خوشمزه ها

بهترین آجیل ها برای لاغری

بهترین آجیل ها برای لاغری

کاستن وزن (برای کسانی که اضافه وزن دارند) به هیچ وجه آسان نیست. فرایند لاغری به حوصله، انگیزه، سخت کوشی و صبر زیاد نیاز دارد. شخصی که اضافه وزن دارد باید با همه چیزهای ناسالم خداحافظی کند و به همه چیزهای سالم و مقوی سلام کند.

بنابراین، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، از اهمیت گنجاندن غذاهای سالم در رژیم غذایی خود بایستی آگاه باشید. در لیست غذاهای سالم، آجیل ها به عنوان ابرخوراکی هایی که حاوی سطح آنتی اکسیدان هستند و به سلامت بدن کمک می کنند، شمرده می شوند.

آجیل های مناسب برای لاغری:

آجیل ها سرشار از فیبر، پروتئین، چربی های سالم، ویتامین ها و مواد معدنی هستند، در عین این که به کاهش وزن و سوزاندن چربی های شکم نیز کمک می کنند. بنابراین، اگر قبلاً این خوراکی های لذت بخش را به رژیم غذایی خود اضافه نکرده اید، وقت آن است که از اهمیت آنها آگاه شوید. ما در این مقاله آجیل هایی را به شما معرفی می کنیم که علاوه بر خوشمزگی و خوش خوراکی، به شما کمک می کند لاغر شوید، البته به روشی کاملا سالم.

بادام و صد البته بادام:

بادام به دلیل داشتن محتوای غنی از پروتئین، آنتی اکسیدان و چربی های مفید برای قلب، یکی از خوراکی فوق العاده سلامت برای بدن است. چربی های اشباع نشده موجود در بادام از پرخوری جلوگیری می کند و فیبر غذایی علیرغم خوردن مقدار کمی به احساس سیری کمک می کند.

بادام ها منبع خوبی از یک اسید آمینه به نام ال آرژنین هستند که به فرد در چربی سوزی کمک می کند. مصرف روزانه 3-5 عدد بادام با کاهش وزن بیشتر و متابولیسم چربی بیشتر همراه است. گفته می شود فیبر و پروتئین موجود در این مغزها برای مدت طولانی تری فرد را سیر نگه می دارد و همچنین سلامت دستگاه گوارش را تحت کنترل قرار می دهد.

موادی که لاغر می کنند

موادی که لاغر می کنند

گردو:

گردو سرشار از چربی های اشباع نشده سالم برای قلب است که آن را برای کاهش وزن مناسب می کند. یک مشت گردو روزانه می تواند به تحریک کاهش چربی و افزایش سرعت وزن سوزی کمک کند.

گردو همچنین به دلیل قدرت شگفت انگیز کنترل اشتها شناخته می شود. به لطف وجود اسیدهای چرب امگا 3، استرول های گیاهی و ویتامین هایی که به سرکوب گرسنگی و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کنند.

گردو سفید ایرانی

گردو تازه

گردو تازه

پسته یک آجیل ایرونی:

پسته آجیل خوش خوراک، دارای مقدار کمی پروتئین است. این پروتئین به شخصی که اضافه وزن دارد کمک می کند تا مدت زمان طولانی تری سیر بماند و به این شکل از تمایل به خوردن غذای (بی خاصیت) جلوگیری می کند.

علاوه بر این، پروتئین موجود در پسته به ساخت بافت های عضلانی جدید کمک می کند. پسته ها همچنین حاوی چربی های اشباع نشده ای هستند که نشان داده شده است باعث کاهش وزن می شوند.

پسته اکبری

آجیل برزیلی یا بادام برزیلی:

مغزهای بادام برزیلی سرشار از فیبر و پروتئین هستند که هر دو برای کاهش وزن ضروری هستند. علاوه بر این، بادام برزیلی منبع خوبی از سلنیوم، منیزیم، فسفر و تیامین هستند که گفته می شود همه آنها در کاهش وزن مفید هستند. مغزهای برزیل همچنین حاوی L- آرژنین هستند که در فرآیند چربی سوزی موثر است. بادام برزیلی در افزایش متابولیسم کمک شایانی می کنند.

بادام برزیلی

خشکبار ها

خشکبار ها

آجیل بادام هندی:

منیزیم موجود در آجیل بادام هندی برای تنظیم متابولیسم چربی و کربوهیدرات ها ضروری است، که می تواند به کاهش وزن کمک کند. بادام هندی منابع نسبتاً خوبی از پروتئین است که در کاهش وزن نقش اساسی دارد.

بادام هندی بو داده

پینوشت:

در حالی که آجیل ها کالری زیادی دارند، اما خوردن مقدار مناسب روزانه می تواند به کاهش وزن کمک کند. از همه این آجیل های مخلوط درست کنید و روزانه مشتی از آنها را میل کنید. فراموش نکنید که برای کاهش وزن موثر، مصرف آجیل ها را با یک رژیم غذایی سالم و برخی از فعالیت های بدنی تکمیل نمایید.

برای خرید آجیل می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *