خوشمزه ها

طرز تهیه ترایفل شکلات و توت فرنگی

ترایفل شکلاتی و توت فرنگی

کدام دسری وجود دارد که طعم بی نظیر شکلات، خامه شیرین و کیک شکلاتی ای که با توت فرنگی تزئین شده را همزمان باهم داشته باشد؟! دستور پخت ترایفل ما، دسری برای نمایش تمامیِ این طعم ها در کنار هم است! این دستور کاملاً بی نظیر و افسانه ای است، تهیه آن بسیار ساده است و سرو آن بسیار شگفت انگیز است.

این دستور، یکی از آن دستور پخت هایی است که به اندازه ی طعم‌ آن، بی نهایت خوشایند و دلچسب است. لایه های خامه زده شده، پودینگ نرم و لطیف، کیک شکلاتی و توت فرنگی های شیرین، همه و همه در کنار هم قرار می گیرند و یک دسر باور نکردنی و خوشمزه را تشکیل می دهند.

خرید پودر نارگیل

کسانی که بی اطلاع هستند، ممکن است ندانند که ترایفل چیست. ترایفل از انگلستان سرچشمه می گیرد. دسر اصلی و سنتی ترایفل، از یک کیک اسفنجی تشکیل شده بود که روی آن یک کاستارد تخم مرغ قرار داشت. قبل از اینکه کاستارد به کیک اضافه شود ، روی آن را با میوه های مختلف پوشانده و در شِری (شراب شیرین اسپانیولی) قرار می دادند.

ترایفل شکلاتی به همراه توت فرنگی

ترایفل شکلاتی به همراه توت فرنگی

یک اسکوپ خامه زده شده، دسر را آراسته می کرد و نوشیدنی ای با نام “Tipsy Cake” یا “Tipsy Hedgehog”، به عنوان یک ماده ی الکلی در دسر استفاده می شد. در دوره های گذشته ، سرآشپزها از کیک هایی که کمی مانده و کهنه شده بودند، دسرهای کوچکی درست می کردند.

جالب است بدانید:

در دهه ۱۷۰۰، حتی آشپزهای آمریکایی نیز از این روش استفاده کرده و دسرهای کوچک خود را ابداع می کردند. این دسر ها در جنوب ایالات متحده، در بین کسانی که در مزارع وسیع آنجا زندگی می کردند، بسیار محبوب بودند. برخی از آشپزها، خلاقیت های خود را “Tipsy Parson” نامیدند، زیرا معتقد بودند که خوشمزگی دسر آنها، حتی یک کشیش بازدید کننده را نیز مجذوب خود خواهد کرد. در این زمان بود که ظروف ترایفل، ابداع شد.

ظروف ترایفل بلند، و از همه طرف شفاف است، امکان نمایش چشمگیر یک دسر کوچک را فراهم می کند. قبل از سرو شدن دسر، افراد غذا می توانند تمامیِ لایه های فانتزی و تزئین شده ی آن را ببینند. در Antebellum آمریکا، ظروف ترایفل، از شیشه های برش خورده فانتزی ساخته می شد.

شکر توت فرنگی

امروزه می توانید آنها را در هر فروشگاه بزرگی پیدا کنید، اما مجبور نیستید هزینه زیادی برای آن پرداخت کنید. در این دستور پخت، خود دسر در کانون توجه است؛ بنابراین تا زمانی که دسر عالی و بی نظیر به نظر برسد، هیچ کس توجهی به ظرفی که دسر در آن قرار داده شده است، نخواهد داشت.

شما هنوز هم می توانید یک نوع ترایفل قدیمی را بیابید که از الکل به عنوان یک ماده اصلی استفاده شده است؛ اما ترایفل های مدرن و جدید، حاوی مشروبات الکلی نیستند. غالباً ترایفل های امروزی، از مواد آشنا تری ساخته شده و آن را در ظروف شیک، تزئین می نمایند.

ترایفل توت فرنگی

ترایفل توت فرنگی

برای این دستور پخت، از خامه شیرین زده شده، استفاده شده است. ممکن است بسیاری از مردم، با این نوع خامه آشنا نباشند، اما مشکلی نیست؛ ما در این زمینه شما را راهنمایی خواهیم کرد.

در اصل خامه زده شده، از مخلوط ژلاتین استفاده می کند تا کرم، پُف خود را از دست ندهد. اگر تنها از خامه فرم گرفته استفاده کنید، با گذشت زمان ، هوا روی کرم شما تاثیر گذاشته و شما با یک دسر شُل و بهم ریخته، روبه رو خواهید شد. ژلاتین به خامه کمک می کند تا شکل و فرم آن حفظ شود و دسر شما ظاهری خارق العاده داشته باشد.

همچنین، در این دستور، برای سادگی، از پودر کیک آماده استفاده شده است. با این حال، اگر شما کیک شکلاتی مورد علاقه خانوادگی خود را ترجیح می دهید، می توانید در صورت تمایل، آن را جایگزین مخلوط بسته بندی شده کنید.

ترایفل شکلات و توت فرنگی:

مدت زمان آماده سازی: ۳۰ دقیقه پخت کیک ، ۱۵ دقیقه آماده سازی اجزای آن، ۱۰ دقیقه چیدن آن

مناسب برای: ۸-۱۰ نفر

خرید پودر وانیل

مواد مورد نیاز:

  • خامه سنگین زده شده: ۱ پیمانه (۲ فنجان)
  • پودر قند: ½ فنجان
  • شیر: ۱ پیمانه (۴ فنجان)
  • پودر کیک آماده : ۱ بسته، طبق دستورالعمل بسته بندی، پخته و خنک شده (آن را در یک قالب 22 در 33 سانتی متر بپزید)
  • توت فرنگی: ۱ کوارت
  • مخلوط پودینگ : ۲ جعبه Jello fudge (اگر طعم fudge را پیدا نکردید ، از شکلات استفاده کنید، اما به همان اندازه غنی و خوشمزه نخواهد بود)
  • آب: ۸ قاشق چای خوری
  • ژلاتین بدون طعم: ۲ قاشق چایخوری
توت فرنگی برای ترایفل شکلاتی

توت فرنگی برای ترایفل شکلاتی

مراحل تهیه ترایفل شکلات و توت فرنگی:

مرحله ۱: کیک پخته شده را به اندازه مکعب هایی به ابعاد 2.5 سانتی متر برش دهید و به کناری بگذارید.

مرحله ۲: برای ایجاد خامه فرم گرفته، ابتدا قلاب های مخلوط کن و ظرف خود را در یخچال قرار دهید. هرچه کرم سردتر باشد، زدن و فرم دادن به آن راحت تر است.

در یک ظرف کوچک مقاوم در مایکروویو، آب بریزید. پودر ژلاتین را روی سطح آب بپاشید، هم بزنید و حدود ۵ تا ۱۰ ثانیه آن را در مایکروویو قرار دهید. نیازی نیست آب داغ شود؛ فقط می خواهیم ژلاتین را حل کنیم. سپس این مخلوط را به کناری بگذارید.

خرید پودر عسل

مرحله ۳: قلاب های مخلوط کن و کاسه خود را از یخچال خارج کرده و خامه و پودر قند را داخل ظرف بریزید. خامه را با همزن برقی، حدود ۳-۵ دقیقه، تا زمانی که شروع به شکل گرفتن کند، هم بزنید. در حال کار با همزن، ژلاتین را نیز به آرامی اضافه کرده و هم بزنید. این مخلوط را به یکباره داخل کرم نریزید؛ در حالی که خامه با همزن برقی درحال زده شدن است، به آرامی آن را اضافه کنید. وقتی کرم شروع به سفت شدن کرد و به مرحله‌ی تثبیت فرم (stiff peaks) رسید، همزن را خاموش کنید.

مرحله ۴: در یک کاسه جداگانه، مخلوط پودینگ را با استفاده از همزن، در شیر مخلوط کنید. آنقدر مخلوط را هم بزنید تا یک دست شود.

مرحله ۵: کلاهک توت فرنگی ها را جدا کرده و آن ها را به ۲ قسمت، یا اگر خیلی بزرگ بودند، به ۴ قسمت برش بزنید.

مرحله ۶: اکنون زمان چیدن ترایفل است. در ظرف خود، یک لایه از مکعب های کیک را بچینید. تنها تهِ ظرف را بپوشاند. سپس حدود نیمی از مخلوط پودینگ را روی کیک ها بریزید. آن را به آرامی روی آن پخش کنید، اما لازم نیست تا همه ی سطح را به طور کامل بپوشاند.

ترایفل حاضر شده و اماده سرو

ترایفل حاضر شده و اماده سرو

مرحله ۷: بعد حدود نیمی از خامه زده شده را اضافه کنید و به آرامی آن را روی سطح پخش کنید.

نیمی از توت فرنگی ها را اضافه کنید، آنها را به لبه ظرف تکیه داده و بصورت ایستاده، در کنار هم بچینید، تا به مرکز ترایفل رسیده و روی سطح را پر کند.

خرید پودر توت فرنگی

مرحله ۸: سپس یک لایه دیگر از مکعب های کیک، پودینگ باقیمانده و در آخر بقیه خامه زده شده به ترتیب روی هم قرار می گیرند. توت فرنگی های باقیمانده را نیز در انتها روی دسر خود بچینید.

حال روی ترافل خود را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید و در یخچال نگهداری کنید تا زمانی که بخواهید آن را سرو کنید. باقیمانده ی این دسر خوشمزه، تا سه روز در یخچال سالم باقی خواهد ماند.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *