گیاهان

معرفی گل کاغذی

معرفی گل کاغذی

گل کاغذی یک گیاه گرمسیری و بومی آمریکای جنوبی است. در مناطق گرمسیری می توان گل کاغذی را فضای بیرون از خانه کاشت اما اگر تمایل به کاشت آن در مناطق سردسیری دارید باید آن را در خانه یا گلخانه بکارید.

گونه های بوگیناوا:

بیش از 250 رقم بوگینولا از جمله کوتوله، نیم کره، بدون خار و غول پیکر موجود است.

Bougainvillea glabra دارای براکت های گل سرخ، برگهای کوچک و دارای حداکثر اندازه 3 متر بلند و 3 متر عرض است.

  1. spectabilis دستبندهای گل رز را نشان می دهد و یک تاک بزرگ درشت و بزرگ است که به ارتفاع و عرض تا 20 پا می رسد.
  2. variegate برگهای سبز روشن را نشان می دهد که با الگوهای متنوع سفید رنگ مشخص شده است.
  3. praetoriensis دارای شاخ و برگهای برنز طلایی است در حالی که B. harrisii دارای برگهای سبز تیره است که با تنوع رنگهای سفید رنگ مشخص شده است.

انواع کوتوله:

انواع گونه های کوتوله گل کاغذی برای ورودی ها ، دیوارها ، سبدهای آویزان و یا به عنوان نمونه بونسای مناسب هستند.

James Walker که همچنین با عنوان “Ambiance” شناخته می شود، یک نوع کوتوله آهسته در حال رشد است، که به طور گسترده ای در سبدهای آویزان استفاده می شود. این نوع دارای خوشه های عظیمی از جوانه های روشن و نارنجی است که در نهایت به گلهای صورتی پر رنگ ختم می شوند و برگهای آن بزرگ و بیضوی سبز روشن است.

“هلن جانسون” نوعی گل کاغذی کوتوله است که برای استفاده به عنوان پوشش زمینی در باغ های سنگی یا در طول مسیر باغی مناسب است. این گیاه چند ساله سخت، برگهای کوچک و سبز مایل به سبز پر رنگ دارد که به رنگ سبز عمیق و تیره بالغ می شوند. جوانه های گل با رنگی مسی-نارنجی باز می شوند که با بالغ شدن به صورتی پررنگ تبدیل می شوند. این نوع در ظروف یا سبدهای آویزان و در خاک غنی از مواد مغذی به خوبی رشد می کند.

گل کاغذی صورتی

گل کاغذی صورتی

گونه های بدون خار:

Miss Alice با نام های زیادی از جمله “سنگاپور سفید” ، “Mauna Kea White” و “Moonlight” شناخته شده است. یک نوع بدون خار با خوشه های سفید درخشان پر از گل با برگهای بیضوی بلند و بزرگ ، متوسط ​​تا سبز تیره است. این گیاه اغلب به عنوان یک پوشش زمینی یا برای کاشت انبوه استفاده می شود و به یک قد بالغ 2 تا 3 پا بلند می رسد. “سنگاپور پینک” ، نوع خواهر “خانم آلیس” است. نیمه بدون خار با شکوفه های صورتی کم رنگ.

گونه های Semidwarf:

“Vera Deep Purple”، یک نوع نژاد نیمه کاره که اخیراً از اروپا معرفی شده است، خوشه گلهای درخشان به رنگ فوشیا را ارائه می دهد. برگهای آن گرد به رنگ سبز روشن است. یک گیاه کم رشد، که در هنگام بلوغ تا ارتفاع 1 متر و بیست سانتی متر رشد می کند. اندازه و شکل گیاه توسط هرس کنترل می شود.

گل کاغذی سفید

گل کاغذی سفید

گونه خیلی بزرگ:

Bougainvillea “بانوی بارینگ”، همچنین با عنوان “شکوه زرد” یا “طلای هاوایی” شناخته می شود، یک تاک سرخدار و پرتحرک همیشه سبز است که در خارج از منزل و هر مکانی که حداقل پنج ساعت از آفتاب کامل روزانه را دریافت کند، بهترین رشد را دارد. این گیاه با خوشه های انبوه از گلهای زرد روشن و پررنگ به مناظر خانگی جلوه ای بی نظیر می بخشد. شاخه های آن ضخیم و قوی است و باعث می شود از کوهنوردی یا یک باغچه برای کوهنوردی مناسب باشد. همچنین برگهای سبز روشن گرد و چرمی است. بوگاینویل “لیدی بارینگ” 7 تا 9 متر بلندی و تا 2 تا 3 متر عرض رشد می کند و فضای زیادی را طلب می کند.

سوالات متداول گل کاغذی:

  1. گل کاغذی در کجا بیشتر رشد می کند؟

    گل کاغذی عاشق آفتاب است و در موقعیت آفتاب کامل، در فضای باز، رو به شمال (در نیمکره جنوبی) و جنوب (در نیمکره شمالی) بهترین رشد را خواهد داشت. گل کاغذی برای شکوفایی هر روز حداقل به شش ساعت آفتاب کامل نیاز دارد. مکانی با خاک غنی و خوب زهکشی شده انتخاب کنید.

  2. چگونه می توانید گل کاغذی را شکوفا کنید؟

    گل کاغذی هنگامی که گیاه دچار تنش آبی می شود سنگین ترین گل را می دهد. پرورش دهندگان گل کاغذی اغلب آب را برای مدت طولانی نگه می دارند تا گیاه را به شکوفایی وادار کنند. برای تحریک شکوفایی از این طریق، از تمام آب خودداری کنید تا برگ ها پژمرده شوند. سپس کاملاً آب دهید.

  3. سالی چند بار گل گل کاغذی شکوفا می شود؟

    گل کاغذی یک تاک چند ساله است که بسته به نوع مختلف می تواند تا 30 متر رشد کند. به آفتاب کامل احتیاج دارد، دارای ریشه مقاوم است و در بهار دوباره رشد می کند. شاخه های آن روی چوب های جدید “شکوفا” می شوند. هرس سنگین، کمبود آب و کود کم ازت باعث شکوفایی شکوفه ها می شود.

  4. آیا گل کاغذی می تواند در گلدان رشد کند؟

    گل کاغذی در یک ظرف نسبتاً کوچک که ریشه های آن کمی محدود شده است عملکرد خوبی دارد.از خاک گلدان منظم و بدون سطح بالایی از پیت ماس استفاده کنید. پیت زیاد رطوبت را حفظ می کند و ممکن است منجر به پوسیدگی ریشه شود. هر ظرفی که برای پرورش گیاه گل کاغذی استفاده می شود باید حداقل دارای یک سوراخ تخلیه باشد.

  5. آیا گل کاغذی می تواند در سایه رشد کند؟

    گل کاغذی به زیبایی در سایه جزئی رشد می کند و رشد شادابی را با برگهای بزرگ سبز تیره ایجاد می کند، اما شکوفا نمی شوند. گل کاغذی ها حداقل هشت ساعت روزانه به آفتاب مستقیم نیاز دارند تا بهترین شکوفا شوند.

  6. آیا گل کاغذی به آب زیادی احتیاج دارد؟

    گل کاغذی گیاهان مقاوم به خشکی است و پس از تأسیس به آب بسیار کمی نیاز دارد. بین آبیاری خاک را به خشکی برسانید. پژمردگی بهترین شاخص برای آبیاری مورد نیاز است. وقتی نوبت آبیاری است، آن را کاملاً انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که هر سانتی متر ریشه سیراب می شود.

  7. گل کاغذی چه مدت شکوفا می شود؟

    3 تا 5 هفته، با حداقل 5 ساعت تابش مستقیم نور خورشید در روز، یک گل کاغذیی سالم برای 3 تا 5 هفته در یک دوره شکوفائی باقی می ماند.

  8. آیا گل کاغذی بالا رونده است؟

    یکی از بهترین بالارونده ها یا درختچه های گل دهنده می تواند در ایوان، قوس، آلاچیق و دیوار رشد کند. همچنین می تواند به صورت مستقل رشد کند. در آفتاب کامل بهتر رشد کرده و گل می دهد و تعداد دفعات گل آن کاملاً به تابش نور خورشید بستگی دارد.

برای خرید بذر گل زینتی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

یک دیدگاه درباره مقاله “معرفی گل کاغذی

  1. Avatar رازان گفت:

    خیلی ممنون مطلب بسیار کاربردی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *