ویدئو - آموزش کاشت

مراحل کاشت ریحان از بذر (زیرنویس فارسی)

مراحل کاشت ریحان از بذر

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است، که گام به گام کاشت ریحان از بذر را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت ریحان از بذر را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

کاشت ریحان از طریق بذر انجام می‌شود. اولین قدم برای کاشت ریحان داشتن سینی نشاء برای تکثیر گیاه می‌باشد. خاک را با کود کمپوست مخلوط‌ کنید و ظرف مورد کشت را پر کنید. پس از انجام این مراحل مقداری آب روی خاک بریزید و بذرهای ریحان را بر روی سطح خاک بپاشید. پس از کاشت بذر روی بذرها را با لایه نازکی از کود کمپوست به اندازه 2 تا 3 میلیمتر بپوشانید و با دست کمی به سمت پایین فشار دهید. روی ظرف را با نایلون یا پلاستیک بپوشانید و آن را به محیطی گرم منتقل کنید و تا زمان رشد خاک مورد کشت را مرطوب نگه‌دارید. پس از گذشت مدت زمانی بذر  گیاه جوانه می زند و گیاه شروع به رشد می‌کند.

برای انتقال نشاء های جوانه‌زده ابتدا سطح مورد کشت را خوب آبیاری کنید و ظرفی را که قرار است نشاء در آن کاشته شود را نیز آبیاری کنید سپس یک سوراخ در مرکز آن ایجاد کنید؛ در این هنگام به آرامی نشاء گیاه ریحان خود را از  ظرف خارج کنید طوری که به ریشه آسیبی نرسد. نشاء به دست آمده را در درون ظرفی که برای کاشت آماده کرده‌اید بکارید و اطراف آن را پر کنید و با انگشتان خود فشار دهید تا خاک سفت شود و ریشه به خاک بچسبد، به همین منوال می‌توانید نشاء های ریحان را کشت کنید. پس از گذشت مدت زمانی گیاه ریحان رشد می‌کند و شما می‌توانید آن را برداشت کنید.

ریحان از جمله سبزیجات خوراکی است که عطر خاصی دارد. از ریحان استفاده‌های مختلفی می‌شود. خواص بسیاری دارد. گیاهی یک ساله است. گونه‌های مختلفی دارد که معمول‌ترین گونه آن ریحان سبز می‌باشد. برگهای متقابل بیضی و متناوبی دارد که به صورت دندانه‌دار می‌باشد. گلهای کوچکی دارد که در انتهای ساقه گیاه  ظاهر می‌شود. توجه داشته باشید قبل از آنکه گیاه به گل بنشیند آن را بچینید و مورد استفاده قرار دهید.

برای مطالعه مقاله بیست و یک نوع ریحان زیبا، شاداب و خوشمزه از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر ریحان می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *