ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت بادمجان از بذر (زیرنویس فارسی)

مراحل کاشت بادمجان

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام کاشت آموزش کاشت بادمجان را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت بادمجان را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

بادمجان از جمله گیاهان علفی یکساله است که از طریق بذر تکثیر می‌شود. بذر این گیاه در آب و هوای گرم جوانه می زند. بهترین دما برای جوانه زنی این گیاه بین 16 تا 25 درجه سانتیگراد می‌باشد. در کشت بذری ابتدا بذرهای این گیاه را در دمای اتاق خیس کنید و به مدت 12 ساعت بذرها را در درون دستمال مرطوب و خیس بگذارید، سپس دستمال را در درون یک نایلون یا محفظه پلاستیکی بگذارید و آن را در یک محل مناسب که دمای ایده آلی دارد بگذارید. بین 5 تا 10 روز مرتب به گیاه سر بزنید و آن را خیس کنید دستمال را طی این مدت همیشه مرطوب نگه‌دارید. بذرها را در جای گرم نگهداری کنید و پس از گذشت مدتی بذرها جوانه‌ می‌زنند.

زمانی که بیشتر بذرها جوانه زدند آنها را برای ادامه رشد به خاک منتقل کنید. برای این منظور بستر مورد کشت خود را آماده کنید سپس سوراخ یا حفره‌هایی را در خاک ایجاد کنید و در هر سوراخ یک یا دو عدد بذر قرار دهید، سپس روی بذر را با خاک نرم و مناسب بپوشانید. پس از کاشت بذر روی سطح خاک را به همراه اسپری آبیاری کنید طوری که سطح خاک مرطوب شود، رطوبت باعث می‌شود تا گیاه زودتر جوانه بزند و رشد کند. عمق مناسب کاشت بذر 3 سانتیمتر می‌باشد. تا دو روز سطح خاک را همیشه مرطوب نگه‌دارید و نگذارید سطح مورد کشت خشک شود. پس از گذشت مدتی بذرها در یک محیط گرم و نور مناسب شروع به رشد می‌کنند و سر از خاک بیرون می‌آورند. برای رشد بهتر گیاه کودهایی را که در آب حل نمی‌شوند را پای گیاه بریزید تا گیاه رشد بهتری را تجربه کند. بادمجان به صورت بوته‌ای رشد می‌کند. گل‌های کوچکی دارد که این گلهای به میوه تبدیل می‌شوند. برگهای این گیاه به رنگ سبز می‌باشد.

برای مطالعه مقاله انواع بادمجان از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر بادمجان می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *