ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت هیدروپونیک (زیرنویس فارسی)

مراحل کاشت هیدروپونیک

این فیلم به زبان انگلیسی(زیرنویس فارسی) است که گام به گام آموزش باغبانی هیدروپونیک را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه باغبانی هیدروپونیک را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

باغبانی هیدروپونیک شیوه نوینی از باغبانی به روش آبکش یا کشت آبی است. کاهو گیاهی علفی که مصرف خوراکی دارد کاهو متصل به ریشه در شهر واشنگتن آمریکا از محبوبیت خاصی برخوردار است. در ماه‌های مختلف سال شما می‌توانید کاهو سبز با طعم بسیار عالی را داشته باشید. کاهو از جمله گیاهانی است که در طول تابستان تولید می‌شود می‌توانید این گیاه را همچون سایر سبزیجات سالاد در خانه خود پرورش دهید.

برای کشت کاهو می‌توانید یک مزرعه هیدروپونیک ایجاد کنید در این مزرعه شما می‌توانید در تمام طول سال از محصول خود برداشت کنید. در این مزرعه به صورت مرتب به مزرعه خود سر بزنید و محیط را برای رشد گیاه کنترل کنید. از طریق بذر تکثیر می‌شوند پس از آنکه رشد کرد و به اندازه معینی از رشد رسید و پس از دو هفته گیاهچه ها را به گلخانه و به گلدان منتقل کنید تا گیاه بتواند به رشد خود ادامه دهد. در کشت هیدروپونیک شما نیاز به آب دارید چرا که ریشه‌های در آب قرار می‌گیرند. این نوع کشت به کشت آب کش نیز معروف است چرا که گیاه از طریق آب رشد می‌کند.

در واقع رشد این گیاه بدون خاک صورت می‌گیرد. از طریق این سیستم تمامی گیاهان ریشه‌هایی را در گلخانه ایجاد می‌کنند. در این روش متخصصان و کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند نیازهای غذایی گیاه را اندازه‌گیری می‌کنند سپس با استفاده از عناصر ریزمغذی و درشت مغذی و مواد نگهدارنده همچون پرلیت گیاه را از خاک بی‌نیاز می‌کنند. در این روش شما به آب کمی برای رشد گیاه نیاز دارید. در این روش ریشه گیاه در آب قرار می‌گیرد. کشت هیدروپونیک مزایای زیادی دارد. در این روش گیاه کمتر در معرض آفات قرار می‌گیرد و باردهی گیاه افزایش پیدا می‌کند و در نهایت گیاه تر و تازه‌ای را می‌توانید از آن استخراج کنید.

برای مطالعه مقاله پنج گیاه مناسب برای کشت هیدروپونیک از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید بذر گوجه فرنگی 8320 می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *