ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت بادمجان در گلدان (زیرنویس فارسی)

کاشت بادمجان

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام آموزش بادمجان در گلدان را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت بادمجان در گلدان را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

بادمجان گیاهی علفی و یکساله است که به صورت بوته ای کوتاه رشد می کند و از طریق بذر تکثیر می شود. در کشت بذری ابتدا سینی نشاء خود را آماده کنید توجه داشته باشید که سینی نشاء از زهکشی خوبی برخوردار باشد سپس با خاک مناسب آن را پر کنید و بذر را به صورت سطحی بکارید و روی آن را با لایه نازکی از خاک بپوشاند و گیاه را آبیاری کنید. برای جوانه زنی نیاز به دمای گرم دارد. در زمستان در داخل خانه و در زیر نور قرار دهید. پس از گذشت 8 هفته شما گیاه مناسبی خواهید داشت. زمانی که گیاه رشد کرد آن را به گلدان منتقل کنید گلدان باید از زهکشی مناسبی برخوردار باشد گلدان را با خاک مخلوط پرلیت یک پیمانه، ورمیکولیت یک پیمانه، پیت ماس دو پیمانه و کمپوست یک پیمانه پر کنید. اگر کمپوست در اختیار ندارید می توانید از کرم استفاده کنید.

گیاه را از سینی نشاء خارج و در گلدان بکارید سپس گیاه را آبیاری کنید. پس از حدود 10 هفته زمانی که گیاه رشد کرد آن را به گلدان بزرگتر منتقل کنید برای این منظور از ظرفی با عرض 40 و ارتفاع 40 سانتیمتری استفاده کنید. پس از گذشت 14 هفته بادمجان شما به حد معینی از رشد خواهید رسید. برگهای زرد یا سیاه گیاه را در قسمت پایین قطع کنید تا هوای مناسب به شاخ و برگ گیاه برسد. میوه بادمجان به رنگ بنفش تیره می باشد. برای رشد به آفتاب کامل نیاز دارد. آبیاری گیاه را یک روز در میان یا دو روز یکبار انجام دهید. خاک باید مرطوب باشد؛ گرده افشانی این گیاه توسط حشرات به خصوص زنبور عسل انجام می شود همچنین می توانید از یک مسواک برای گرده افشانی گیاه استفاده کنید. با استفاده از قیچی می توانید بادمجان را برداشت کنید، بادمجان سیاه رنگ و بزرگ معمولا بذر زیادی تولید می کند. برای رشد بهتر گیاه می توانید از کود استفاده کنید. رشد سریعی دارد طوری که پس از چند ماه محصول می دهد.

برای مطالعه مقاله نحوه پرورش بادمجان در گلدان (آموزش گام به گام تصویری) از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر بادمجان می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *