ویدئو – کشاورزی

فیلم کشت هیدروپونیک در گلدان (زیرنویس فارسی)

فیلم کشت هیدروپونیک در گلدان

این فیلم به صورت بی‌کلام می‌باشد که گام به گام کاشت هیدروپونیک در گلدان را نمایش می دهد.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت هیدروپونیک در گلدان را مشاهده خواهید نمود. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

کشت هیدروپونیک شیوه نوینی است که برای کاشت گیاهان از آن استفاده می‌شود. در این روش که به کشت آب کش نیز معروف است بدون استفاده از خاک گیاه را پرورش می‌دهند. مصرف آب در این روش کاهش پیدا می‌کند. می‌توانید گیاه تر و تازه‌ای را برداشت کنید.

برای کشت هیدروپونیک در گلدان ابتدا یک گلدان مناسب کشت انتخاب کنید توجه داشته باشید که گلدان این نوع کشت با سایر گلدان ها متفاوت است در سراسر این نوع گلدان باید حفره‌ای بزرگی وجود داشته باشد تا آب در آن جریان داشته باشد. پس از تهیه گلدان محفظه یا جعبه ای پیدا کنید و روی آن را بپوشانید و سوراخی به اندازه سر گلدان در بالای محفظه ایجاد کنید و گلدان‌ها را در درون آن بگذارید طوری که قسمت بالایی گلدان بیرون از سوراخ باشد.

سپس وسایل مورد نیاز برای آبیاری هیدروپونیک را در داخل آن قرار دهید. پس از آماده شدن محل کشت بذرها را بکارید و در طول مدت رشد به گیاه مواد ریزمغذی و درشت مغذی و دیگر سموم اضافه کنید تا گیاه بتواند مواد مغذی مورد نیاز خود برای رشد را تأمین می‌کند. پس از گذشت مدتی گیاه جوانه می زند و شروع به رشد می‌کند. در این روش گیاهان به سرعت رشد می‌کنند.

در این روش شما به آب کمی برای رشد گیاه نیاز دارید با توجه به مشکل کم آبی این روش می‌توان مفید و موثر باشد؛ همچنین در این روش ریشه گیاه به جای اینکه در خاک قرار بگیرد در آب قرار می‌گیرد. در صورت نیاز شما می توانید گیاهان علفی خود همچون کاهو و .. را با ریشه برداشت کنید. کشت هیدروپونیک مزایای زیادی دارد. در این روش گیاه کمتر در معرض آفات قرار می‌گیرد و شما می‌توانید رشد گیاه را مدیریت کنید. باردهی گیاه افزایش پیدا می‌کند و در نهایت گیاهان تر و تازه‌ای را می‌توانید از آن استخراج کنید.

برای مطالعه مقاله هیدروپونیک خانگی از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر گوجه فرنگی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *