مطالب دیگر

دمنوش سرماخوردگی بزرگسالان

دمنوش سرماخوردگی

استفاده از جوشانده های گیاهی، از دیرباز در بیشتر نقاط جهان استفاده داشته که اغلب خاصیت دارویی آنها مد نظر بوده است. معمولا در طعم و مزه ی آن دقت لازم به کار نمی رفت و چندان استفاده ی روزانه یا استفاده ی پذیرایی نداشت. در واقع جوشانده ها خاصیت درمانی بالا، ولی طعم نامطلوبی داشتند. امروزه دمنوش ها، جایگزین جوشانده های قدیمی شده اند. با این تفاوت که دم کردن و آماده کردنشان راحت تر و به طعم و طبعشان توجه ویژه و خاصی می شود.

سرماخوردگی:

سرماخوردگی یکی از بیماری های رایج در بزرگسالان است که هر کسی سالانه یک یا دو بار به آن مبتلا می شود. لذا تقویت قوه و بنیه ی عمومی بدن برای جلوگیری از سرماخوردگی از اهمیت خاص ویژه ای برخوردار می باشد. یکی از راه ها، استفاده از دمنوش های گیاهی است. دمنوش ها هم می توانند از سرماخوردگی پیشگیری کنند و هم می توانند در درمان سرماخوردگی مثمر ثمر واقع شوند.

دمنوش سرماخوردگی بزرگسالان:

اکنون چند نمونه دمنوش که برای سرماخوردگی بزرگسالان مفید است را به شما معرفی می کنیم.

خرید سیاهدانه

سیاهدانه:

یک ادویه ی پر کاربرد در جنوب غربی آسیاست که از قدیم الایام به عنوان یک ضد باکتری و مسهل از آن یاد می شده. مهمترین شاخصه ی سیاهدانه  تقویت سیستم ایمنی بدن است. در قوری های دمنوش، سی دقیقه دم کشیدن این ادویه طول می کشد. به هنگام سرو، بهتر است به همراه عسل مصرف شود. زیرا هم طعم بهتری می دهد و هم در تقویت سیستم عمومی بدن تاثیرگذار است. برای افرادی که سرماخوردگی آن ها با کثرت عطسه همراه است این دمنوش بسیار توصیه می شود.

دمنوش لیمو و عسل

دمنوش لیمو و عسل

لیموترش عسل:

لیموترش یکی از میوه های خشکی است که ویتامین ث آن طی فرایند خشک سازی باقی می ماند. علاوه بر خواص درمانی، به عنوان یک میوه خشک سم زدا مد نظر است. بعلاوه این خشکبار را می توان در طیف گسترده ای از دمنوش ها به کار برد. برخی از لیمو ترش خشک برای چاشنی دهی به غذا استفاده می کنند. عده ای لیمو های خشک را در در قوری دمنوش قرار داده و بعد از بیست دقیقه مصرف می کنند. باید توجه داشت که دمای اولیه آب دمنوش، نبایستی بیشتر از هشتاد درجه سلسیوس باشد. برای حفظ بیشتر ویتامین ث، لیوان های دمنوش گزینه ای بهتر از قوری های دمنوش هستند. پس از سرد شدن می توان به آن عسل اضافه کرد و میل کرد. حتی می توان به عنوان یک سردنوش عالی در تابستان به همراه چند برگ نعنا مصرف نمود.

خرید لیموترش خشک

لیموترش خشک یکی از لذیذ ترین و پرکاربرد ترین میوه های خشک است. حتی یک حلقه برش نازک آن، خاصیت سم زدایی دارد. توانایی بالایی در سیستم سوخت و ساز بدن دارد. بنابراین برای افراد سرماخورده که نیاز به جذب مواد غذایی بالا دارند و باید مواد غذایی را به سرعت وارد چرخه ی بدن کنند تا بدنشان تقویت شود، یک داروی کلیدی محسوب می شود. ساده ترین روش دمنوش سازی، اضافه کردن یک اسلایس لیموترش به یک لیوان آب داغ است.

دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل

زنجبیل:

به افرادی که حین سرماخوردگی دچار گلو درد می شوند، بسیار توصیه شده که گرفتگی گلوی خود را با دمنوش زنجبیل درمان کنند. طبع زنجبیل خیلی گرم است. یک دمنوش زنجبیل پیش از خواب برای خواب راحت و درمان گلو درد های ظاهر شده در هنگام خواب بسیار مفید می باشد. استنشاق دمنوش حین میل کردنش برای باز شدن منفذهای تنفسی کمک شایانی می کند. زنجبیل شامل ویتامین ث، اسید آمینه و فلاونوئیدها می باشد که مجموعه ی اینها یک داروخانه ی جامع برای سرماخوردگی، سرفه و حتی آنفولانزا می باشد. برای طعم دار شدنش، هنگامی که دمای دمنوش به چهل درجه رسید می توان با دارچین، حلقه های لیموی خشک و عسل آن را طعم دار کرد.

برای خرید چای می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *