ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت کلم قرمز (زیرنویس فارسی)

کاشت کلم قرمز

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام آموزش کاشت بذر کلم قرمز را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت بذر کلم قرمز را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

کلم قرمز همانطور که از نامش پیداست نوعی کلم به رنگ قرمز می باشد که از طریق بذر تکثیر می شود، این نوع کلم بسیار خوشمزه است که خواص بسیاری نیز دارد. در بیشتر مناطق رشد می کند. به راحتی از طریق بذر تکثیر می شود و بذرهای این گیاه کوچک و ریز می باشد. کلم ها از لحاظ زمان کاشت و برداشت به سه دسته تابستانه، پاییزه و زمستانه تقسیم می شوند. برای کاشت کلم قرمز از بذر ابتدا سینی نشاء خود را آماده کنید؛ سینی نشاء باید از زهکشی مناسبی برخوردار باشد، سپس سینی نشاء را با خاک مناسب و کمپوست پر کنید زمانی که سینی نشاء پر شد چند باری آن را به زمین بزنید تا خاک ته نشین شود سپس خاک اضافی روی سینی نشاء را بردارید و آن را مسطح کنید.

زمانی که خاک سینی نشاء مسطح شد با انگشت خود در هر خانه سینی نشاء سوراخی برای کاشت بذر ایجاد کنید سپس بذر ها را بکارید و روی آن را با کمپوست بپوشانید و گیاه را آبیاری کنید. کمی آبی برای این گیاه مضر می باشد و باعث فاسد شدن و از بین رفتن گیاه می شود. پس از گذشت 4 تا 6 هفته گیاه رشد می کند. این گیاه نسبت به جابجایی واکنش نشان نمی دهد. برای انتقال گیاه از سینی نشاء به زمین اصلی در زمین اصلی گودالی به اندازه گیاه ایجاد کنید سپس گیاه را در درون خاک بکارید و اطراف آن را با خاک مناسب پر کنید.

فاصله کاشت کلم قرمز 30 سانتیمتر می باشد. کلم های زمستانه برای رشد به زمان زیادی نیاز دارند. این نوع کلم ظاهری زیبا دارد. سرشار از ویتامین های مختلف می باشد. از گیاه خود در برابر آفات و همچنین پروانه مراقبت کنید و در صورت لزوم از سم استفاده کنید. برای رشد بهتر و تغذیه گیاه به خاک مورد کشت کود و مواد آلی اضافه کنید. زمانی که گیاه رشد کرد باید آن را برداشت کنید برای این کار می توانید از چاقو استفاده کنید.

برای مطالعه مقاله معرفی انواع کلم آلمانی از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید بذر کلم پیچ قرمز می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *