گیاهان دارویی و ادویه ها

عرق پنج گیاه برای لاغری

مردی با اضافه وزن در حال اندازه گرفتن شکم خود با متر

بهترین رژیم لاغری سریع و آسان را با کمک عرقی جات گیاهی در این مطلب می خواهیم آموزش دهیم.

امروزه بسیاری از افراد به دلیل عدم داشتن تحرک کافی و دوری از فعالیت و ورزش از چاقی رنج می برند و دنبال راهی برای کاهش وزن خود هستند. از آنجایی که امروزه پزشکی و صنعت داروسازی پیشرفت زیادی کرده، با این حال بسیاری به این دلیل که ممکن است استفاده از داروهای لاغری موجب بروز عوارض جانبی شود، از مصرف آنها خودوداری می کنند.

چاقی و اضافه وزن هم می تواند علاوه بر موجب بر هم زدن تناسب اندام و کاهش اعتماد به نفس، موجب به خطر افتادن سلامتی افراد شود. برای همین بسیاری از افراد برای لاغری و کاهش وزن به طب سنتی و استفاده از عرقیات گیاهی روی آورده اند.

مصرف عرقیات گیاهی باید در زمان های معین و متوالی مورد استفاده قرار گیرد تا نتیجه ی مطلوب حاصل شود. امروزه شرکت های بسیاری به تولید و تهیه عرقیات گیاهی پرداخته اند که یکی از این محصولات عرق پنج گیاه برای لاغری می باشد.

خواص عرق پنج گیاه برای لاغری:

  • کاهش چربی دور شکمی
  • صاف کننده کیسه صفرا
  • کاهش دهنده چربی و فشار خون
  • کاهش اشتها
  • کاهش چربی کبد

عرقیجات گیاهی

مشخصات عرق پنج گیاه برای لاغری:

عرق پنج گیاه به علت غلیظ بودن، دارای رنگ کدر می باشد. همچنین هیچ گونه ماده افزودنی به آن اضافه نشده است پس می توان با خیال آسوده از این محصول استفاده کرد. در تهیه این عرق پنج گیاه از انواع گیاهان دارویی با کیفیت و از بهترین نوع اندام هوایی گیاهان دارویی استفاده شده است.

در تهیه این عرق برای حفظ ارزش غذایی و با کیفیت بودن محصول از روش تقطیر با حرارت غیرمستقیم استفاده می شود. عرق پنج گیاه برای لاغری، چون بسیار غلیظ می باشد، لذا بایستی هر قاشق از این محصول را با یک لیوان آب رقیق مخلوط کرده و سپس میل نمایید. همچنین این عرق را برای حفظ ارزش غذایی آن باید در جای خنک و خشک و به دور از نور خورشید و آفتاب نگهداری کنید.

دمنوش لاغری

۴۰,۹۰۰ تومان۳۴۳,۹۰۰ تومان
تخفیف بیشتر با انتخاب وزن بالاتر

یازده نکته برای کاهش وزن:

1- خوردن وعده‌های غذایی منظم:

خوردن وعده های غذایی منظم در طول روز به همراه مصرف عرق پنج گیاه به تسریع روند کالری سوزی کمک می‌کند. همچنین مصرف وعده های غذایی منظم تمایل افراد به مصرف قند و چربی را کاهش می دهد.

2- حذف نکردن صبحانه:

نخوردن صبحانه باعث لاغری شما نخواهد شد، بلکه چون مواد مغذی به بدن نمیرسد و بدن احساس گرسنگی می کند و در طول روز باید مدام بخورید تا گرسنه نشوید این می تواند باعث چاقی شود.

3- خوردن میوه و سبزیجات به مقدار زیاد:

از آنجایی که میوه و سبزیجات دارای کالری کمتر، چربی کمتر و فیبر زیادی می باشند، استفاده از آنها به همراه عرق پنج گیاه موجب لاغری خواهد شد. همچنین میوه و سبزیجات دارای ویتامین های زیادی هستند که قادرند ویتامین روزانه مورد نیاز بدن را تامین کنند.

کیسه خرید مملو از گیاهان تازه و میوه

کیسه خرید مملو از گیاهان تازه و میوه

4- نوشیدن آب فراوان:

گاهی افراد احساس می کنند گرسنه هستند اما در حالی که اشتباه میکنند و احساس تشنگی دارند و با مصرف آب این احساس گرسنگی از بین می رود. همچنین مصرف آب زیاد، از دهیدراته شدن بدن جلوگیری می کند.

زنی در حال پر کردن لیوانی از آب

زنی در حال پر کردن لیوانی از آب

5- خوردن غذاهای فیبردار:

غذاهایی که حاوی مواد فیبردار هستند از یبوست جلوگیری کرده و باعث دفع مواد زائد از بدن می شود و روند لاغری را تسریع می بخشند.

غذاهای سالم با فیبر بالا

غذاهای سالم با فیبر بالا

6- فعال و پر انرژی بودن:

فعال و پر انرژی بودن و تحرک زیاد کلید رهایی از اضافه وزن و چربی بدنی می باشد. ورزش و تحرک زیاد باعث سوزاندن کالری زیاد در بدن شده و باعث لاغری می شود که استفاده از عرق پنج گیاه نیز در تسریع بخشی به این روند می تواند موثر واقع شود.

زوج دوست داشتنی در حال پیاده روی روبروی اقیانوس

زوج دوست داشتنی در حال پیاده روی روبروی اقیانوس

7- استفاده از بشقاب کوچک:

استفاده از بشقاب کوچک در وعده‌های غذایی کمک می‌کند که مقدار غذای مصرفی شما کمتر شده و در نتیجه معده کوچکتر شود. از آنجایی که دستور پر شدن معده به مغز ۲۰ دقیقه طول می کشد، لذا بهتر است غذا آرام آرام خورده شود. همچنین سعی کنید قبل از اینکه احساس سیری کنید خوردن را متوقف کنید.

آشپز حرفه ای در حال استفاده از بشقاب کوچک

آشپز حرفه ای در حال استفاده از بشقاب کوچک

8- خواندن برچسب های مواد غذایی:

از آنجایی که روی محصولات غذایی مقدار اطلاعات کالری آنها نوشته میشود پس بهتر است مقدار این کالری را خوانده و طبق نیاز از آن مصرف شود یا اگر متناسب با بدن نبود از آن استفاده نشود.

9- نگه نداشتن غذا های اشغال و هله هوله:

برای اینکه وسوسه نشوید غذاهای بی کیفیت و هله هوله مثل چیپس، پفک، نوشابه های گازدار، شکلات و شیرینی جات در خانه نگهداری نکنید زیرا مصرف آن ها چاق کننده است. در عوض میان وعده های سالم مثل میوه و … استفاده کنید.

غذاهای فست فودی

غذاهای فست فودی

10- برنامه ریزی برای وعده های غذایی:

سعی کنید برای وعده‌های صبحانه، ناهار و شام خود برنامه‌ریزی کنید تا طبق برنامه غذایی، کالری مورد نیاز روزانه خود را دریافت کنید و از چاقی جلوگیری نمایید. همراه این برنامه ریزی روزانه عرق پنج گیاه برای لاغری کمک فراوانی می کند.

برنامه غذایی برای رژیم

برنامه غذایی برای رژیم

11- ممنوعیت مواد غذایی:

برای کاهش وزن هیچ غذایی را برای خود ممنوع نکنید. مخصوصاً غذاهایی که دوست دارید زیرا ممنوعیت غذایی باعث می‌شود که بیشتر به مصرف آن ها تمایل داشته باشید. فقط در هنگام مصرف غذاهای مورد علاقه تان دقت کنید که کالری مصرفیتان از مقدار روزانه بالاتر نرود.

زنی در حال رد کردن مواد غذایی غیر سالم

زنی در حال رد کردن مواد غذایی غیر سالم

برای خرید عطاری می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *