گیاهان

گیاهان بی خطر برای گیاهان خانگی

برای حیوانات خانگی بی خطر است

اصلا تعجبی ندارد که افرادی که عاشق باغبانی و نگهداری از گیاهان هستند، در خانه خود حیوانات خانگی نیز داشته باشند. این افراد، دوست دارند فضای زندگی خود را با سایر موجودات زنده تقسیم کنند! اگرچه برای کسانی که از حیوانات خانگی نگهداری می کنند، پرورش گل و گیاه داخل فضای خانه، کمی خطرناک است.

مشخصات ۵ گونه گیاه بی خطر برای حیوانات:

در این مقاله، با مشورت گرفتن از لیست ASPCA، نام و مشخصات ۵ گونه گیاه فوق العاده را ذکر کرده ایم که می توانند فضای آپارتمان شما را بدون به خطر انداختن جان هیچ نوع حیوانی، که ممکن است از روی کنجکاوی به آنها چنگ زده و طعم و مزه آن ها را بچشند، زینت ببخشند!

1- برگ قاشقی آمریکایی (American rubber plant):

این گیاه مقاوم و زیبا، فضای داخل خانه شما را شاداب و سرسبز می کند و در صورت داشتن گلدان مناسب و رسیدگی منظم، می تواند به عنوان یک درخت کوچک خانگی، تا ارتفاعات چشمگیری رشد کرده و بلند شود! با این حال برای خرید برگ قاشقی آمریکایی، به سراغ گیاهان کوچکتر بروید؛ زیرا گیاهان جوان نسبت به گیاهان بالغ، خود را بهتر با زندگی داخل خانه سازگار می کنند. اگر می خواهید برگ قاشقی آمریکایی خود را در همان سایز کوچک نگه دارید، آن را داخل یک گلدان کوچکتر بکارید.

نکته قابل توجه اینکه، برگ قاشقی آمریکایی، به خاکی با زهکشی خوب و تخلیه آب مناسب نیاز دارد؛ بنابراین از آبیاری بیش از حد آن خودداری کنید. با اینکه این گیاه آفتاب روشن را دوست دارد، اما نباید در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار گیرد. اگر برگ های آن شروع به ریختن کردند، نشان دهنده آن است که به نور بیشتری نیاز دارد. غبارپاشی گیاه در طول فصل تابستان، باعث حفظ رطوبت و سلامتی آن خواهد شد.

برگ قاشقی آمریکایی

برگ قاشقی آمریکایی

2- ریحان:

آیا به باغچه های سرتاسر پوشیده از گیاهان علفی علاقه دارید؟ ریحان می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. ریحان، گیاهی است که به راحتی از طریق بذر، در داخل گلدان رشد و پرورش می یابد و برای انسان، معطر و خوشمزه است؛ و البته پرورش آن برای کسانی که در خانه از سگ یا گربه نگهداری می کنند نیز، ایمن است.

ریحان، پشت یک پنجره آفتابی، یا حتی بیرون از خانه در داخل بالکن، به خوبی رشد می کند. به سادگی برگ های آن را برای مصارف مختلف برداشت نمایید و مطمئن شوید که ساقه ها را از محل های مناسبی قطع می کنید، تا گیاه به تولید برگ های بیشتر، ترغیب شود.

مجموعه بذر ریحان

ریحان

ریحان

3- سرخس بوستون (Boston fern):

این سرخس های چین دار و مجعد، گیاهان معلق و بسیار زیبایی هستند که با برگ های شاداب و وحشی و درهم برهم خود، سایه هایی شگفت انگیز و خارق العاده، ایجاد می کنند. و اگر چند برگ از آن روی زمین بریزد؟ هیچ جای نگرانی در خصوص وجود توله سگ ها یا بچه گربه ها در خانه وجود ندارد. ASPCA این گیاه را از همه لحاظ، برای حیوانات خانگی، بی خطر توصیف کرده است.

سرخس های بوستون، دقیقاً همانند دیگر گیاهان تیره ی خود، که کف جنگل های سرسبز را پوشانده اند، نور غیر مستقیم، آب و هوای خنک و رطوبت زیاد را بسیار دوست دارند. یک بطری اسپری برای تامین نیازهای این گیاه کافی خواهد بود؛ بنابراین هفته ای یک یا دو بار آن را کمی غبارپاشی کنید. اگر در منزل شما، به طور منظم گرما یا جریان برق زیادی وجود دارد، بهتر است تعداد دفعات غبارپاشی گیاه را بیشتر کنید.

سرخس بوستون

سرخس بوستون

4- ارکیده:

آیا به دنبال گیاهی با شکوفه های خیره کننده می گردید؟ می توانید از یک گیاه ارکیده، و یا انواع گسترده ای از این تیره عجیب و غریب، رنگارنگ و فوق العاده بی نظیر استفاده کنید، که عموماً در تزئین موزه ها و استراحتگاه های لوکس پنج ستاره کاربرد دارند. تصور کنید که این گیاهان جذاب، با منظره ی استودیوی شما چه خواهند کرد!

تعداد گیاهان کمی از این تیره وجود دارند که هم برای گربه ها و هم برای سگ ها، بی خطر باشند. از جمله آنها می توان به ارکیده آتشین (fiery reed orchid)، ارکیده پروانه (moth orchid) و ارکیده پروانه فلوریدا (Florida butterfly orchid) اشاره کرد. برای تهیه و خریداری سایر انواع این تیره، در ابتدا اطلاعات و مشخصات کامل آنها را مطالعه کنید، تا مطمئن شوید که برای حیوانات خانگی بی خطر باشند. ارکیده ها، به طور کلی، عاشق ریشه های محکم بسته شده و نور غیر مستقیم و روشن هستند.

ارکیده

ارکیده

5- کاکتوس کریسمس (Christmas cactus):

برای افرادی که به گیاهان علاقه دارند، اما به ندرت می توانند از آنها به درستی مراقبت کنند، و یا سبک زندگی پرمشغله به آنها فرصتی برای رسیدگی به گیاهان نمی دهد، ساکولنت ها گزینه های بی نظیری هستند، چون به مراقبت و نگهداری بسیار کمی نیاز دارند؛ و اغلب شما را با شکوفه های فوق العاده خاص خود، شگفت زده خواهند کرد.

کاکتوس کریسمس، گونه ای از ساکولنت هاست که روی بدنه خود، خار کمتری دارد. این گیاه مقاوم، گل های فوق العاده زیبایی دارد که تقریباً در طول روز های تعطیلات کریسمس شکوفا می شوند، و دلیل نامگذاری آن نیز همین است. این گیاه در صورت داشتن آبیاری منظم، به خوبی رشد می کند، اما تا زمانی که سطح بالای خاک نیز به طور کامل خشک شود، مشکلی پیش نخواهد آمد.

کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریسمس

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید گل و گیاه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *