خوشمزه ها

انواع گردو آمریکایی (پکان)

انواع مختلف گردو آمریکایی

گردوی آمریکایی، مغزهای خوراکی بومی آمریکای شمالی و مکزیک هستند که ریشه آن به قرن شانزدهم برمی گردد. نام خود را از یک کلمه بومی آمریکا Algonquin گرفته اند و اشاره به همه آجیل هایی که برای شکستن نیاز به سنگ دارند استفاده می شود. بطور گسترده توسط آمریکایی های بومی و مستعمره ها مورد استفاده قرار می گرفتند اما تا دهه 1880 از نظر تجاری مورد توجه نبودند.

ایالات متحده مسئول 80 درصد تولید محصول گردوی آمریکایی در جهان است. پایتخت گردوی آمریکایی جهان آلبانی، جورجیا با بیش از 600000 درخت گردو است. در خارج از ایالات متحده آمریکا گردو در مکزیک، پرو، برزیل، استرالیا، چین، اسرائیل و آفریقای جنوبی رشد می کند.

برای مطالعه مقاله موسلی گیلاس خشک و گردو پیکان می توانید از این لینک استفاده نمایید.

جدول حقایق غذایی گردوی آمریکایی

جدول حقایق غذایی گردوی آمریکایی

انواع مختلف گردو پکان:

حالا بیایید به گزینه های گردو آمریکایی خود بپردازیم.

1. گردوی آبنباتی:

این نوع قدیمی تر گردو است و به این دلیل نامگذاری شده است که برای استفاده در غذاهای شیرین در نظر گرفته شده است. با این حال، آنها برای پخت و پز و حتی خوردن خام نیز مناسب هستند. مانند اکثر درختان گردو، آنها بهترین عملکرد را در مناطق شش تا نه دارند و یک آجیل با اندازه متوسط هستند که به سرعت تولید می شوند.

خرید گردو پکان

2. گردوی شنل ترسناک:

دانه های گردوی شنل ترسناک از کارولینای شمالی منشا می گیرند. معمولاً حدود 8 گرم وزن دارند، به این معنی که تقریبا 58 دانه گردو 453 گرم وزن دارند. باردهی آنها از سنین جوانی شروع می شود و مغز آن جذاب و به رنگ روشن است.

به صورت مخروطی یا بیضی کشیده هستند و ضخامت متوسط دارند. گردوی شنل ترسناک نسبتاً در برابر بیماریهای مختلف برگ مقاوم هستند و در مناطق شش تا نه بهترین رشد را دارند. علاوه بر این، به همراه دو نوع گردوی الیوت و استوارت گرده افشانی می کنند. درختان تنه محکم و سفتی دارند و دارای ریشه های عمیق هستند.

گردوی آبنباتی

گردوی آبنباتی

3. گردوی کورتیس:

این درختان که در اواخر فصل گرده افشانی میکنند، مقادیر زیادی گردو تولید می کنند که کوچک هستند، نازکی پوسته متوسط می باشد و حاوی لکه های تیره روی پوسته است. از آنجا که برای رشد بهتر به گرما نیاز دارد، برای مناطق شش تا نه توصیه می شود و به ویژه در جنوب عملکرد خوبی دارد. درخت نسبتاً تنومند و قائم است و در برابر بیماریهای برگ و جرب گردو نسبتاً مقاوم است.

4. گردوی محبوب:

وقتی نوبت به بهترین نوع گردو می رسد، نمی توانید چیزی بهتر از گردوی محبوب بخورید. آنها پوسته های ضخیم متوسط و مغز بسیار بزرگ و کاملاً پر شده دارند. اگر به نیمی از دانه گردو نگاه کنید، به احتمال زیاد از اندازه آن تحت تأثیر قرار خواهید گرفت و اگر عاشق گردو هستید، این همان چیزی است که می خواهید. پوسته آنها نسبتاً نرم است و اندازه آنها متوسط است.

برای مطالعه مقاله نگاهی کوتاه بر درخت گردو می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گردوی شنل ترسناک

گردوی شنل ترسناک

در واقع در قسمت جنوب شرقی ایالات متحده، این نوع گردو استاندارد گردوها را تعیین می کند. درختان بسیار بزرگ هستند و از 4 تا 20 آبان می رسند. آنها شرایط بیش از حد خشک را دوست ندارند و بهترین رشد آنها در مناطق شش تا نه است. حقیقتا آنها یک آجیل با کیفیت هستند.

خرید مغز گردو پکان

5. گردوی هیکان:

این درختان مخلوطی از گیاه گردوی آمریکایی وگردوی ماهان هستند، اما نسبت به انواع دیگر درختان گردو بیشتر تحمل سرما را دارند. گردوها طعم لطیفی دارند و طعم آنها 80٪ گردوی آمریکایی و 20٪ ماهان است، اما شبیه دیگر گردوهای شمالی است. در حقیقت گردوهای هیکان بسیار گرانبها هستند زیرا بسیار نادر هستند و درختان می توانند هم با درختان گردو و هم با درختان ماهان گرده افشانی کنند.

گردوی کورتیس

گردوی کورتیس

6. گردوی ماهان:

این گردوها پوسته نرم و طعم و مزه غنی دارند و دارای مغز بسیار بزرگی هستند. درخت حتی وقتی جوان است، گردوی زیادی تولید می کند و همچنین برای حیاط شما سایه ایجاد می کند. این گردوها آب و هوای خشک و زمستانهای گرم را ترجیح می دهند و معمولاً 20 آبان تا 5 آذر رسیده می شوند.

7. گردوی مورلند:

درخت گردوی مورلند در برابر بیماری ها بسیار مقاوم است و در شرایط معمولی عملکرد بالایی دارد. آنها از لوئیزیانا نشأت گرفته اند و درختان واقعا نیرومندی هستند که دارای برگ ها و مغز متراکم هستند. تقریباً 55 عدد از این مغزها 453 گرم دارد. درختان گردوی مورلند می توانند به همراه درخت گردوی محبوب گرده افشانی کنند که به آنها کمک می کند پوسته هایی با ضخامت متوسط و آجیل های خوشمزه ای که امروزه بسیار محبوب هستند تولید کنند.

برای مطالعه مقاله لیست انواع آجیل می توانید از این لینک استفاده کنید.

گردوی محبوب

گردوی محبوب

8. گردوی اوساج:

این درختان مخصوص قسمت شمالی ایالات متحده است و دارای آجیل های کوچک تا متوسط هستند که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و بیضی شکل می باشند. درختان در برابر بیماری ها بسیار مقاوم هستند و از اوایل تا اواسط سپتامبر رسیده می شوند.

خرید گردو سفید ایرانی

آنها بسیار شبیه به گردوی الیوت هستند، از این لحاظ که دارای روغن عالی، طعم خوشمزه و نیمه های عالی هستند. از آنجا که تولید گردو در ایالات شمالی محدود است، اگر در شمال زندگی می کنید و می خواهید یک درخت گردو بکارید، این یک انتخاب عالی است.

گردوی ماهان

گردوی ماهان

9. گردوی پوست کاغذی:

بزرگترین مزیت این نوع گردوها نازک بودن پوسته به اندازه کاغذ است. به این معنی که هرکسی می تواند آنها را باز کند. طعم و مزه آنها که اغلب برای پخت پای گردویی مورد استفاده قرار می گیرد کمی شیرین تر از انواع دیگر گردوها است و دلیل پوسته ی نازک نحوه پرورش آ نها است. پوسته آنها بسیار نازک است و می توان آن را بدون استفاده از یک فندق خردکن باز کرد و آنها را برای افراد مسن، افراد با مشکل مهارت و حتی کودکان کوچک مناسب می کند. آنها یک گوهر واقعی هستند.

10. گردوی پاونی:

اگر می خواهید یک درخت گردو بکارید، اما فضای محدود یا حیاط کوچکی دارید، درخت گردوی پاونی ممکن است برای شما مناسب باشد. نسبتاً کوچک است، فقط 915 سانتی متر طول و 915 سانتی متر عرض دارد و از جورجیا تا تگزاس رشد می کند. گرده افشان عالی، گردوهای پاونی بسیار بزرگ و بسیار شیرین هستند. آنها همچنین نوعی گردوی پوست کاغذی به حساب می آیند که باعث می شود شکستن و خوردن آنها راحت باشد.

برای مطالعه مقاله انواع پسته می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گردو پوست کاغذی

گردو پوست کاغذی

11. گردوی استوارت:

گردوهای استوارت بزرگ هستند، هرچند به اندازه گردوی محبوب بزرگ نیستند. گردوی استوارت از رایج ترین انواع گردوها است و باید آنها را در مناطق شش تا نه پرورش داد. این درختان قائم و محکم هستند و بیشتر در قسمت جنوب شرقی ایالات متحده یافت می شوند.

همچنین در مقایسه با سایر درختان گردو نیاز کم تری به نگه داری دارند و در اواخر فصل گرده افشانی می کنند، به این معنی که اگر آنها با یک گرده افشان در اوایل فصل کاشته شوند بهتر است. آجیل های اندازه متوسط آنها تقریباً 52 دانه در هر 453 گرم تولید می کنند، اما یکی از معایب آنها این است که 8-10 سال طول می کشد تا به سن بلوغ برسد.

آجیل شب یلدا لوکس

12. گردوی تابستانی:

این درخت که از جنوب جورجیا منشا می گیرد، در اواخر فصل گرده افشانی می کند و آجیل های بسیار بزرگی تولید می کند که تقریباً در هر 453 گرم 48 دانه وجود دارد. مغز هسته ها گاهی اوقات نسبت به انواع دیگر دانه های گردو تیره ترند، اما گردوی بسیار با کیفیت و بسیار خوشمزه ای است. درختان گردوی تابستانی برای کاشت در حیاط مناسب هستند، به خصوص اگر در مناطق شش تا نه زندگی می کنید. اگرچه بسیاری از مردم فکر می کنند که رشد این گیاهان فقط برای تجارت است.

برای خرید خشکبار می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *