خوشمزه ها

طرز تهیه آسان پخت نان

دستورالعمل آسان پخت نان

ترکیبی از آرد، نمک، آب و مخمر تقریباً همه گروه های مختلف در سراسر جهان از نان لذت می برند. با این حال هر فرهنگ تغییرات خاص خود را در دستور العمل های اساسی نان انجام می دهد. به عنوان مثال تورتیلا، نان پیتا، ماتزو و روتی همه انواع نان پهن هستند که گروه های مختلف مردم به عنوان بخشی از رژیم های روزانه خود از آنها استفاده می کنند. نان یکی از این نان های تخت است که بخشی اساسی در وعده های غذایی جنوب شرقی آسیا است.

از نظر تاریخی نان در یک تنور سفالی پخته می شود. گلوله های خمیر روی دیواره های داغ اجاق گاز قرار می گیرند و باعث ایجاد یک سطح ترد و ذغالی می شوند، در حالی که فضای داخلی نان نرم است. مطمئناً، اکثر آشپزهای خانگی تنور ندارند و نمی توانند توپ های خمیر را در فضای داخلی اجاق های خانگی خود قرار دهند. با این حال، تا حدودی می توان با استفاده از یک تابه سنگین روی ذغال این شرایط را ایجاد کرد. برای کسب بهترین نتیجه با دستورالعمل ما، از یک تابه چدن که از قبل گرم شده استفاده کنید.

خرید آرد گندم

بافت نرم و متمایز نان به دلیل افزودن لبنیات پر چرب به خمیر است. بعضی از دستورها از دوغ استفاده می کنند، اما در دستور العمل ما از ماست یونانی استفاده می شود. هرکدام از اینها برای ایجاد بافت مناسب برای دستور العمل شما کار می کنند.

در حالی که ورز دادن خمیر نان یک فرآیند بسیار راضی کننده و آرامش بخش است، اگر یک مخلوط کن ایستاده برقی با قلاب خمیر داشته باشید، پخت نان سریع و ساده است. چه نان خود را با دست درست کنید و چه با همزن، می توانید یک نان خوش طعم و کاملاً خوش بافت در پایان یک بعد از ظهر داشته باشید.

برای مطالعه مقاله دستور پخت نان فوکاچا می توانید از این لینک استفاده کنید.

ترکیب مواد نان در کاسه

ترکیب مواد نان در کاسه

دستورالعمل تهیه نان:

اکنون به شما دستورالعمل تهیه یک نان خوشمزه را آموزش می دهیم.

موادلازم:

  • آرد کامل یا آرد نان: دو فنجان
  • نمک: نصف قاشق چایخوری
  • مخمر خشک: یک و یک چهارم قاشق چای خوری
  • ماست ساده یا دوغ: سه چهارم فنجان
  • کره ذوب شده: 2 قاشق غذاخوری
  • آب گرم: 1-4 قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: برای چرب شدن ظرف

برای مطالعه مقاله انواع نان فانتزی می توانید از این لینک استفاده کنید.

خمیر نان آماده شده

خمیر نان آماده شده

مراحل تهیه نان:

در ادامه مرحله به مرحله تهیه نان را به شما آموزش می دهیم.

مرحله 1. مخلوط کردن مواد در کاسه:

در یک کاسه بزرگ، آرد، نمک و مخمر را مخلوط کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. ماست یا دوغ و کره ذوب شده را اضافه کنید و با یک قاشق چوبی بزرگ هم بزنید. در این مرحله اگر میکسر ایستاده برقی با قلاب خمیر دارید، می توانید کاسه مخلوط را با اتصال قلاب خمیر روی مخلوط کن ایستاده قرار دهید. میکسر را برای دو یا سه دقیقه روشن کنید. آب را هر بار یک قاشق غذاخوری اضافه کنید تا زمانی که خمیر شروع به چسبیدن به هم بکند.

خرید آرد ذرت

مرحله 2. مخلوط کردن مواد لازم:

شما نمی خواهید خمیر خیلی چسبناک یا خیلی خشک باشد، بنابراین به آرامی پیش بروید. خمیر باید گلوله شود و کناره های کاسه را تمیز کند. خمیر را با استفاده از همزن برقی یا با دست روی سطح که کمی آرد پاشیده اید حدود 10 دقیقه ورز دهید. وقتی خمیر به اندازه کافی ورز داده شد، باید گلوله ای صاف و الاستیک با بافتی تا حدودی براق باشد. کمی روغن درون ظرف بریزید و گلوله خمیر را در آن بچرخانید تا از هر طرف خوب پوشانده شود. کاسه را با بسته بندی پلاستیکی بپوشانید و در یک محل گرم قرار دهید تا حدود دو ساعت و نیم پف کند.

مرحله 3. برش خمیر:

وقتی اندازه خمیر تقریباً دو برابر اندازه اولیه شد، پلاستیک را برداشته و پیشخوان یا میز آشپزخانه تمیز و کمی آرد روی آن بپاشید. خمیر را از ظرف بیرون آورده و روی آن را کمی آرد بپاشید. با استفاده از دستان خود و یا وردنه، خمیر را به شکل یک مستطیل باریک و بلند درآورید. با استفاده از چاقوی تیز، خمیر را به شش قسمت برش دهید.

برای مطالعه مقاله دستورالعمل پخت کرپ توت فرنگی خامه ای می توانید از این لینک استفاده کنید.

شکل دهی به خمیر نان

شکل دهی به خمیر نان

مرحله 4. شکل دادن خمیر (آن را صاف کنید):

یک تابه نچسب سنگین یا یک تابه چدنی را روی حرارت متوسط روی اجاق گاز خود گرم کنید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید و اجازه دهید تا گرم شود، ظرف را کج کنید تا سطح آن به طور یکنواخت با روغن پوشانده شود.

وقتی تابه داغ شد، هر تکه خمیر را بردارید و آن را به شکل یک مستطیل یا دایره با ضخامت حدود 31 میلی متر دراورید. اگر دوست دارید روی خمیر را کمی دانه خشخاش بپاشید یا می توانید روی آن کمی نمک کوشن درشت بپاشید. اگر نمی خواهید از این ها استفاده کنید نان همچنان خوشمزه خواهد بود.

خرید آرد برنج

مرحله 5. وقت پختن در تابه:

خمیر را داخل ظرف داغ قرار دهید و آن را بپزید تا حباب دار و کمی پف کند. با استفاده از کاردک، نان را بچرخانید تا قسمت پشتی آن بپزد. نان باید از طرف پخته شده قهوه ای و ترد شود. وقتی هر دو طرف پخت، نان را در بشقاب گذاشته و کره ذوب شده را روی آن بمالید. آن را گرم یا در دمای اتاق سرو کنید.

مرحله ششم. سرو کنید و بخورید:

نان یک همراه عالی برای وعده های غذایی اصیل هندی است، اما اشکالی ندارد در آشپزخانه خود چیزها را تغییر دهید. می توانید نان را با یک سوپ خوشمزه یا خورشت دلپذیر سرو کنید، یا می توانید از آن به عنوان یک پوشش برای یک ناهار خوشمزه استفاده کنید. اگر شش نان برای خوردن یکباره شما خیلی زیاد است، نان خیلی خوب یخ می زند. اجازه دهید تا در دمای اتاق خنک شود و سپس در کیسه های فریزر فشرده زیپ دار یخ بزند. به این ترتیب طعم نان تازه را در تمام طول ماه خواهید داشت!

برای خرید از عطاری آنلاین می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *