ویدئو - هرس

فیلم آموزش هرس بوته بادمجان (زیرنویس فارسی)

هرس بوته بادمجان

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام آموزش هرس گیاه بادمجان را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه هرس گیاه بادمجان را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

بادمجان گیاهی علفی است که به صورت بوته ای رشد می کند. از سبزیجات مورد علاقه می باشد. بادمجان برای رشد نیاز به مراقبت دارد. گلدهی زودهنگامی دارد. همانند گیاه گوجه فرنگی قسمت بالایی این گیاه رشد زیادی دارد. یک ساقه اصلی و چندین ساقه فرعی دارد، ساقه اصلی بالا می رود و تولید میوه می کند. مکنده های زیادی بر روی شاخه های این گیاه رشد می کنند و هر شاخه به طور معمول یک میوه تولید می کند. وجود تعداد زیادی شاخه در بوته بادمجان کار مدیریت آن را مشکل می کند و باعث می شود گیاه رشد خوبی نداشته باشد بنابراین باید این گیاه را هرس کنید.

برای هرس ابتدا اولین میوه بادمجان را انتخاب و آن را قطع کنید. در زیر میوه مکنده های زیادی را مشاهده خواهید نمود، پس از قطع مکنده ها شاخه های فرعی را که به شاخه اصلی متصل شده اند را مشاهده خواهید نمود. بسیاری از این شاخه ها دارای درزهایی می باشند که باید قطع شوند. با قطع شاخه کوتاه تر می شود و مدیریت آن بهتر می شود. زمانی که بادمجان رشد کرد آماده برداشت می شود. در زیر ساقه اصلی ساقه های فرعی زیادی وجود دارند که باید آنها را قطع  کنید. برخی از مکنده های گیاه را بر روی ساقه اصلی و شاخه های فرعی گیاه قطع کنید. پس از هرس بهتر است از قفسه خانگی برای محافظت از گیاه استفاده کنید تا گیاه بتواند رشد بهتری را تجربه و در نتیجه شما محصول بهتر و با کیفیت تری را برداشت کنید. بادمجان خواص بسیاری دارد که از آن استفاده های مختلفی می شود. در بیشتر مناطق رشد می کند. این گیاه رشد به نسبت سریعی دارد طوری که پس از گذشت چند ماه محصول می دهد و شما می توانید از محصول آن استفاده کنید. هرس گیاه باعث می شود تا نور خورشید بهتر به گیاه بتابد.

برای مطالعه مقاله انواع بادمجان از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر بادمجان می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *