آموزش باغبانی

نحوه کاشت بذر درخت جاکاراندا

نحوه پرورش درخت جاکاراندا

جاکاراندا – میموسی فولیا – درخت بزرگی می باشد که بومی برزیل است و به طور معمول در سراسر جنوب ایالات متحده، استرالیا و در بسیاری از مناطق دیگر با آب و هوای گرم و مرطوب رشد می کند. جاکاراندا ها شاید به دلیل نمایش زیبایی از گل های بنفش یا آبی روشن در بهار شناخته شده باشد. برای پرورش درخت جاکاراندای خود، باید یک نهال تهیه کنید و آن را در محیط بیرون از خانه بکارید که فضای زیادی برای رشد درخت دارد.

فراهم کردن درخت جاکاراندا:

در اولین قسمت از این مطلب به فراهم کردن بذر یا نهال درخت جاکارندا می پردازیم.

1- یک جاکاراند را از یک گلخانه خریداری کنید:

اگر در آب و هوای معتدل یا گرم زندگی می کنید، تقریباً همه نهالستان ها در منطقه شما باید نهال جاکاراندا را بفروشند. اگر به مکان یابی گیاه جاکاراندا نیاز دارید، یا اگر گلخانه گزینه های مختلفی برای انتخاب دارد، از کارمندان فروش کمک بخواهید. اگر در منطقه شما گلخانه وجود ندارد، می توانید به بخش باغ فروشگاه های بزرگ نیز مراجعه کنید. خرده فروشانی مانند WalMart و Home Depot انواع زیادی از گیاهان را ذخیره کرده اند و به احتمال زیاد نهال جاکاراندا را دارند.

یک جاکاراند را از یک گلخانه خریداری کنید

یک جاکاراند را از یک گلخانه خریداری کنید

2- نهال یا بذر جاکاراندا را بصورت آنلاین سفارش دهید:

اگر در نزدیکی یک گلخانه یا مرکز باغ زندگی نمی کنید، ممکن است راهی برای خرید حضوری نهال جاکاراندا وجود نداشته باشد. در این صورت می توانید جاکاراندا را بصورت آنلاین پیدا کرده و سفارش دهید. عمده فروشان گیاهان آنلاین، مانند Annie’s Annuals، درختان با رشد سریع یا Nursery Live را بررسی کنید.اگرچه بعضی ها تنها یک نهال تهیه می کنند – اما، برای شما ممکن است لازم باشد یک بسته دانه سفارش دهید.

خرید نهال جاکاراندا

اگرچه جاکاراندا معمولاً در آب و هوای معتدل یا مرطوب رشد می کنند، اما می توانند در مناطق خنک تر نیز زنده بمانند – حتی مناطقی که یخبندان های سبک دارند. درختان جاکاراندا در منطقه 10 مقاومت، که شامل آب و هوای گرمتر است، بهترین رشد را دارند.

خرید بذر جاکاراندا

نهال یا بذر جاکاراندا را بصورت آنلاین سفارش دهید

نهال یا بذر جاکاراندا را بصورت آنلاین سفارش دهید

3- جاکاراندا را از قلمه بکارید:

اگر دوست یا خویشاوندی که درخت جاکاراندا دارد می شناسید، از او سوال کنید که آیا می توانید یک قلمه از گیاه آنها بگیرید. قلمه یک تکه جدا شده از شاخه است. طول آن باید حداقل 15 سانتیمتر باشد، اما می تواند هر اندازه ایی که می خواهید باشد. قلمه جاکاراندا را در آب قرار دهید تا ریشه های کوچک شروع به ظاهرشدن کند. سپس، قلمه را در یک گلدان کوچک با خاک غنی بکارید، به طور منظم آبیاری کنید و اجازه دهید درخت رشد کند.

جاکاراندا را از قلمه بکارید

جاکاراندا را از قلمه بکارید

4- در حیاط خود بکارید:

یک نهال جاکاراندا که در حال رشد است را برداشته و در حیاط خود بکارید. نهال جاکاراندا می تواند در اطراف پایه درختان بالغ ژاکاراندا جوانه بزند. اگر می توانید به راحتی و قانونی یکی از این نهال ها را برداشت کنید، می توانید آن را به خانه خود انتقال دهید و از این طریق رشد درخت خود را شروع کنید.

در حیاط خود بکارید

در حیاط خود بکارید

کاشت جاکاراندا:

در دومین بخش از این مطلب به چگونگی کاشت درخت جاکاراندا می پردازیم.

1- گیاه جاکاراندا را در منطقه ای آفتابی بکارید:

جاکاراندا با آفتاب رشد می کند و باید در منطقه ای کاشته شود که در بیشتر سال تابش نور مکرر و مستقیم خورشید داشته باشد. درخت را حداقل 15 فوت (4.5 متر) با فاصله از ساختمان های مجاور بکارید و نهال را در سایه درختان بزرگتر دیگر نکارید.

گیاه جاکاراندا را در منطقه ای آفتابی بکارید

گیاه جاکاراندا را در منطقه ای آفتابی بکارید

2- درخت را در خاک غنی و زهکشی شده بکارید:

اگر خاک اطراف ریشه درختان جاکاراندا به خوبی تخلیه نشود، گیاه اذیت می شود. برای تأمین مواد مغذی به خاک حاصلخیز و غنی نیاز دارند. اگر درخت خود را در یک باغ بزرگ یا گلدان می کارید، جاکاراندا را در مخلوطی از خاک های غنی قرار دهید. یک گلخانه یا مرکز باغ محلی باید انواع خاک ها را برای فروش داشته باشد، و کارکنان فروش می توانند به شما کمک کنند تا یک مخلوط سالم را برای جاکاراندا خود انتخاب کنید. اگر درخت را مستقیماً در زمین بکارید، کنترل کمتری روی مخلوط خاک نسبت به خرید آن از یک گلخانه خواهید داشت. به دنبال قسمتی از خاک باشید که آب در سطح آن نماند و گیاهان دیگری نیز در آن رشد کنند.

درخت را در خاک غنی و زهکشی شده بکارید

درخت را در خاک غنی و زهکشی شده بکارید

3- در تابستان به طور منظم درخت را آبیاری کنید:

جاکارانداها برای رشد و شکوفایی در آب و هوای معتدل به آبیاری مکرر نیاز دارند. درختان سالم جاکارندا به سرعت رشد می کنند، اما در صورت نداشتن آب کافی پژمرده می شوند و احتمالاً می میرند. بین ماه های اسفند و فروردین، حدود یک بار در هفته از یک شلنگ برای آبیاری درخت جاکاراندا استفاده کنید. در ماه های سردتر زمستان، نیازی به آبیاری منظم درخت ندارید. گیاه جاکاراندا از ماه آبان تا بهمن رشد نخواهد کرد و بنابراین فقط باید ماهیانه یکبار درخت را آبیاری کنید.

در تابستان به طور منظم درخت را آبیاری کنید

در تابستان به طور منظم درخت را آبیاری کنید

4- درخت را با فضای فراوان در اطراف بکارید:

اگرچه رشد آنها به صورت نهال کوچک شروع می شود، اما جاکارانداها می توانند به درختان پر شاخ و برگی تبدیل شوند. ارتفاع جاکارانداها معمولاً بین 7.5 تا 15 متر است و می تواند پهنای بین 4.5 تا 9 متر داشته باشد. گیاه جاکاراندا را در منطقه ای بزرگ و باز که در آن فضای رشد با اندازه کامل دارد، بکارید. به عنوان مثال، جاکارانداها در حیاط های جلو یا عقب خانه های بزرگ به خوبی عمل می کنند.

اگر جاکارانداها را در یک فضایی که از قبل تنگ یا شلوغ باشد بکارید (مثلاً زیر سقف پاسیو یا بین دیوارهای باریک) به اندازه کامل رشد نمی کند و ممکن است پژمرده و ناسالم شود. درخت را حداقل با فاصله 4.5 متر از خانه ها و دیگر سازه ها بکارید تا شاخه های آن آسیب کمتری ببینند.

درخت را با فضای فراوان در اطراف بکارید

درخت را با فضای فراوان در اطراف بکارید

نگهداری جاکاراندا:

در آخرین بخش از این مطلب به شرایط نگهداری از درخت کاشته شده خود می پردازیم.

1- کود گیاهی را در اطراف ریشه درخت قرار دهید:

جاکارانداها برای شکوفایی و رشد خود باید مقدار زیادی از آب را که به آنها داده می شود، نگه داری کنند. برای کمک به درخت در نگه داری آب و جلوگیری از تبخیر مستقیم آب از خاک، می توانید کود گیاهی را در اطراف ریشه درخت استفاده کنید. برای دستیابی به بهترین تاثیر، کود گیاهی را به ضخامت حدود 5 سانتی متر دور درخت استفاده کنید. کود گیاهی را از یک شرکت محلی طراحی فضای سبز، نهالستان یا مرکز باغبانی خریداری کنید.

کود گیاهی را در اطراف ریشه درخت قرار دهید

کود گیاهی را در اطراف ریشه درخت قرار دهید

2- درخت را هرس نکنید:

شاخه های درخت جاکاراندا به صورت عمودی رشد می کنند و از همه جهات به سمت خارج شاخو برگ در می اورند. بگذارید شاخه ها به تنهایی رشد کنند. اگر شاخه ها را کوتاه یا هرس کنید، ممکن است به طور دائمی رشد درخت را متوقف کنید، یا درخت ممکن است مکنده ها (شاخه های اضافی) را تولید کند. هر زمان شاخه جاکاراندا هرس شود، شاخه های عمودی به بیرون متمایل می شوند، بنابراین هرس مداوم، به یک درخت غیر طبیعی بلند و بد شکل منجر می شود. اگر جاکاراندا دست نخورده باقی بماند، به درختی تقریباً چتری شکل تبدیل می شود.

درخت را هرس نکنید

درخت را هرس نکنید

3- گل های افتاده چاکاراندا را تمیز کنید:

خوشه گل های روشن این درخت می توانند تا 30 سانتی متر طول و 20 سانتی متر عرض رشد کنند. وقتی اینها از درخت می افتند، زمین، پیاده روها و جاده های زیر درخت را فرش می کنند. اگر درخت در ملک شما باشد، شما مسئول جمع آوری و دفع گل های ریخته شده جاکاراندا خواهید بود. درخت جاکاراندا را در موقعیتی که شاخه های آن روی استخر شنا قرار بگیرد نکارید. وقتی گلها در پاییز سقوط می کنند، سطح استخر را می پوشانند و می توانند فیلتر آب را مسدود کنند.

گل های افتاده چاکاراندا را تمیز کنید

گل های افتاده چاکاراندا را تمیز کنید

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید بذر درخت می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *