گیاهان دارویی و ادویه ها

ادویه های مفید برای کبد

ادویه ها و گیاهان چاشنی های خاص

ادویه ها از زمانهای دور به عنوان دارو برای بهبود بیماریهای مختلف مورد استفاده قرار می گرفتند که بسیاری از خواص مفید آنها امروزه ثابت شده است. کبد یکی از اعضای بدن است که در اثر عوامل مختلف می تواند به انواع بیماریها دچار شود.

معرفی ادویه های مناسب کبد:

بسیاری از گیاهان دارویی بویژه ادویه ها برای درمان بیمارهای کبد مفید تشخیص داده شده اند و طبق تحقیقات صورت گرفته می توانند تاثیر مثبتی بر عملکرد کبد داشته باشند در ادامه به ادویه های مفید برای کبد اشاره خواهیم کرد.

زردچوبه:

طبق گفته یک محقق طب سنتی زردچوبه به عنوان گیاهی که دارای طبعی گرم و خشک است می تواند برای کبد مفید بوده و بویژه در درمان کبد چرب موثر واقع شود. زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و مصرف آن می تواند مانع از انباشته شدن چربی در کبد شود و یک درمان مناسب برای کبد چرب شناخته می شود. در ضمن زردچوبه با بهبود توانایی بدن در هضم چربی ها، از تجمع یافتن آنها در کبد جلوگیری به عمل می آورد.

ادویه زنجبیل زردچوبه

ادویه زنجبیل زردچوبه

زنجبیل:

زنجبیل ادویه ای با خواص فراوان است. از جمله خواص زنجبیل تاثیر مفید آن در کاهش جذب میزان چربی ها در جریان گردش خون و اندام های داخلی بدن است. شما با مصرف 2 الی 3 نوبت از زنجبیل در طول هفته می توانید خواص مفید آن در افزایش متابولیسم وسوخت و ساز بدن و کاهش میزان جذب چربی ها را شاهد باشید.

برای استفاده از زنجبیل به منظور حفظ سلامت کبد می توانید یک تکه از زنجبیل تازه را در درون یک کاسه ماست رنده کرده و بعد از صرف وعده های غذایی آن را میل کنید. استفاده از دمنوش زنجبیل نیز در کنترل بیماریهای کبد می تواند موثر واقع شود. نوشیدن دمنوش زنجبیل منجر به کاهش جذب چربی در اطراف کبد می شود.

اهمیت خوردن رنده شده زنجبیل در ماست کم چرب بخصوص در وعده هایی که غذای چرب خورده اید چند برابر می شود. ضمنا می توانید برش هایی از زنجبیل تازه را در چای سبز یا آب جوشانده و چای زنجبیل درست کرده و نوش جان کنید.

سیر مقوی معده

سیر مقوی معده

سیر:

سیر یا پودر سیر آن همواره به عنوان یکی از ادویه های طعم دهنده بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. سیر دارای خواص دارویی و درمانی متعددی است. مصرف سیر می تواند سبب کاهش وزن شده و این فرایند به دلیل عملکرد موثر آن در هضم چربی ها اتفاق می افتد. از همین رو از آن به عنوان ادویه ای مفید برای کبد یاد می شود.

دارچین:

طبق مطالعاتی که روی ادویه دارچین و دمکرده آن صورت گرفته اهمیت آن در حفظ سلامت کبد و بویژه درمان کبد چرب به اثبات رسیده است. برای بهره مندی از خواص مفید دارچین روی کبد بهتر است آن را به صورت پودر نشده استفاده نمایید.

خرید پودر کاری

پودر کاری:

پودر کاری یکی از ادویه های پر مصرف بویژه در کشور هندوستان است. پودر کاری از ترکیب ادویه هایی همچون زردچوبه، دارچین، سیر، هل، زیره و گشنیز بوجود می آید. عنصر اصلی پودر کاری زردچوبه است که علاوه بر رنگ زیبایی که به آن می دهد خواص فوق العاده ای نیز دارد.

پودر کاری به دلیل داشتن کورکومین و همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی بالا می تواند از کبد در مقابل بسیاری از بیماریها محافظت کند.

استفاده از ادویه هایی مانند سیاهدانه، آویشن، نعنا، میخک، هل، زیره به دلیل داشتن خاصیت گرمی برای کبد مفید هستند. این ادویه ها باعث تقویت کبد می شوند.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *