گیاهان دارویی و ادویه ها

داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو

خانم چاقی که میخواهد وزن خود را با گیاهان دارویی کاهش دهد

کاهش وزن و سوزاندن چربی های شکم و پهلو جهت پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری های مختلف از جمله بیماری‌های قلبی از اهمیت زیادی برخوردار است. از همین رو بسیاری از افراد در صدد کاهش وزن و کاهش چربی های اطراف شکم هستند. انجام ورزش های هوازی، بهره گیری از رژیم غذایی سالم و استفاده از داروهای گیاهی برای لاغری شکم و پهلو از روش های سوزاندن چربی های اضافی اطراف شکم به شمار می آید.

با افزودن داروهای گیاهی به غذاها و دمنوش ها می‌توانید روند لاغری و کاهش وزن و چربی سوزی بدن را افزایش دهید. اگر به دنبال کاهش چربی اطراف شکم و پهلوی خود هستید، مطالعه این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم:

برای از بین بردن چربی های شکم و پهلو و افزایش سوخت و ساز بدن چندین داروی گیاهی قوی وجود دارد که می‌توان با گنجاندن آنها در رژیم روزانه جهت سوزاندن و آب کردن چربی های سفت و سخت شکم یاری گرفت. در ادامه به معرفی برخی از این داروهای گیاهی خواهیم پرداخت.

زیره سبز مناسب لاغری شکم و پهلو:

از نظر طب سنتی زیره سبز یکی از پر خاصیت ترین ادویه ها است. کاهش متابولیسم بدن یکی از دلایل چاقی در افراد با طبیعت مرطوب می باشد. بدن این افراد چربی ساز بوده با خوردن غذای اندک نیز به سرعت چاق می شوند. یکی از مهمترین خواص زیره سبز افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن است.

طبع گرم زیره سبز موجب افزایش متابولیسم بدن می شود. همچنین زیره سبز با کمک به هضم غذا به سلامت دستگاه گوارش و عملکرد صحیح آن کمک می کند و در نتیجه اختلالات گوارشی بهبود یافته و غذا بهتر هضم می شود. ماده تیموکینون موجود در زیره سبز با کاهش قند خون موجب لاغری می شود.

از زیره سبز نه تنها می توان به عنوان ادویه در تهیه غذا استفاده کرد، بلکه می‌توان از آن به عنوان دمنوش برای لاغری استفاده نمود. همچنین می‌توان از عرق زیره نیز برای افزایش سوخت و ساز ولاغری شکم و پهلو استفاده نمود.

خرید زیره سبز

دانه های زیره سبز بر روی قاشق چوبی

دانه های زیره سبز بر روی قاشق چوبی

زنجبیل مناسب لاغری شکم و پهلو:

زنجبیل یکی از محبوب ترین ادویه های آسیایی به ویژه در مناطق هند، ژاپن، چین و ایران است. زنجبیل دارای طبع گرم می باشد، از این رو در طب سنتی استفاده از این داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو توصیه شده است. افراد دارای طبع سرد با استفاده به اندازه از این داروی گیاهی می‌توانند طبع غذاهای سرد را متعادل کنند.

زنجبیل در کنترل اشتها نقش داشته و خاصیت ضد التهابی آن برای تمامی ارگان‌های بدن به خصوص دستگاه گوارش بسیار مفید است. از این داروی گیاهی می توان به صورت پودر شده به عنوان ادویه جات برای متعادل کردن طبع سرد غذاها استفاده نمود و همچنین می توان از آن دمنوش زنجبیل تهیه و برای لاغری شکم و پهلو استفاده نمود. در بسیاری دمنوش های لاغری مثل چای ماسالا از داروی گیاهی زنجبیل استفاده شده است.

خرید زنجبیل خشک شده

سودای زنجبیل ارگانیک

سودای زنجبیل ارگانیک

فلفل قرمز مناسب لاغری شکم و پهلو:

فلفل قرمز دارای طبع گرم است که با ایجاد احساس گرما در بدن موجب افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن می شود. به همین دلیل می توان از آن به عنوان یکی از مکمل های لاغری در کنار ورزش و رژیم غذایی مناسب استفاده نمود. همچنین فلفل قرمز با کمک به هضم غذا و بهبود عملکرد دستگاه گوارشی به هضم راحت غذا کمک نموده و از این طریق موجب لاغری شکم و پهلو می شود. با مصرف به اندازه از فلفل قرمز می توان شاهد کاهش وزن بود.

خرید پودر فلفل قرمز

تکه های فلفل قرمز خشک شده و فلفل قرمز چیلی

تکه های فلفل قرمز خشک شده و فلفل قرمز چیلی

هل مناسب لاغری شکم و پهلو:

این ادویه خوشبو در تهیه انواع دسرها، غذاها و چای مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهمترین خواص گیاه هل تاثیر آن بر روی لاغری شکم و پهلو است. هل با کاهش کلسترول خون نه تنها موجب سلامت قلب شده و بلکه در کنترل چربی خون برای لاغری و کاهش وزن نیز بسیار موثر است. همچنین هل با پیشگیری از اختلالات دستگاه گوارشی موجب بهبود هضم غذا و کاهش نفخ می گردد. از این رو استفاده از داروی گیاهی هل برای لاغری شکم و پهلو بسیار توصیه شده است.

مجموعه رنگ های هل

غلاف های هل از دید بالا

غلاف های هل از دید بالا

دارچین مناسب لاغری شکم و پهلو:

دارچین یکی از پرکاربردترین ادویه ها در آشپزی و تهیه انواع دسر و شیرینی جات است. این ادویه نه تنها به خاطر عطر و طعم دلپذیرش بلکه به خاطر خواص زیادی که دارد از اهمیت زیادی برخوردار است. دارچین دارای طبع گرم است، به همین دلیل برای متعادل کردن طبع غذاهای سرد مورد استفاده قرار می گیرد.

خاصیت دارچین سبب شده که از آن به عنوان ادویه ضد چاقی یاد شود. طبع گرم دارچین موجب بالا رفتن متابولیسم و سوخت و ساز بدن می شود. دارچین با کنترل کلسترول خون، سطح کلسترول بد خون را کاهش می دهد. در نتیجه نه تنها موجب لاغری شده، بلکه سبب سلامت قلب و عروق می‌شود. این داروی گیاهی به عنوان ادویه در غذا ها و تهیه دمنوش ها و چای مورد استفاده قرار می گیرد.

دارچین کاسیا

چوب و دارچین سیلان آسیاب شده

چوب و دارچین سیلان آسیاب شده

زردچوبه مناسب لاغری شکم و پهلو:

این ادویه زرد رنگ به عنوان رنگ دهنده و طعم دهنده در غذا ها مورد استفاده می گیرد. از نظر طب سنتی زرد چوبه دارای خواص بیشماری است. این داروی گیاهی یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. زردچوبه دارای ماده‌ فعالی به نام کورکومین است که از تشکیل بافت چربی در اطراف رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند و موجب سلامت قلب و عروق می گردد.

زردچوبه با کاهش التهابات، افزایش سلامت قلب، کاهش قند خون و درمان اختلالات متابولیکی با چاقی مبارزه نموده و به عنوان یک داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو توصیه شده است.

ادویه زردچوبه

ریشه و پودر زردچوبه روی قاشق چوبی

ریشه و پودر زردچوبه روی قاشق چوبی

نعنا فلفلی مناسب لاغری شکم و پهلو:

نعنا فلفلی با کمک به هضم غذا و بالا نگه داشتن سوخت و ساز و متابولیسم بدن موجب لاغری شکم و پهلو می شود. با استفاده روزانه از دمنوش نعنا فلفلی و مقداری آبلیمو می توان کاهش وزن خود را تسریع کرد. همچنین عرق نعنا فلفلی برای کاهش وزن بسیار مفید است.

نعنا فلفلی خشک شده

موارد مفید برای سلامتی نعنا فلفلی

موارد مفید برای سلامتی نعنا فلفلی

فلفل سیاه مناسب لاغری شکم و پهلو:

فلفل سیاه یکی از ادویه های پرکاربرد در تمامی آشپزخانه ها است. فلفل سیاه دارای ترکیباتی است که با تاثیر بر روی شکل گیری سلول های چربی موجب لاغری و کاهش وزن می شود.

خرید فلفل سیاه

نمای بالای دانه فلفل سیاه روی گونی روستایی

نمای بالای دانه فلفل سیاه روی گونی روستایی

نکته:

استفاده از داروی های گیاهی فوق به تنهایی برای کاهش وزن موثر نمی باشد. بلکه برای کاهش وزن سریع بایستی علاوه بر استفاده از داروهای گیاهی بالا، روزانه نیم ساعت ورزش های چربی سوزی برای شکم و پهلو انجام داد. استفاده از این داروهای گیاهی روند سوخت و ساز چربی ها را سرعت بخشیده و رسیدن به وزن ایده آل را سریع تر می کند.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *