آموزش باغبانی

چگونگی پرورش گل زعفران

چگونگی پرورش گل زعفران

زعفران، چاشنی گران قیمتی است که از آن با عنوان طلای سرخ هم یاد می شود. اما همین طلای سرخ را می توانید خودتان به راحتی در باغچه خانه پرورش داده و محصول زعفران خود را برداشت کنید. برای یادگیری چگونگی پرورش زعفران، با ما همراه باشید.

آنچه که قبل از پرورش زعفران باید بدانید:

برای رشد گل های زعفران باید پیاز آن را که یک پیاز پاییزی است، بکارید. دقت داشته باشید که از هر پیاز فقط یک گل می روید و هر گل زعفران، فقط 3 کلاله دارد که این کلاله ها به عنوان چاشنی کاربرد دارند. برای تهیه 1 قاشق غذاخوری پودر زعفران، به حدود 50 تا 60 گل زعفران نیاز داریم؛ اما بهتر است این نکته را هم بدانید که پیاز زعفران به سرعت تکثیر می شود و در طول چند سال، تعداد زیادی پیاز زعفران خواهید داشت.

بسیاری از افراد پیازهای زعفران را از گلخانه های آنلاین قابل اعتماد خریداری می کنند؛ اما شما می توانید آنها را از گلخانه های محلی هم تهیه کنید. احتمال بسیار کمی هم وجود دارد که پیازهای زعفران را در مغازه های بزرگ یا فروشگاه های زنجیره ای بیابید. از آنجایی که این پیازها، پیازهای پاییزی هستند، باید آنها را در فصل پاییز بکارید که به طور معمول در فصل پاییز سال بعدی، گل های زعفران شکوفا می شوند. فراموش نکنید که پیازهای زعفران نمی توانند مدت زمان زیادی را بیرون از خاک زنده بمانند و باید آنها را بلافاصله پس از خریدن، بکارید.

برای مطالعه مقاله کاشت زعفران در گلدان می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گل زعفران

گل زعفران

چگونگی پرورش گیاه زعفران:

گیاه زعفران برای رشد خود، به خاک زهکشی شده و نور زیاد آفتاب نیاز دارد. در صورتی که پیاز زعفران در خاکی با زهکشی ضعیف یا خاک باتلاقی کاشته شود، پوسیده می شود. زعفران، گیاه سخت گیری نیست و اگر نور آفتاب و خاک مناسب آن تأمین شود، به مراقبت زیادی نیاز ندارد و به خوبی رشد می کند. این گیاه می تواند تا دمای منفی 26 درجه سانتی گراد را هم تحمل کند.

پیازهای زعفران را باید در عمق 8 تا 13 سانتی متری سطح خاک و به فاصله حداقل 15 سانتی متر از یکدیگر بکارید. این گیاه را می توانید سالی یک بار کوددهی کنید، ولی بدون کوددهی هم به خوبی رشد می کند. همچنین در صورتی که بارش هفتگی در منطقه شما کمتر از 4 سانتی متر باشد، می توانید خودتان آنها را آبیاری کنید.

پرورش زعفران راحت است و اکنون که چگونگی پرورش آن را فرا گرفتید، بهتر است در باغچه خانه خود کاشته و این چاشنی گران قیمت را خودتان با هزینه بسیار اندکی تولید کنید.

برای خرید انواع پیاز گل می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *