آموزش باغبانی

مراقبت از ابزار برای بونسای

مراقبت از ابزار بن سای

مراقبت و نگهداری از ابزار کار درختان بونسای دو مزیت دارد. اول اینکه به مراتب آسانتر از کار کردن با وسایل زنگ زده است و دوم اینکه خرید هر سال وسایل جدید تمام می شود. همانطور که مراقبت و خرید و پیرایش بونسای و رشد درخت بونسای برای شما یک سرمایه گذاری قابل توجهی است، خرید ابزار کار با درخت بونسای نیز سرمایه گذاری شماست. بنابراین به سرمایه گذاری خود احترام بگذارید و ابزارهای بونسای خود را پس از هر بار استفاده صحیح و تمیز مراقبت کنید.

خرید بذر بن سای

گام های مراقبت ابزار بونسای:

در اینجا به ترتیب گام های مراقبت و نگهداری از ابزار درختان بن سای را برای شما شرح می دهیم.

1. بررسی ابزار آلات:

بعد از هر بار استفاده از ابزارآلات آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید تمیز و در شرایط خوبی هستند. بیشتر اوقات ابزارهای کار شما باید تیز باشند. پس مستحق احترام و مراقبت نیز هستند.

بررسی ابزار آلات

بررسی ابزار آلات

2. پاک کردن ابزار از گرد و خاک:

هر ابزار بونسای را با یک پارچه از گرد و خاک تمیز کنید. مراقب باشید و با وسواس این کار را انجام دهید. با خودتان هم مهربان باشید، چرا که تیغه ها بسیار تیز هستند.

پاک کردن ابزار از گرد و خاک

پاک کردن ابزار از گرد و خاک

3. پاک کردن عصاره و شیره ی گیاهی روی ابزار:

هر نوع عصاره و شیره گیاهی روی ابزارآلات را پاک کنید. اگر روی تیغه های قیچی بونسای شما شیره گیاهی یا عصاره چربی وجود دارد، برای پاک کردن آن از کمی آب صابون استفاده کنید. اگر این لکه ها از بین نبرید، ابزارآلات شما زنگ می زنند.

پاک کردن عصاره و شیره ی گیاهی روی ابزار

پاک کردن عصاره و شیره ی گیاهی روی ابزار

4. جدا کردن لکه های سخت:

تمام لکه های سخت را با یک تکه بامبو یا یک کفگیر یا کاردک چوبی جدا کنید. روغن های مخصوصی مانند Tri-Flow به حل شدن لکه ها و روغن کاری کمک می کنند و استفاده از این روغن باعث می شود که تیغه ها در برابر زنگ زدگی مقاومت کنند.

جدا کردن لکه های سخت

جدا کردن لکه های سخت

5. روغن ابزار آلات بن سای:

ابزارآلات خود را با یک دستمال تمیز خشک کنید و سپس یک روان کننده روی آنها اسپری کنید تا فلزات از خوردگی محافظت شوند، به خصوص اینکه اگر جایگاه نگهداری ابزارآلات شما یک زیرزمین مرطوب باشد. ابزارهایی که در معرض رطوبت ثابت قرار دارند با سرعت بیشتری دچار فرسایش می شوند.

برای مطالعه مقاله معرفی انواع ابزار های باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

روغن ابزار آلات بن سای

روغن ابزار آلات بن سای

6. پاک کردن پوشش های زنگ زده:

برای پاک کردن پوشش های زنگ زده از پاک کن زنگ مانند SandFlex استفاده کنید زیرا زنگ زدگی هم بر روی ظاهر و هم بر روی کارآمدی ابزارآلات شما تأثیر می گذارد. مطمئن شوید که هر زنگ زدگی با دقت پاک و از بین رفته است.

پاک کردن پوشش های زنگ زده

پاک کردن پوشش های زنگ زده

7. روغن ضد زنگ زدگی:

روغن ضد زنگ زدگی استقاده کنید. پس از اینکه لکه زنگ زدگی را از بین بردید یک لایه روغن روی فولاد ساییده شده بمالید تا روند اکسیداسیون متوقف شود.

روغن ضد زنگ زدگی

روغن ضد زنگ زدگی

برای خرید انواع ابزار باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *