خوشمزه ها

ادویه قهوه و سیر آسیاب شده

ادویه قهوه و سیر

ادویه های آسیاب شده آماده ای که از فروشگاه ها می خریم، بی نظیر هستند. از قبل اندازه گیری و بسته بندی شده اند و تنها کافیست آنها را روی غذای خود بپاشید و تمام! به حداقل وقت و انرژی نیازمندند. این ادویه ها، راه میانبر مورد علاقه من هستند. البته ممکن است در تمام طول سال، به یک نوع ادویه خاص آسیاب شده، اعتیاد پیدا کنید.

مثلا جایی نشسته اید و به این فکر می‎‌کنید که چه خواهید کرد. می خواهید روی استیک های خود، چه نوع ادویه ای بپاشید. بعد ممکن است به این فکر کنید که آیا زندگی هنوز ارزش زندگی کردن را دارد؟! و بعد، از اینکه چقدر نی نی کوچولو و لوس هستید، تعجب خواهید کرد.

ادویه ترکیبی

فصل باربی کیو، فصلی بسیار پرشور است و فروشگاه ها، از ادویه قهوه و سیر آسیاب شده پُر هستند. اما خرید از فروشگاه؟؟! از من بعید است! چون می توانم خودم ادویه خودم را بسازم. من حتی ادویه ای که خودم ساختم را بیشتر دوست دارم، چون ادویه های آماده، نمک بیشتری دارند. درست است، با من همراه باشید.

ادویه سیرو قهوه

ادویه سیرو قهوه

تهیه ادویه قهوه و سیر:

شاید (امیدوارم) شما به اندازه من دیوانه نباشید و دلیل اینکه می خواهید ادویه خود را بسازید، این باشد که فروشگاه نزدیک خانه شما، از این نوع ادویه خاص ندارد. اگر موافق باشید، نام کارخانه سازنده را نیاوریم، فقط این را بگویم که نام این کارخانه، با Shmader Shmoes هم قافیه است.

همچنین ممکن است شما همه این مواد مورد نیاز برای تهیه ادویه را در اختیار داشته باشید و بفهمید که چقدر ارزان تر از خرید این ادویه در فروشگاه ها، با نام تجاری مخصوص خود است. دلیل شما هرچه باشد، در ادامه با ما همراه باشید.

پودر نمک و سیر

می توانید مقادیر ذکر شده در این دستورالعمل را به سلیقه خود تغییر داده و جا به جا کنید، و یا مقدار هر کدام را به تناسب نصف یا یک چهارم کنید. همچنین می توانید آن را دو یا سه برابر کنید. ادویه را داخل یک ظرف ضد هوا، در کابینت نگه دارید و از آن به دلخواه استفاده کنید. هر ماده ای که در این دستورالعمل ذکر شده، در طعم ادویه نقشی اساسی دارد؛ بنابراین سعی کنید چیزی را حذف یا جایگزین نکنید.

شکر قهوه ای طعمی شیرین و دلپذیر اضافه می کند که این طعم، از شکر سفید به دست نخواهد آمد. دانه های قهوه آسیاب شده، طعمی خاکی تر، با تلخی کمتر نسبت به قهوه فوری دارد. فلفل قرمز دودی، ادویه ی جدید مورد علاقه ی من است و وجود آن در این ترکیب، ضروری است.

این ادویه به راحتی در سوپرمارکت های بزرگ، در قسمت ادویه جات، پیدا می شود؛ حتی اگر قبلاً هرگز به آن توجهی نکرده باشید. نمک کوشر (Kosher salt) نسبت به نمک معمولی، دانه درشت تر است و من این بافت را دوست دارم؛ اما در صورت تمایل می توانید نمک معمولی را جایگزین کنید. تنها مقدار آن، باید نسبت به مقدار نمک کوشر ذکر شده، کمی کمتر باشد.

انواع ادویه

انواع ادویه

شرط می بندم که عده ای از شما، دوست دارید ترکیب آن را با سیر خرد شده و پودر پیاز امتحان کنید، تنها برای سر و کله زدن با من! مشکلی نیست، بفرمایید! اضافه کردن پودر سیر و پودر پیاز هم معرکه خواهد بود، اما من ترکیب خودم را بیشتر دوست دارم. به من اعتماد کنید، من ترکیب همه چیز را باهم امتحان کرده ام!

من ترکیب این ادویه را با استیک و گوشت سینه را می پسندم. شنیده ام که این ترکیب با مرغ کبابی، سبزیجات گریل شده، و حتی ماهی نیز بی نظیر است.

مواد مورد نیاز ادویه قهوه و سیر خرد شده:

شکر قهوه ای: ۴ قاشق غذاخوری شکر قهوه ای

قهوه آسیاب شده: ۴ قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده

پاپریکا دودی: ۲ قاشق غذاخوری پاپریکا دودی

سیر دانه ریز: ۴ قاشق چایخوری

نمک کوشر: ۴ قاشق چایخوری

 پاپریکا شیرین: ۴ قاشق چایخوری

دستورالعمل:

تمامی مواد را در یک کاسه ریخته و ترکیب کرده و خوب مخلوط کنید. ذرات شکر قهوه را اگر بهم چسبیده بودند، خرد کرده و جدا کنید. ادویه شما آماده است! آن را داخل یک ظرف ضد هوا ریخته و داخل کابینت، نگهداری کنید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *