گیاهان دارویی و ادویه ها

پنج گیاه دارویی جهت لاغری

پنج گیاه دارویی جهت لاغری

در زندگی امروزی، افراد زیادی با مشکل اضافه وزن و عوارض چاقی مواجه هستند و همیشه به دنبال راه هایی برای کاهش وزن می باشند. افرادی که در پی لاغری و تناسب اندام هستند باید رژیم کم کالری مناسبی را در کنار برنامه ورزشی منظم دنبال کنند. همراه با ورزش و رژیم های لاغری و مصرف آب به مقدار زیاد، برخی گیاهان دارویی و ادویه ها هم به عنوان مکمل هایی هستند که با چربی سوزی و افزایش سوخت و ساز بدن روند لاغری را تسریع می کنند. چنانچه شما هم به دنبال افزایش سوخت و ساز بدنتان هستید، بهتر است از گیاهان دارویی برای لاغری استفاده کنید. اما نکته مهم تر اینکه حتما از بی خطر بودن آن برای سلامتی تان اطمینان حاصل کنید.

پنج گیاه دارویی جهت لاغری

در این مطلب می توانید با پنج نوع از گیاهان دارویی مفید برای لاغری آشنا شده و برحسب دسترسی های خود از آن ها بهره ببرید.

1- چای سبز:

چای سبز یکی از بهترین دمنوش های گیاهی بدون کالری برای کاهش وزن می باشد. چای سبز دارای ترکیبات ضد التهابی، سم زدایی و غنی از آنتی اکسیدان هایی قوی به نام کاتچین است. یکی از شایع ترین کاتچین های موجود در چای سبز، اپی‌گالوکاتچین گالات (EGCG) است که عامل مهمی برای افزایش سوخت و ساز بدن شناخته شده است. کافئین موجود در چای سبز در مقایسه با قهوه کمتر است، اما به بهبود عملکرد ماهیچه ها و چربی سوزی کمک فراوانی می کند.

تحقیقات نشان داده که چای سبز حاوی فلاونوئیدهایی است که باعث افزایش سطح اکسیداسیون چربی در بدن شده و فعالیت انسولین در بدن را بهبود می بخشد. علاوه بر این ها چای سبز باعث کاهش اشتها می شود. مصرف یک لیوان چای سبز 30 دقیقه قبل از غذا سبب کاهش اشتها شده و مصرف مداوم آن می تواند تا 19 درصد چربی بدن را کاهش دهد.

خرید چای سبز ایرانی

چای سبز

چای سبز

2- جینسینگ:

همانطور که می دانیم استرس، بهم خوردن تنظیم قند خون و کلسترول بالای خون از جمله عواملی هستند که باعث افزایش وزن و از بین رفتن سلامت عمومی بدن می شوند. گیاه جینسینگ با درمان استرس، دیابت، کلسترول خون بالا و تنظیم سطح قند خون از ایجاد اضافه وزن جلوگیری کرده و همچنین با افزایش متابولیسم بدن به کاهش وزن کمک می کند و سطح انرژی روزانه بدن را افزایش می دهد. نوشیدن چای جینسینگ با دور کردن عوامل افزایش وزن از اضافه وزن جلوگیری می کند و سلامت عمومی بدن را تامین می کند. حتما توجه کنید که در مصرف جینسینگ زیاده روی نکنید.

برای مطالعه مقاله تاثیر زیره بر لاغری می توانید از این لینک استفاده نمایید.

جینسینگ

جینسینگ

3- چای ترش:

چای ترش، چای قرمز یا چای مکه عصاره قرمز رنگ گل هیبیسکوس (نوعی ختمی) است که با خاصیت چربی سوزی خود باعث کاهش وزن و از بین بردن چربی شکم و پهلو می شود. چای ترش با افزایش حجم ادرار و بهبود عملکرد دستگاه گوارش باعث سلامتی دستگاه گوارش و پاکسازی بدن می شود. این چای با افزایش سرعت دفع غذا در دستگاه گوارش و عدم جذب چربی ها، افزایش متابولیسم بدن باعث لاغری و از بین بردن اضافه وزن می شود. این دمنوش با داشتن آنزیم فازولامین تولید آمیلاز را در بدن محدود کرده و جذب کربوهیدرات ها را در بدن کاهش می دهد. جالب است بدانید با اینکه چای ترش باعث لاغری و دفع چربی ها می شود، اما به تقویت عضلات بدن کمک می کند.

خرید چای ترش

چای ترش

چای ترش

4- زیره سبز:

گیاه دارویی زیره سبز گیاهی است که تاثیر فراوانی در سوخت و ساز بدن دارد. با افزودن یک قاشق چایخوری از زیره سبز به هر وعده غذایی سوخت و ساز چربی بدن تا سه برابر افزایش می یابد. زیره برای هضم غذا و افزایش انرژی بدن مفید است. این گیاه دارویی در افراد با دیابت نوع دوم باعث کاهش قند خون می شود. حتما سعی کنید از زیره سبز در انواع خورشت ها، غذاها، سوپ ها و … استفاد کنید.

خرید زیره سبز

زیره سبز

زیره سبز

5- گیاه گیمنما (Gymnema sylvestre):

این گیاه دارویی حاوی موادی است که باعث افزایش مقدار انسولین خون و ترمیم جزایر پانکراس می شود. این گیاه با افزایش سوخت و ساز بدن، ملایم کردن مدفوع، تحریک عمل هضم، افزایش دفع ادرار و از بین بردن اشتها به کاهش وزن بدن و لاغری کمک می کند. این گیاه دارویی جذب قند را در روده کاهش می دهد و هوس خوردن مواد شیرین را در افراد از بین می برد. استفاده 12 هفته از این گیاه به صورت دمنوش یا کپسول باعث کاهش وزن قابل توجهی در فرد می شود.

برای مطالعه مقاله تاثیر مصرف بذر کتان بر لاغری شکم می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گیمنما

گیمنما

برای خرید انواع گیاهان دارویی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *