خوشمزه ها

طرز تهیه چیز کیک پرتقالی

چیزکیک پنیری پرتقالی ساده

آیا شده تا به حال، یک خوراکی را بچشید و سپس، به این فکر کنید که مزه ی آن، چقدر نسبت به دوران کودکی ‌تان، بهتر و خوشمزه تر است؟ شاید سلول های چشایی بزرگسالان با بالغ شدن تغییر کنند، اما همیشه تقریباً این اتفاق می افتد. و چقدر ناراحت کننده خواهد بود، اگر متوجه شوید که یکی از خوراکی های مورد علاقه ی شما در دوران کودکی، دیگر برایتان آن طعم عالی را نخواهد داشت.

این چیزکیک، یادآور طعم مورد علاقه ی همه افراد در دوران کودکی است؛ چیز کیک پرتقالی. اما این کار را با عطر و طعم پیچیده تری انجام می دهد. خواه هنوز عاشق چیز کیک پرتقالی باشید، خواه نه، مطمئناً عاشق این چیزکیک خواهید شد.

پرتقال خشک بدون پوست

چیزکیک پرتقالی، به شما یک بافت کیک فوق العاده لطیف و ابریشمی ارائه می دهد که در ترکیب با پوسته ی ترد و خوشمزه ی بیسکوئیتی گراهام، بی نظیر خواهد شد. یک نکته جالب در مورد این دسر، این است که طعم دهنده ی پرتقال آن، ژلاتین، آسپارتام خوراکی (Kool-Aid) یا هیچ یک از مواد مصنوعی دیگر نیست. طعم پرتقال از کنسانتره آب پرتقال حاصل می شود.

چیزکیک پرتقالی

چیزکیک پرتقالی

حال، اگر شما تازه کار هستید، ایده درست کردن کیک پنیری، ممکن است برای شما کمی دشوار باشد. اما، با این دستور وحشت نکنید. اگرچه ممکن است پخت یک چیز کیک سبک به سبک نیویورک، کمی پیچیده باشد، اما دستور چیز کیک ما، بسیار ساده است. اگر می توانید از همزن استفاده کنید و حواستان به زمان باشد، مطمئناً می توانید از تهیه این دسر برای خانواده و دوستان خود، نهایت لذت را ببرید. در حقیقت ، حتی کودکان در سنین مدرسه نیز می توانند به راحتی از پس پخت این چیزکیک برآیند.

نکاتی درباره ی چیزکیک پرتقالی:

حال چند نکته مهم هنگام پخت کیک پنیری را یادآور می شویم: اول، همیشه از پنیر خامه ای هم دمای محیط اتاق استفاده نمایید. هر چقدر آن را بزنید، پنیر خامه ای سرد، به شکل دلخواه ما در نمی آید و نرم و ابریشمی نمی شود. اگر از پنیر خامه ای سرد استفاده کنید، بافت کیک پنیری شما، بیشتر شبیه به پنیر کاتج خواهد بود. وقت بگذارید تا پنیر خامه ای شما، نرم شود.

خرید شکر پرتقال

برای نرم کردن پنیر خامه ای، بهترین روش این است که اجازه دهید حدود یک ساعت در دمای اتاق بماند. اما، اگر فراموش کردید یا عجله دارید، پنیر خامه ای را از بسته بندی خارج کرده، آن را روی یک بشقاب قرار دهید و به صورت مکعب های 1.5 سانیتمتری برش دهید.

سپس مکعب ها را در بشقاب پهن کرده و بگذارید به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه در دمای اتاق بمانند. همچنین می توانید بشقاب حاوی مکعب های پنیر خامه ای خود را، به مدت به ۱۰ ثانیه داخل مایکروویو قرار دهید. چندین بار باید این کار را انجام دهید، و با هر بار روشن کردن مایکروویو، مکعب ها را هم زده و جابه جا کنید. پس از چهار یا پنج بار انجام دادن این مراحل، پنیر خامه ای به دمای اتاق خواهد رسید.

چیز کیک پنیری پرتقالی

چیز کیک پنیری پرتقالی

دومین نکته اینکه گاهی اوقات، ترکیب مخلوط پنیر خامه ای با تخم مرغ ها، می تواند مشکل ساز باشد. به همین دلیل است که باید همیشه، تخم مرغ ها را یک به یک اضافه کنید. یعنی باید ابتدا یک تخم مرغ را داخل مخلوط ریخته، آن را به مدت دو یا سه دقیقه هم بزنید، تا زمانی که تخم مرغ در خمیر ناپدید شود؛ و سپس تخم مرغ بعدی را اضافه کنید. این مراحل را آنقدر تکرار کنید تا هر سه تخم ترکیب شود.

سومین نکته نیز این است که یک چیزکیک خوب، چیز کیکی است که یک روز قبل از اینکه بخواهید آن را سرو کنید درست شده باشد. این به این دلیل است که وقتی آن را در یخچال قرار می دهیم تا سرد شود، به خوبی سفت شده باشد. البته می توانید بعد از سرد شدن ، آن را سرو کنید، اما بافت آن زیاد مناسب نخواهد بود.

خرید پودر وانیل

وقتی چیز کیک مدت زمان مناسبی را برای خنک شدن در یخچال سپری کند، بافت و پوسته آن، بسیار نرم و لطیف و ابریشمی خواهد شد. بنابراین برای داشتن بهترین بافت کیک پنیری خود، آن را صبح زود درست کنید و اجازه دهید تمام روز در یخچال بماند. یا یک روز قبل، آن را درست کنید و بگذارید یک شب کامل در یخچال بماند.

حالا، بیایید دستور پخت آن را باهم یاد بگیریم.

دستورپخت کیک پنیری پرتقالی:

در ادامه مقاله طرز تهیه کیک پنیری پرتقالی را به شما آموزش می دهیم.

مدت زمان آماده سازی: ۲۰-۳۰ دقیقه

مدت زمان پخت: ۴۵-۵۵ دقیقه

مدت زمان خنک شدن: ۲ ساعت

مدت زمان مورد نیاز برای قرار گرفتن در یخچال: ۶-۸ ساعت

مناسب برای: ۸ تا ۱۰ نفر

مواد مورد نیاز برای پوسته:

بیسکوئیت کامل گراهام: ۹ عدد، یا ۱۸ عدد بیسکوئیت گراهام مربع شکل، یا ۱ و ۱/۲ فنجان بیسکوئیت گراهام خرد شده

 شکر: ۴ قاشق غذاخوری

 کره: ۴ قاشق غذاخوری

مواد مورد نیاز برای چیزکیک:

پنیر خامه ای: ۳ بسته ۸ اونسی

تخم مرغ: ۳ عدد

کنسانتره آب پرتقال: ¾ فنجان

 شکر: ۱ فنجان

نمک: ½ قاشق چای خوری

 وانیل: ۱ قاشق چایخوری

پودر نمک و گل محمدی

مرحله ۱: فر را با دمای 162 درجه سانتی گراد گرم کنید. یک ظرف 23 سانتی متری را با اسپری روغن چرب کنید و آن را به کناری بگذارید.

مرحله ۲: با استفاده از یک پتک یا وردنه، بیسکوئیت های گراهام را خرد کنید.

در صورت تمایل می توانید از غذاساز نیز برای خرد کردن بیسکوئیت ها استفاده کنید.

مرحله ۳: خرده ها را در داخل ظرف خود ریخته، شکر را اضافه کنید و با چنگال هم بزنید. کره را به آرامی روی خرده ها ریخته و با چنگال آن را بریزید. بعد مواد را به تهِ تابه فشار داده، صاف کنید و سپس ظرف را کنار بگذارید.

پرتقال برای چیز کیک پرتقالی

پرتقال برای چیز کیک پرتقالی

مرحله ۴: در یک کاسه بزرگ، با استفاده از همزن برقی، پنیر خامه ای را بزنید تا یکدست و صاف و خامه ای شود. شکر را به آرامی به داخل مخلوط اضافه کرده و هم بزنید. سپس تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و بعد از افزودن هر کدام، مخلوط را هم بزنید. بعد از آن، نمک، وانیل و کنسانتره آب پرتقال را نیز اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید.

مرحله ۵: با استفاده از یک کاردک پلاستیکی، خمیر را داخل پوسته بیسکوئیت ها ریخته و سطح آن را به طور کامل صاف کنید. سپس ظرف را در طبقه وسط فر قرار دهید و برای مدت ۴۵-۵۵ دقیقه بپزید. وقتی لبه های آن کمی به رنگ قهوه ای درآمد، چیزکیک شما آماده است. بهتر است برای مدتی، در برابر اشتیاق برای باز کردن در فر، مقاومت کنید؛ زیرا باز کردن در آن و ورود هوای خنک به یکباره به داخل فر، منجر به ترک خوردن سطح کیک پنیری می شود.

خرید شکر پرتقال

مرحله ۶: وقتی کیک پنیری آماده شد، فر را خاموش کنید، درب فر را باز کنید و بگذارید به مدت حدود ۳۰ دقیقه، در همین حالت بماند. این کار به سفت شدن کیک پنیری شما کمک می کند. بعد از نیم ساعت، چیز کیک را از فر خارج کرده و اجازه دهید حدود ۲ ساعت نیز در فضای آشپزخانه بماند تا خنک شود. سپس روی ظرف را با یک کیسه پلاستیکی پوشانده و کیک پنیری خود را به مدت ۶-۸ ساعت در یخچال قرار دهید. سپس می توانید آن را برش داده و سرو کنید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *