گیاهان

معرفی پیچ اناری

معرفی پیچ اناری

پیچ اناری گیاهی زیبا و زینتی است که دوره گلدهی طولانی ای دارد. پیچ اناری گیاهی چندساله است و گلهای شیپوری مانندی شبیه به گلهای انار دارد. پیچ اناری گیاهی رونده و پیچی می باشد و ارتفاع این گیاه متغیر می باشد. پیچ اناری از طریق بذر و قلمه گیاه تکثیر می شود و گلهای این گیاه به صورت نر و ماده می باشد.

مشخصات گیاهی پیچ اناری

پیچ اناری نام گیاهی زیبا و زینتی است که به صورت رونده همچون درختچه ای کوتاه رشد می کند. گیاهی چند ساله است که دوره گلدهی طولانی دارد طوری که از فصل بهار تا شروع فصل سرما در پاییز گل می دهد حتی گاهی تا شروع زمستان گل می دهد. به دلیل شباهت گلهای این گیاه به گلهای انار به آن پیچ اناری گفته می شود گلهای این گیاه شیپوری مانند و به رنگ قرمز، زرد و نارنجی می باشد.

این گیاه همچون یک پوشش به شاخ و برگ گیاهان مختلف، داربست، محافظ و … می چسبد و بالا می رود. برگهای سبز رنگ مرکبی دارد و برگهای این گیاه دندانه دار، براق، تخم مرغی شکل با رگبرگهای ریز می باشد. میوه این گیاه شبیه غلاف می باشد و گلهای این گیاه به صورت نر و ماده می باشد که به صورت خوشه ای و آذین بسته نمایان می شود.

برای خرید بذر پیچ اناری کلیک کنید.

پیچ اناری

پیچ اناری

شرایط رشد پیچ اناری

پیچ اناری رشد سریعی دارد طوری که به سرعت رشد می کند و بالا می رود. این گیاه نیاز به هرس منظم دارد هرس سبب می شود تا گیاه رشد منظمی را تجربه کند. پیچ اناری گیاهی خزان پذیر می باشد. این گیاه برای مناطق گرم مناسب می باشد و تا دمای 5- را تحمل می کند. این گیاه برای رشد به مکانی با نور مستقیم خورشید نیاز دارد، توجه داشته باشید که در سایه برگهای این گیاه به خوبی رشد می کنند ولی گل نمی دهند بنابراین آفتاب مستقیم برای رشد گیاه و گلدهی آن ضروری می باشد.

این گیاه نسبت به کم آبی مقاوم است و نیاز آبی کمی نیز دارد، گیاهان جوان و تازه کشت شده به آبیاری منظمی نیاز دارند. این گیاه برای رشد به خاکی با بافت متوسط نیاز دارد، مخلوطی از خاک باغچه به همراه، خاک برگ، پرلیت و شن برای رشد این گیاه مناسب می باشد، خاک باید از زهکشی مناسبی برخوردار باشد. پیچ اناری نیاز به کود برای رشد دارد و از طریق بذر در فصل پاییز تکثیر می شود. پیچ اناری از طریق قلمه چوب نیز تکثیر می شود و نسبت به آفات و بیماری مقاوم می باشد.

کاربرد پیچ اناری

پیچ اناری گیاهی زیبا و زینتی است که از آن در فضای سبز، آزاد و … استفاده می شود. پیچ اناری به عنوان پوشش دیوار از آن استفاده می شود و برای کاشت در باغ و باغچه و در کنار سایر گیاهان مناسب می باشد.

برای خرید انواع بذر گل زینتی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

5 دیدگاه درباره مقاله “معرفی پیچ اناری

  1. Avatar ایرانی گفت:

    ممنون از مطالب مفیدتون

  2. Avatar ابراهیمی گفت:

    سلام
    ممنون می شم راهنمایی کنید که اگر پیچ اناری رو در گلدان بکارم باید عمق گلدان چقدر باشد؟

    1. Avatar حمیدرضا انگورانی گفت:

      برای کاشت پیچ اناری در گلدان حداقل باید 50 سانت خاک داشته باشد

  3. Avatar علیرضا گفت:

    سلام من یک پیچ اناری به حدود یک متری گرفتم روزی که تو گلدون بود برگها قشنگ سبز بود از زمانی که تو باغچه گاشتم برگها رو به زردی دارن میرن ابیاری هر یک روز در میان انجام میدم و کود هم کمی استفاده کردم لطفا مرا راهنمایی کنید چکار کنم که گیاه نمیره و رشد مناسبی داشته باشه من علاقه شدیدی به پیچ اناری دارم و باعث نگرانی من شده ممنون از شما

    1. Avatar حمیدرضا انگورانی گفت:

      از زمان کاشت در زمین یه مقداری زمان میبرد تا گیاه به شرایط جدید عادت کند و این مسئله طبیعی است و به زودی به حالت اول باز میگردد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *