گیاهان

معرفی گل نخودی

معرفی گل نخودی

گل نخودی گیاهی یک ساله و بالارونده است. گل نخودی ها به دلیل داشتن گل های ظریف و رایحه قوی معروف هستند و معمولا آنها در باغ کاشته می شوند.

رشد گل نخودی:

قد بوته گل نخودی تا یک متر و نیم بالا می رود، گل نخودی گل به رنگ های مختلف می باشد و معطر است فصل گل آن اواخر بهار به بعد است، گل های آن شبیه گل لوبیا است.

زمان کاشت گل نخودی:

زمان مناسب کشت بذر گل نخودی در اول بهار است. بایستی بذر گل نخودیرا در محل های مورد نظر کاشت.(زیرا قابل نشاء نیست) مگر آنکه در گلدان های استکانی بکارند و بعد از سبز شدن، بوته را با خاک از گلدان بیرون آورده در باغ کاشت.

یکی هم در اول پائیز بذر را می کارند ولی بایستی زمستان برای حفاظت از سرما روی آنها را با برگ های خشک یا مالچ بپوشانند. چنانچه زمین کشت بذر قبلا بیل زده و قدری خاکبرگ و ماسه و کومپوست اضافه شده باشد بسیار خوب است.

بذر گل نخودی

کشت بذر گل نخودی:

بذر گل نخودی را نبایستی در عمق زیادی از خاک کاشت چون خفه می شود. کشت بذر گل نخودی می بایست دو برابر حجم بذر زیر خاک قرار گیرد (تقریبا یک سانتی متر). وقتی که بذر سبز شد و به ارتفاع چهار یا پنج سانتی متر رسید. بایستی از دو سانتی متری ساقه از روی خاک ساقه را با دو انگشت فشار داده و له کنند تا دراز نشده و از پائین جوانه های بیشتری زده که موجب شاخه های زیادتری شود. (البته بذری که پائیز کاشته شده همیشه قوی تر و گل بیشتر می ­دهد. برای تسریع در رشد ممکن است بذر را ۲۴ ساعت قبل در آب خیس کرد و بعد کاشت بذر، از ته گل های کاملا رسیده به دست می آید.

گل نخودی

گل نخودی

خاک مناسب گل نخودی:

خاک آن بایستی سبک باشد. ماسه، خاکبرگ، خاک باغچه، کومپوست و کمی کود پوسیده زباله یا کود کاملا پوسیده انسانی خاک های مناسبی هستند. گل نخودی آب به مقدار کافی لازم دارد.

محل مناسب گل نخودی:

محل گل نخودی بایستی آفتاب یا سایه آفتاب و هواگیر و در جریان هوای آزاد باشد. به همین جهت آن را نمی توان پای دیوارها کاشت چون شته می زند. بذر گل نخودی را چنانچه پائیز کاشته باشند اگر در زمین باشد در فصل زمستان روی آن را با برگ های خشک بپوشانید. اگر در گلدان باشد بایستی زمستان به گلخانه برد و در بهار با خاک از گلدان خارج کرده و در زمین مهیا شده کاشت.

تکثیر گل نخودی:

طرز ازدیاد آن فقط از راه کشت بذر در بهار و پائیز است. موش و حلزون آفت این گل است که بایستی موش ها را با تله یا سم از بین برد و برای دفع حلزون کافی است که مقداری آهک زنده پای هربوته ریخت.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید انواع بذر گل زینتی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *