آموزش باغبانی

روش های استفاده مجدد از تفاله قهوه

چگونه پودر قهوه به جا مانده در قهوه ساز را بازیافت کنیم

نوشیدن قهوه یک فعالیت روزانه برای بسیاری از مردم در سراسر جهان است. چه از دستگاه قهوه ساز برقی، فرنچ پرس، قهوه‌ساز Chemex یا هر روش دیگر که برای دم کردن قهوه استفاده می‌کنید، ممکن است از خود بپرسید که چگونه می‌توانید از دور ریختن تمام پودر قهوه مصرفی جلوگیری کنید.

پاسخ کمپوست است. قهوه آسیاب‌شده یک ماده آلی گیاهی است، بنابراین می‌توان اجازه داد در یک محیط کنترل شده تجزیه شود، این کار همزمان مواد کمتری به محل دفن زباله می‌فرستد و یک مکمل غنی خاک ایجاد می‌کند. راهنمای زیر 3 روش بازیافت پودر قهوه به جا مانده از قهوه ساز را توضیح می‌دهد.

بخش اول: اضافه پودر قهوه به توده کمپوست

در بخش اول به پودر قهوه می پردازیم.

1- پودر قهوه را جمع آوری کنید:

پودر قهوه مصرف شده و فیلتر قهوه را جمع آوری کنید. اگر یک توده کمپوست، سطل کرم یا سرویس کمپوست شهری دارید، افزودن قهوه مصرف شده آسان است. با جمع آوری پودرهای مصرف شده و همچنین کاغذ فیلتر (اگر از آن استفاده می‌کنید) شروع کنید. فیلترهای کاغذی قهوه نیز قابلیت کمپوست دارند.

ممکن است بخواهید یک سطل کمپوست را در آشپزخانه نگه دارید تا از آن برای نگهداری پودر قهوه پیش از انتقال به توده کمپوست استفاده کنید. این باعث می‌شود که مجبور نباشبد هر بار که قهوه دم می‌کنید، به توده کمپوست هم سر بزنید.

پودر قهوه را جمع آوری کنید

پودر قهوه را جمع آوری کنید

2- پودر قهوه را روی توده کمپوست خود قرار دهید:

پودر و فیلترهای قهوه کاملاً ارگانیک هستند و می ‌توانند مستقیماً به توده کمپوست اضافه و یا در سطل کرم ریخته شوند.

پودر قهوه را روی توده کمپوست خود قرار دهید

پودر قهوه را روی توده کمپوست خود قرار دهید

3- سطح مواد غنی را تنظیم کنید:

سطح مواد غنی از کربن را در توده کمپوست خود تنظیم کنید. پودر قهوه سرشار از نیتروژن است، که از مواد کمپوستی “سبز” تشکیل شده است. مواد سبز باید با مواد غنی از کربن یا “قهوه‌ای” متعادل شوند. اگر مقدار زیادی قهوه را به انبوه کمپوست خود اضافه کردید، مطمئن شوید که برای تنظیم تعادل مواد مغذی، مقدار بیشتری کاغذ، برگ خشک یا سایر مواد غنی از کربن اضافه کنید.

سطح مواد غنی را تنظیم کنید

سطح مواد غنی را تنظیم کنید

بخش دوم: پودر قهوه را مستقیماً به گیاهان خود اضافه کنید

در ادامه بخش دوم پودر قهوه را به گیاه اضافه کنید.

1- پودر قهوه را ذخیره کنید:

پودر قهوه را برای کود دادن به گیاهان خود ذخیره کنید. از آنجا که پودر قهوه دانه ای، با pH نسبتاً خنثی، غنی از نیتروژن است، کود مناسبی برای گیاهان آپارتمانی و گیاهان باغی محسوب می‌شود. می‌توانید قهوه را (بدون کاغذ فیلتر) برای استفاده به عنوان کود در یک ظرف کوچک ذخیره کنید.

پودر قهوه را ذخیره کنید

پودر قهوه را ذخیره کنید

2- پودر قهوه را به گیاهان خود بدهید:

هنگامی که آماده استفاده از پودر قهوه هستید، کافی است آنها را روی خاک گیاه خود بپاشید یا با انگشتان خود آنها را در خاک فرو کنید. افزودن مستقیم قهوه‌های مصرف شده به خاک گیاه نه تنها نیتروژن گیاه را تأمین می‌کند، بلکه توانایی نگهداری آب در خاک را نیز بهبود می‌بخشد.

پودر قهوه را به گیاهان خود بدهید

پودر قهوه را به گیاهان خود بدهید

بخش سوم: پودر قهوه را روی خاک بیرون بپاشید

در ادامه بخش سوم پودر قهوه را به خاک اضافه کنید.

1- پودر های قهوه را جمع آوری کنید:

پودرهای قهوه را برای پاشیدن بر روی زمین فضای باز جمع آوری کنید. اگر توده کمپوست ندارید و به کود اضافی برای گیاهان خود احتیاج ندارید، گزینه سومی برای بازیافت پودر قهوه در دسترس است. کار را با جمع آوری پودر از دستگاه قهوه ساز خود در یک ظرف کوچک شروع کنید، همانطور که برای 2 روش دیگر این کار را انجام می‌دهید.

پودر های قهوه را جمع آوری کنید

پودر های قهوه را جمع آوری کنید

2- پودر قهوه را روی خاک زمین بیرون خود بریزید:

از آنجا که پودرهای قهوه خیلی زود روی خاک اثر می‌کنند، و از آنجا که گیاهان مواد مغذی در دسترس را به راحتی مصرف می‌کنند، می‌توان پودر را مستقیماً بر روی خاک زمین بیرون ریخت. این روش بازیافت پودر قهوه تنها در صورتی مناسب است که شما یک قطعه زمین در فضای باز داشته باشید. شما باید از ریختن قهوه در زمین هایی که مالک آن نیستید، خودداری کنید.

هنگام انجام این کار، از خالی کردن پودرها در یک جا خودداری کنید تا گیاهان زیر کمپوست ها دفن نشوند. در عوض، پودرها را دور پایه‌های درختان بریزید، که به طور معمول سایه و از قبل فاقد پوشش گیاهی رقیب هستند.

پودر قهوه را روی خاک زمین بیرون خود بریزید

پودر قهوه را روی خاک زمین بیرون خود بریزید

بخش چهارم: سایر کاربردهای قهوه

در ادامه بخش چهارم به کاربرد های قهوه می پردازیم.

1- از آن به عنوان یک بوگیر طبیعی استفاده کنید:

همین الان یک ماهی را پاک کرده، غذای فلفلی پخته، یا 4 سیر را پوست گرفته و نمی‌توانید از دست بوی ناخن‌هایتان خلاص شوید؟ مالیدن مقداری پودر قهوه به دستان خود را امتحان کنید. بو از بین می‌رود و دستان شما لایه برداری شده و لطیف می‌شوند. پس از آن، دستان خود را بشویید تا از دست پودرهای باقی مانده خلاص شوید. همچنین، می‌توانید با گذاشتن یک فنجان قهوه در یک ظرف رایحه‌های ناخوشایند آن را از بین ببرید یا حتی مقداری پودر قهوه را یک شب در کفش‌های بدبو قرار دهید.

از آن به عنوان یک بوگیر طبیعی استفاده کنید

از آن به عنوان یک بوگیر طبیعی استفاده کنید

2- برای تهیه یخ‌ قهوه از آن استفاده کنید:

از تکه‌های یخ قهوه منجمد می‌توان بعداً یخ‌قهوه زده درست کرد یا حتی به عنوان یک انرژی زا آن را به یک نوشیدنی پروتئینی اضافه کرد.

برای تهیه یخ‌قهوه از آن استفاده کنید

برای تهیه یخ‌قهوه از آن استفاده کنید

3- کاغذهایی با ظاهر عتیقه درست کنید:

خیساندن کاغذ اداری سفید در باقیمانده قهوه یا پودر قهوه که با آب مخلوط شده است، می‌تواند آن را رنگ کند و به آن دقیقا یک جلوه عتیقه بدهد. سپس می‌توانید از آن برای ساختن کارت و یا تهیه یک آلبوم قدیمی استفاده کنید.

کاغذهایی با ظاهر عتیقه درست کنید

کاغذهایی با ظاهر عتیقه درست کنید

4- گوشت را با آن نرم و لذیذ کنید:

مایعات اسیدی به نرم شدن گوشت کمک می‌کند و قهوه تمام اسید مورد نیاز شما را دارد. فقط مقدار کمی به سس گوشت خود اضافه کنید و نتایج عالی بدون طعم عجیب قهوه را در استیک یا کباب خود امتحان کنید.

گوشت را با آن نرم و لذیذ کنید

گوشت را با آن نرم و لذیذ کنید

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید ملزومات باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *