آموزش باغبانی

نگهداری از گل های مینا

نگهداری از گل های مینا

گل های مینا، گل های باغچه ای کلاسیک و محبوبی هستند که حیاط منزل شما را زیباتر و دلبازتر می کنند. این گل ها، چند ساله هستند (به جز مناطق بسیار سرد) و به سرعت رشد می کنند و با مراقبت های صحیح و اصولی می توانید سال های زیادی از داشتن این گل های دوست داشتنی لذت ببرید.

چگونگی نگهداری از گل مینا:

اگرچه گونه های مختلفی از گل های مینا وجود دارند، اما چگونگی نگهداری از تمام این گونه ها یکسان است. گل های مینا از گذشته نماد پاکی و بی گناهی بوده اند و در فرهنگ آنگلوساکسون ها، آن ها را “چشم روز” می نامیدند؛ چرا که گل های مینا در ابتدای روز باز می شوند. در ادامه مراحل کاشت و نگهداری از گل های مینا را توضیح می دهیم.

مرحله اول:

محلی را برای کاشت گل های مینا انتخاب کنید که کاملا آفتاب گیر باشد. هرگونه علف های هرز را پاک کرده و خاک را با استفاده از بیل، شخم بزنید.

مرحله دوم:

برای کاشت گل مینا، خاک غنی و زهکشی شده را با حدود 10 سانتی متر کمپوست مخلوط کنید. می توانید از روش قلمه زنی برای تکثیر این گل استفاده کرده یا بذرهای آن را بکارید. بین هر کدام از قلمه ها یا بذرها، حدود 22 تا 30 سانتی متر فاصله قرار دهید. روی آن ها را اندکی خاک بریزید. برای حفظ رطوبت و جلوگیری از رشد علف های هرز ، حدود 2.5 سانتی متر مالچ اضافه کرده و با آب کافی آبیاری کنید.

مرحله سوم:

تا زمانی که گل های مینا شروع به سبز شدن کنند، باید به طور مرتب آن ها را آبیاری کنید؛ در صورتی که بذر گل را کاشته باشید، آبیاری بیشتری نیاز خواهد بود (دو بار در روز). اگر در مناطق گرم و خشک زندگی می کنید، می توانید تعداد دفعات بیشتری آن ها را آبیاری کنید.

گل های مینا

گل های مینا

مرحله چهارم:

در اوایل مراحل رشد یا دو هفته پس از رویش بذرها، خاک را با کود کامل، کود دهی کنید. هر سال در آغاز فصل بهار ، مالچ و کود بیشتری را اطراف گل ها اضافه کنید.

مرحله پنجم:

با استفاده از جریان شدید آب یا دست چین کردن، آفات را کنترل کنید. گل های مینا در مقابل آفات آسیب پذیر نیستند؛ اما در صورت لزوم می توانید برای از بین بردن آفات، از حشره کش استفاده کنید.

مرحله ششم:

قسمت های آفت زده و پژمرده گیاه را بلافاصله جدا کنید و اگر این مشکل ادامه یافت، از قارچ کش استفاده کنید.

مرحله هفتم:

بعد از اولین یخبندان در پاییز، ساقه های گل مینا را برش دهید، به طوری که حدود 2.5 سانتی متر از ساقه ها بیرون از خاک قرار گیرند. اضافه کردن یک لایه ضخیم از مالچ، به محافظت بیشتر از گل های مینا در فصل زمستان کمک می کند.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید انواع بذر گل زینتی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

4 دیدگاه درباره مقاله “نگهداری از گل های مینا

  1. Avatar طاهره گفت:

    سلام
    خیلی ممنون از سایت خوبتون💗
    گل مینارو میشه توی گلدان و توی آپارتمان هم کاشت؟

    1. Avatar حمیدرضا انگورانی گفت:

      بله گل مینا را میتوان در گلدان کاشت ولی باید حتما نور آفتاب برروی آن بیافتد تا سرحال باشد.

  2. Avatar اکبر دل قوی گفت:

    من چند بوته گلدار مینا را در یک گلدان بزرگ کاشته ام گیاه رشدش خیلی خوبه اما پس از ریختن اولین دوره گلدهی دیگه گل نمیده کود گلدهی هم دارم علت چیست ضمنا زیر آفتاب هم قرار داره

    1. Avatar حمیدرضا انگورانی گفت:

      بوته مینا ممکن است اخرین دوره گلدهی را داشته دست شما رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *