گیاهان دارویی و ادویه ها

درمان سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی

درمان سیاهی دور چشم با داروهای گیاهی

پوست اطراف چشم ها بسیار نازک است، وجود رگ ها در زیر پوست موجب تیره به نظر رسیدن پوست اطراف این ناحیه می شود. در برخی مواقع عواملی مثل کم خوابی و بی خوابی، ایام قاعدگی، حاملگی، افزایش سن و … موجب تشدید این تیرگی ها می شوند. بسیار ی از خانم ها با آرایش چشم سعی در پوشاندن این تیرگی ها می کنند.

اما بهترین روش درمان ریشه ای این تیرگی هاست. یکی از این درمان ها، درمان سیاهی دور چشم با داروهای گیاهی است. گیاهان دارویی متعدی وجود دارند که برای درمان و رفع تیرگی های اطراف چشم موثر هستند. اگر شما جزو افرادی هستید که از تیرگی های اطراف چشم رنج می برید می توانید با استفاده از هر کدام از گیاهان دارویی ارائه شده در این مقاله به رفع اساسی این مشکل بپردازید.

شنبلیله:

بذر گیاه شنبلیله دارای خاصیت روشن کنندگی است. می توانید از ترکیب آن با سایر مواد ماسک مخصوص تهیه نموده و برای درمان تیرگی های اطراف چشم استفاده نمایید.

مواد لازم:

طرز تهیه:

بذر های شنبلیله را به مدت 3 الی 5 ساعت خیس نموده و سپس آن را با پودر زردچوبه و شیر به صورت خمیری نرم در آورید. خمیر به دست آمده را به مدت 15 دقیقه زیر اطراف چشم بمالید و پس از 15 دقیقه آن را شستشو دهید. برای حصول نتیجه مطلوب هر روز از این ماسک بر روی تیرگیهای اطراف چشم استفاده نمایید.

درمان سیاهی دورچشم

درمان سیاهی دورچشم

بابونه:

استفاده از چای بابونه به صورت موضعی تاثیر زیادی در روشن شدن تیرگیهای اطراف چشم دارد. برای این منظور بهتر است چای کیسه ای بابونه را به مدت 5 الی 10 دقیقه داخل آب گرم خیس نمایید. سپس اجازه دهید در دمای محیط یا یخچال سرد شود. چای کیسه ای خیس شده را به مدت 15 الی 20 دقیقه روی چشم ها قرار دهید.

بابونه شیرازی

آلوئه ورا:

آلوئه ورا دارای ترکیبات روشن کننده می باشد. ژل آلوئه ورا از تولید رنگدانه زیاد در پوست جلوگیری می کند. از همین رو استفاده از این ژل در اطراف چشم موجب روشن شدن تیرگی می شود. هر شب قبل از خواب ژل آلوئه ورا را بر روی پوست اطراف چشم بزنید و تا صبح اجازه دهید بر روی پوست بماند. جهت حصول نتیجه بهتر حتما هر شب از این ژل استفاده نمایید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا

آلوئه ورا

شیرین بیان:

تحقیقات انجام گرفته نشان می دهدکه ماسک عصاره شیرین بیان با مهار نمودن تیروزیناز موجب رفع سیاهی دور چشم می شود. جهت از بین بردن تیرگی های اطراف چشم ماسک عصاره شیرین بیان را به روش زیر تهیه و استفاده نمایید.

یک عدد کپسول ویتامین K را به دقت باز نمایید و با 3 قطره عصاره شیرین بیان مخلوط نمایید. مقداری آب اضافه نماییید تا خمیری سفت و منسجم حاصل شود. خمیر حاصله را به مدت 10 دقیقه بر روی نواحی تیره اطراف چشم قرار دهید و بعد از این مدت زمان آن را شستشو دهید. برای اینکه نتیجه بهتری از این ماسک بگیرید حتما هر روز از این ماسک استفاده نمایید.

شیرین بیان

نعناع:

برگ نعناع در صورت استفاده به صورت موضعی بر روی پوست موجب حالت سوزن سوزن در پوست می شود. همین حس موجب افزایش جریان خون در ناحیه مورد نظر شده و می تواند موجب رفع تیرگی اطراف چشم شود.

برای این منظور برگ های نعناع را را ریز خرد نمایید و با عسل یا روغن زیتون مخلوط نموده و به صورت خمیر در آورید. خمیر حاصله را به مدت 5 دقیقه در اطراف چشم استفاده نموه و سپس با آب خنک شستشو نمایید.

زردچوبه:

یک چهارم قاشق چایخوری زردچوبه را با دو قاشق چایخوری باتر میلک مخلوط نمایید و ترکیب حاصله را بر روی پوست اطراف چشم به مدت 15 دقیقه قرار دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

ادویه زردچوبه

زرد چوبه

زرد چوبه

آرنیکا (تنباکوی کوهی):

گیاه آرنیکا باعث التیام عضلات دور چشم شده و موجب ترمیم بافتهای آسیب دیده می شود. گیاه دارویی آرنیکا موجب کاهش تیرگی اطراف چشم و کاهش تورم چشم می شود. استفاده از گیاه آرنیکا به صورت ضماد، استفاده از کرم رفع سیاهی اطراف چشم آرنیکا و روغن آرنیکا به رفع تیرگیهای اطراف چشم کمک می کند.

نارون کوهی:

برای درمان سیاهی دور چشم با داروهای گیاهی می توانید نارون کوهی را امتحان کنید. این گیاه دارویی تاثیرفوق العاده ای در درمان سیاهی دور چشم دارد. برای این منظور می توانید مقداری از نارون کوهی را با اسانس بابونه و آب مخلوط نموده و سه بار در روز به نواحی تیره اطراف چشم بمالید.

گل سرخ یا گل همیشه بهار:

پرو آنتوسیانیدین های موجود در گل سرخ مانع سیاهی اطراف چشم ها می شود. به چند روش می توانید از این گیاه جهت درمان سیاهی دور چشم استفاده نمایید:

مقداری روغن گل سرخ را با مقداری روغن نارگیل مخلوط نموده و در نواحی تیره اطراف چشم بمالید. هر شب این عمل را انجام دهید.

نوع دیگر استفاد از این گیاه به این صورت است که یک مشت گل سرخ را در یک فنجان آب داغ بریزید. به مدت 15 دقیقه اجازه دهید دم بکشد. بعد از سرد شدن آن را روی نواحی تیره استفاده نمایید. این کار را چند بار در روز انجام دهید.

گل سرخ

گل سرخ یا گل همیشه بهار

گل سرخ یا گل همیشه بهار

گیاه سنفیتون یا ریشه آذان الحمار:

برای درمان سیاهی دور چشم با داروهای گیاهی یکی دیگر از گزینه های پیش رو استفاده از ریشه سنفیتون است. برای این منظور یک قاشق چایخوری از ریشه سنفیتون را با آب ترکیب نموده و خمیر حاصله را بر روی نواحی تیره قرار دهید.

زعفران:

زعفران حاوی مقادیر بالایی کارتنوئید ها و ریبو فلاوین هایی است که در کاهش رنگدانه های پوستی موثر است. جهت درمان سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی، 3 تا 4 رشته زعفران را در یک چهارم فنجان شیر به مدت 2 ساعت خیس نمایید. سپس شیر را از صافی رد نموه و به تیرگیهای اطراف چشم بمالید و بعد از 10 دقیقه آن را شستشو دهید. برای حصول نتیجه بهتر هر روز از این ماسک استفاده نمایید.

کاسنی:

نوشیدن یک لیوان کاسنی در روز با پاکسازی کبد موجب درمان تیرگیهای اطراف چشم می شود.

افسنتین

افسنتین

افسنتین:

برای درمان سیاهی دور چشم با داروهای گیاهی، مقدار یک قاشق افسنتین را با یک قاشق ختمی و یک قاشق غذاخوری سرکه سفید و دو لیوان آب جوش دم کرده و تیرگی های اطراف چشم را با آن شستشو نمایید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید گیاهان دارویی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *