گیاهان

گیاهان آپارتمانی گران قیمت

معرفی گیاهان آپارتمانی گران قیمت

شاید برای کسانی که دغدغه مالی ندارند، پیدا کردن گل زیبا و خاص که در شان آنها باشد بتواند در حد یک دغدغه مطرح شود. ما در این مقاله به معرفی گل های گران قیمت آپارتمانی خواهیم پرداخت که به دلیل داشتن قیمت بالا هر قشری امکان خرید آنها را ندارد. این گل های زیبا که ممکن است در برخی گونه ها، قیمت هر شاخه از آنها دارای قیمتی بالاتر از یک میلیون تومان باشد می توانند انتخابی خاص و لاکچری برای تزیین و زیباسازی فضای منازل باشند.

متمایز بودن و قیمت بالای برخی از گیاهان علاوه بر اینکه به نحوه نگهداری آنها و حساس بودن آنها بر می گردد می تواند به دلیل عوامل زیر باشد:

  • داشتن مقاومت بالا و سازگاری با هر شرایطی
  • برخوردار بودن از زیبایی ظاهری در برگ ها، ساقه و گل ها
  • پروسه تکثیر سخت و پر هزینه
  • محدودیت در تعداد و موجود نبودن در بازارهای محلی

لوکس ترین و گران قیمت ترین گیاهان آپارتمانی:

در ادامه مقاله این گل های زیبا و لوکس را همراه تصاویر آنها بیان می کنیم.

ارکیده:

انواع ارکیده در زمره زیباترین گل های آپارتمانی جای می گیرند. این گل زیبا در میان انواع مختلف گل ها دارای ارزش بالایی است. از این گل زیبا معمولا در تزیین سبد گل های خواستگاری و یا دسته گل عروس استفاده فراوانی می شود. دارای رنگ بندی متنوعی است که می تواند هر سلیقه ای را پوشش دهد. اغلب فروش آن به صورت تک شاخه می باشد. شما می توانید این گل زیبا را به شکلی چند شاخه و پر در گلدان های شیشه ای کاشته و از تماشای جلوه زیبای آن لذت ببرید.

گونه های مختلف ارکیده به لحاظ قیمت و زیبایی ظاهری با هم متفاوت هستند. در زیر با سه نمونه پرطرفدار این گل در ایران آشنا می شویم:

  • ارکیده فالانوپسیس
  • ارکیده کاتلیا
  • ارکیده اونسیدیوم

 

ارکیده

ارکیده

لاکی بامبو:

بامبو یک گیاه آپارتمانی لوکس و زیباست. این گیاه عمدتا به صورت شاخه ای فروخته می شود. قیمت آن بسته به تعداد پیچ ها، بافته بودن آن و زادگاه اصلیش متفاوت می باشد. گیاه بامبو را گذشته از زیبایی ظاهری و جنبه لوکس بودنش در انواع دکوراسیون، مطابق با نظریه فنگ شویی نمادی از خوش شانسی و ثروت می دانند.

بامبو روش نگهداری آسانی دارد. بهترین شرایط برای نگهداری بامبو، قرار دادن آن در گلدان شیشه ای با آب فاقد کلر و دمای متعادل که از نور غیر مستقیم هم بهره مند شود، می باشد.

لاکی بامبو

لاکی بامبو

نخل کنتیا:

نخل کنتیا یکی از گران قیمت ترین نخل های زینتی مناسب برای نگهداری در آپاتمان ها می باشد. قیمت این نخل متناسب با سایز و تعداد شاخه های آن متغیر می باشد. شما می توانید از این نخل در سایزها و قیمت های مختلف تهیه کنید. این نخل زیبا می تواند با جای گرفتن در یک گوشه از پذیرایی زیبایی و جلوه دکوراسیون شما را چندین برابر کند.

نخل کنتیا

نخل کنتیا

پاچیرا:

این گیاه با نام انگلیسی money plant نمادی از شانس و ثروت است. از قیمتی نسبتا بالا برخوردار بوده و برگ های پهن و شاخه های بافته شده آن، دکوراسیون منزل شما را خاص تر و زیباتر می کند. نمی توان این درختچه زیبا را در هر مغازه گل فروشی یافت. قیمت پاچیرا به نسبت سایز و تعداد تنه های بافته شده متفاوت می باشد.

پاچیرا

پاچیرا

زاموفیلیا:

زاموفیلیا به عنوان یکی از گیاهان معروف و همه پسند شناخته می شود. قیمت این گیاه نیز متناسب با تعداد شاخه ها و سایز گیاه بالاتر می رود. زاموفیلیا از جمله گیاهانی است که روند رشد کندی داشته و تکثیر آن نسبتا دشوار است. ولی این گیاه مرگ ندارد. گیاهی زیباست که امروزه در بیشتر منازل می توان آن را مشاهده کرد. در زمره گیاهان آپارتمانی لوکس و گران قیمت قرار می گیرد.

زاموفیلیا

زاموفیلیا

کاکتوس های خاص:

علاوه بر کاکتوس های کلکسیونی که جزء گیاهان لوکس و گران قیمت قرار می گیرند، کاکتوس های دیگری نیز وجود دارند که می توانند حتی گران قیمت تر از کاکتوس های کلکسیونی باشند. قیمت انواع کاکتوس ها بسته به سن، نژاد و سایز آنها متفاوت می باشد. یک کاکتوس کوچیک با اندازه بند انگشتی ممکن است قیمتی بالاتر از یک کاکتوس با اندازه یک متری داشته باشد و این سن و نژاد کاکتوس است که دلیل این گرانی قیمت برخی از آنها می باشد.

کاکتوس های خاص

کاکتوس های خاص

گیاهان گوشتخوار:

برخی از گیاهان به دلیل داشتن ماهیت گوشتخواری و کمیاب بودن در بازار گل و گیاه دارای قیمت های بالایی هستند. همانگونه که از نام این گیاهان پیداست، منبع تغذیه آنها حشرات و خزندگان ریز هستند و این ویژگی باعث می شوند این گیاهان علاوه بر اینکه به لحاظ جنبه زیبایی مورد توجه باشند به دلیل حذف حشرات موذی موجود در داخل منازل نیز مورد توجه قرار بگیرند. گیاهان گوشتخوار دارای انواع مختلفی هستند که فقط نمونه های اندکی از آنها را می توان در ایران یافت. از جمله این گیاهان می توان به ونوس حشره خوار بسیار زیبا اشاره کرد.

گیاهان گوشتخوار

گیاهان گوشتخوار

انواع بونسای خاص:

بونساس ها در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام نیز دارای قیمت های متفاوتی می باشند. برخی از این بونسای ها بسیار خاص بوده و می توانند در محیط آپارتمان شما همانند یک درخت کوچک و مینیاتوری بدرخشند. اغلب بونسای های خاص دارای تنه ی چوبی ضخیم و فرم گرفته با شاخ و برگ های کوچک هستند که وجود آنها می تواند باعث ظرافت و زیبایی صد چندان دکوراسیون منزل شما بشود. بونسای ها نیاز به رسیدگی خاص و دائمی دارند که ممکن است کار هر کسی نباشد. داشتن یک بونسای زیبا در منزل می تواند به مثابه آوردن یک جنگل کوچک و زیبا به فضای داخلی منازل باشد.

انواع بونسای خاص

انواع بونسای خاص

گیاه فیکوس آفریقایی:

فیکوس آفریقایی گیاهی سبز رنگ و جذاب و مناسب نگهداری در فضاهای بزرگ است. این گیاه جزء گیاهان گران قیمت محسوب می شود. در صورتی که بخوبی از این گیاه مراقبت شود می تواند به خوبی رشد کرده و ارتفاع آن به بیش از 2 متر برسد. فیکوس آفریقایی نیازمند نور غیر مستقیم و زیاد است. به همین جهت بهتر است در مقابل پنجره آفتاب گیر قرار بگیرد تا بتواند نیاز خود به نور را تامین نماید.

گیاه آرالیا:

آرالیا یکی دیگر از گیاهان گران قیمت است. این گیاه نسبت به نور کم مقاوم بوده و روش نگهداری آسانی دارد. آرالیا گیاهی نور دوست است اما می تواند در شرایط نیم سایه نیز بخوبی رشد کند. شما با داشتن این گیاه شرقی در خانه جلوه ای از یک باغ به سبک ژاپنی را به نمایش خواهید گذاشت.

گیاه آرالیا

گیاه آرالیا

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید گل و گیاه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *