خوشمزه ها

طرز تهیه مرغ با باربیکیو

خوراک مرغ باربیکیو

باربیکیو به طور غیررسمی، BBQ در استرالیا و انگلستان باربی، در آفریقای جنوبی braai یک روش پخت و پز، یک دستگاه پخت و پز، یک سبک غذا، و یک نام برای یک وعده غذایی یا مجلسی است که در آن این سبک از غذا پخته می شود

باربیکو چیست؟

باربیکیو می تواند به روش پخت و پز خود، گوشتی که به این روش پخته شده یا به نوعی رویداد اجتماعی با این نوع پخت و پز اشاره داشته باشد. باربیکیو معمولاً در خارج از منزل و با کشیدن گوشت روی چوب یا ذغال صورت می گیرد. کباب پز رستوران ممکن است در اجاق های بزرگ آجری یا فلزی با طراحی خاص طبخ شود.

باربیکیو در بسیاری از کشورها انجام می شود و تغییرات منطقه ای متعددی وجود دارد. تکنیکی که برای باربیکیو نامگذاری شده است شامل پخت و پز با استفاده از دود در دمای پایین و زمان پخت طولانی (چند ساعت) است. کباب کردن روی حرارت مستقیم و خشک، معمولاً برای مدت چند دقیقه روی آتش داغ انجام می شود.

خوراک مرغ خوشمزه

خوراک مرغ خوشمزه

خوراک مرغ BBQ:

مرغ BBQ به آهستگی روی کوره پخته شده و با سس کباب دلخواه مورد علاقه شما قرار گرفته است. در کنار هات داگ و همبرگر، مرغ کبابی به همان اندازه کلاسیک است، اما پخت مرغ نسبت به هات داگ یا همبرگر بیشتر طول می کشد و دمای پایین پخت و پز را دوست دارد، بنابراین با کم پختن، بیش از حد سوزاندن یا هر دو آشفتگی آسان است.

فوت و فن خوب مرغ BBQ:

حداقل یک ساعت و حتی حداکثر 2 ساعت طول خواهد کشید. به یاد داشته باشید که کباب پز کند و کم است، کباب کردن سریع و گرم است. می توانید سینه مرغ را کباب کنید، اما ران، پاها یا بال های مرغ به مراتب بهتر کباب می شوند. نکته مهم در اینجا این است که گرمای خود را تعدیل کنید، با این وجود می توانید یا ذغال های کوره را یک طرف تنظیم کنید تا یک جای خنک داشته باشید، مرغ ها را روی دنده بالای کوره بگذارید، دورتر از حرارت، یا اگر گریل گاز دارید، فقط حرارت را کم کنید.

آهسته و ثابت بودن بهترین مرغ BBQ را می سازد. ران و پاهای مرغ نسبت به سینه هایی که به راحتی خشک می شوند بهتر و طولانی تر می پزند. اگر سینه ها را کباب می کنید، آنها را در جالب ترین قسمت کباب پز نگه دارید (یا این روش را دنبال کنید). این دستورالعمل قطعات مرغ نسبتاً بزرگی را در نظر می گیرد.

اگر با قطعات کوچکتر مرغ کار می کنید، ممکن است به زمان پخت کوتاه تری نیاز داشته باشند. اگر بال می پزید، ممکن است این کارها قبل از قطعات بزرگتر انجام شود. نکته:حتی اگر قصد خوردن پوست مرغ را ندارید، باز هم بهتر است آن را با استفاده از آن کباب کنید.

پوست از خشک شدن قطعات مرغ محافظت می کند مواد لازم 4 تکه از قطعات مرغ مورد علاقه خود (پا، ران، بال، سینه)، با پوست نمک 1 فنجان روغن زیتون فوق العاده بکر یا روغن نباتی1 قاشق غذا خوری ادویه باربیکو روش تهیه 1 قطعه مرغ روغن و نمک: قطعات مرغ را با روغن زیتون آغشته کرده و از هر طرف روی آنها نمک بپاشید.

مرغ باربیکیو لذیذ

مرغ باربیکیو لذیذ

2 گریل آماده کنید:

یک طرف کوره خود را برای حرارت مستقیم و زیاد آماده کنید. اگر از زغال چوب یا چوب استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که یک طرف خنک در کوره وجود دارد که در آن تعداد ذغال کم است.

مرغ را در قسمت داغ گریل بچرخانید، به طرف خنک بروید تکه های مرغ را از طرف پایین در داغترین طرف گریل قرار دهید تا قسمت پوست آن به خوبی چسبیده شود. بسته به میزان گرم بودن کباب پز، به مدت 5-10 دقیقه گریل کنید (نمی خواهید مرغ بسوزد). پس از اینکه یک طرفه را خوب جستجو کردید، تکه های مرغ را برگردانید و آنها را به سمت سردتر گریل منتقل کنید.

اگر از گریل گازی استفاده می کنید، شعله را فقط در یک طرف گریل حفظ کنید و قطعات مرغ را به طرف خنک تر، نه مستقیم روی شعله، منتقل کنید. دمای هوا را به کم یا متوسط ​​کم (بین 250 درجه فارنهایت تا 275 درجه فارنهایت، بیش از 300 درجه فارنهایت) کاهش دهید.

ادویه باربیکیو گوشت

منقل را بپوشانید و به مدت 20-30 دقیقه بدون مزاحمت بپزید. برگردانید و با سس کباب مزه دار کنید: تکه های مرغ را برگردانید و آنها را با سس کباب مورد علاقه خود مزه دار کنید. سس باربیکو از روغن زیتون و ادویه باربیکیو که به خوبی با همدیگر ترکیب شده است تکیل می شود. دوباره کوره را بپوشانید و اجازه دهید 15-20 دقیقه دیگر بپزد. این کار را تکرار کنید، قطعات مرغ را برگردانید، آنها را با سس بپزید، بپوشانید و 10-30 دقیقه دیگر بپزید.

مرغ با ادویه

مرغ با ادویه

توجه داشته باشید که زمان بستگی به تنظیم گریل، اندازه قطعات مرغ و میزان سرد بودن قطعات مرغ شما دارد! اگر تکه های کوچکتر مرغ را روی کوره ذغالی کباب می کنید ، ممکن است خیلی زودتر انجام شود. هدف این است که دمای کباب پز به اندازه کافی کم حفظ شود تا مرغ “کم و آهسته” بپزد.

کار را تمام کنید و بعد از اتمام کار آن را از روی حرارت بردارید: مرغ زمانی میپزد که دمای داخلی قطعات مرغ برای سینه ها 160 درجه فارنهایت و برای ران ها 170 درجه فارنهایت باشد، وقتی با یک دماسنج گوشت آزمایش می شود یا اگر نوک چاقو را در وسط ضخیم ترین قطعه فرو کنید و آب آن باید شفاف شود، مرغ تمام می شود.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *