابلمه ی کوچک ریخته و حرارت متوسطی می دهیم، تا موقعی که بوی روغن استشمام شد، گرما دهی را ادامه می دهیم، بادام و نمک را اضافه می کنیم و مرتبا به هم می زنیم (هم نزدن باعث سوختن می شود) تا زمانی که طلایی و معطر شود. بادام های تفت داده شده را در یک ظرف سرو منتقل کرده تا خنک شود.

برای مطالعه مقاله سس ماست خانگی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

سالاد کینوا، گوجه فرنگی خشک و اسفناج در کاسه

سالاد کینوا، گوجه فرنگی خشک و اسفناج در ظرف

پس از پخت کینوآ، آن را با چنگال زده و به ظرف سرو می ریزیم. همه سس را با هم زده تا ترکیب شوند. گوجه فرنگی خشک خرد شده را اضافه نموده، چند دقیقه دیگر صبر می کنیم خنک شود، سپس اسفناج / آراگولا را اضافه می کنیم، این کار باعث می شود برگ ها حالت پژمردگی پیدا نکند. صورت لزوم با نمک و فلفل اضافی مزه دار می کنیم. سالاد آماده ی سرو می باشد.

پی نوشت:

  • می توان سالاد را بدون آجیل درست نمود. به مغز بادام، می توان مغز تخمه کدو جایگزین کرد. مغز تخمه آفتابگردان (اگر به آنها حساسیت ندارید)، می تواندمطلوب باشد. یک پیشنهاد چایگزینی دیگر دانه چلغوز (آجیل کاج) می باشد.
  • برای ذخیره سازی می توانیم کینوآ پف کرده را برای چند روز به خوبی، پوشانده و در یخچال قرار دهیم و برای سرو کردم می توان آن را به صورت کاملا سرد سرو نمود.
برای خرید اینترنتی میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *