آموزش باغبانی

چگونه شاخه درخت را ببریم

چگونه یک اندام را از درخت ببریم

چه در حال اصلاح و هرس درخت خود باشید و چه در حال از بین بردن اندامی پوسیده، اگر روش 3 برش را دنبال کنید، قطع یک اندام یا شاخه از درخت آسان است. یک برش جزئی روی اندام نزدیک به تنه درخت ایجاد کنید، سپس برش دوم را کمی پایین تر روی اندام ایجاد کنید تا بیشتر شاخه را دربرگیرد. اندام درخت خود را برای آخرین برش دقیقا در محل اتصال به تنه ببرید. همیشه اندام را به درستی برش دهید تا درخت شما در تمام طول فصل سالم و قوی بماند.

تولید قلمه:

در اولین قسمت از این مقاله به چگومگی تولید قلمه می پردازیم.

1- برش های خود را ایجاد کنید:

صبر کنید تا درخت شما به خواب زمستانی برود سپس برش های خود را ایجاد کنید. هرس درخت شما هنگام خواب به آن زمان می دهد تا قبل از ورود آفات بهبود یابد. مخصوصاً اگر زمستان های سردی دارید، قبل از هرس درخت خود صبر کنید تا سردترین بخش زمستان تمام شود.

هرس در زمستان همچنین به رشد بیشتر درخت شما در بهار کمک می کند. از هرس درخت خود در فصل رشد خودداری کنید، با این کار می توانید رشد آن را متوقف کنید.

برش های خود را ایجاد کنید

برش های خود را ایجاد کنید

2- اره برقی، اره کمانی یا اره دستی:

برای ایجاد برش از اره برقی، اره کمانی یا اره دستی استفاده کنید. اره برقی کار خرد کردن درخت شما را انجام خواهد داد و ساده ترین و سریعترین روش برای خرد کردن یک اندام است. شما می توانید با استفاده از اره دستی یا کمانی روی برش های خود کنترل بیشتری داشته باشید، هرچند که برای برش اندام های ضخیم کمی زور بازو و زمان بیشتری لازم است.

اگر از اره دستی یا کمانی استفاده می کنید، اره را سریع و عقب و جلو کنید تا برش های تمیز و مستقیم ایجاد کنید. یک علامت اولیه روی اندام درخت بگذارید، سپس برگردید و آن را خاموش کنید. در صورت استفاده از اره برقی، دستگاه را با احتیاط کنترل کنید و قبل از استفاده از آن، همه هشدارهای ایمنی روی دستگاه خود را بخوانید. همچنین، حتماً از عینک محافظ و دستکش استفاده کنید.

برای ایجاد برش از اره برقی، اره کمانی یا اره دستی استفاده کنید

برای ایجاد برش از اره برقی، اره کمانی یا اره دستی استفاده کنید

3- یک شکاف ایجاد کنید:

یک شکاف کوچک در اندام درخت با فاصله 2-3 فوت (0.6-0.9 متر) از تنه ایجاد کنید. اره شما فقط باید در حدود 1/4 وارد بریدگی شود. این برش کمک می کند تا پوست شکاف نخورد. این به عنوان شکاف بریدگی شما شناخته می شود.

یک شکاف ایجاد کنید

یک شکاف ایجاد کنید

4- شکاف دوم را اندکی پایین تر از بریدگی قبلی بر روی اندام ایجاد کنید:

می توانید 0.15–0.3 متر از برش اول خود دور شوید و برش دوم را کاملاً روی اندام انجام دهید. این کار باعث کاهش وزن شاخه شما می شود، بنابراین انجام برش نهایی آسان تر خواهد بود. این برش کمکی شما نامیده می شود. اگر این برش را انجام ندهید و به دنبال برش نهایی خود بروید، ممکن است به تنه آسیب برسانید و درخت خود را در معرض آفات و بیماری ها قرار دهید.

شکاف دوم را اندکی پایین تر از بریدگی قبلی بر روی اندام ایجاد کنید

شکاف دوم را اندکی پایین تر از بریدگی قبلی بر روی اندام ایجاد کنید

5- برش نهایی را ایجاد کنید:

در جایی که انتهای شاخه با تنه درخت متصل می شود، برش نهایی را ایجاد کنید. برش خود را با دقت انجام دهید. اینجا جایی است که برجستگی متورم درخت با قسمت صاف شاخه وصل می شود. برای ایجاد برش سالم، اره خود را در امتداد شیب محل اتصال شاخه حرکت دهید.

گاهی شیب محل اتصال شاخه می تواند گمراه کننده باشد. اگر از بالا به پایین بریدن سختتر است می توانید برش خود را از پایین به بالا ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که دستان شما مانع اره دستی یا اره برقی نیستند.

برش نهایی را ایجاد کنید

برش نهایی را ایجاد کنید

اطمینان از ترمیم صحیح درخت:

در آخرین بخش از این مطلب به چگونگی اطمینان از ترمیم صحیح درخت می پردازیم.

1- از کوتاه بریدن قلمه خودداری کنید:

قبلاً بریدن اندام تا حد امکان نزدیک به تنه کار درستی به نظر می آمد، اما در واقع می تواند منجر به بیماری درخت شما شود. به جای برش روی تنه درخت، درست در محل اتصال شاخه به تنه برش بزنید تا درخت به راحتی بهبود یابد. سوراخ های پوسیده در تنه درختان و زخم می تواند در اثر بریدن شاخه ایجاد شود.

از کوتاه بریدن قلمه خودداری کنید

از کوتاه بریدن قلمه خودداری کنید

2- مقدار زیادی از اندام درخت را روی درخت باقی نگذارید:

محل اتصال شاخه پس از قطع اندام بهبود می یابد، اما اگر اندام را دورتر از محل اتصال شاخه قطع کنید، سرعت ترمیم آن کم می شود. باقی مانده شاخه ها یا ریشه ها در روند بهبودی اختلال ایجاد می کنند.

مفدار زیادی از اندام درخت را روی درخت باقی نگذارید

مفدار زیادی از اندام درخت را روی درخت باقی نگذارید

3- برش های کمکی خود را در نقاط مناسب ببرید:

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به درخت، برش های کمکی خود را در نقاط مناسب ببرید. اگر قبل از جدا کردن اندام با هرس کردن شاخه ها وزن اضافی آن ها برداشته نشود، شاخه های شما ممکن است بشکنند. این امر می تواند صدمات عمده ای به درخت شما وارد کند. اگر برش کمکی شما به درستی زده نشود، درخت شما می تواند در معرض بیماری یا حمله حشرات قرار گیرد.

برش های کمکی خود را در نقاط مناسب ببرید

برش های کمکی خود را در نقاط مناسب ببرید

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید اینترنتی ابزار باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *