خوشمزه ها

دمنوش به و سیب

دمنوش به و سیب

از گذشته های دور در تمام تمدن های کهن، استفاده از دم کرده های میوه و گیاهان دارویی مرسوم بوده است. امروزه این کاربرد، نه تنها از بین نرفته بلکه گسترش یافته و به دلیل آشنایی تمدن ها و ارتباط جهانی، تنوع زیادی پیدا کرده و دسترسی آن برای مردم آسان شده است. پرطرفدارترین دمنوش نزد ایرانیان چای می باشد. مصرف و استفاده ی دمنوش های میوه ها به دلیل داشتن عطر و طعم و مزه ی عالی و همچنین دارا بودن خواص بی بدیل چای سیاه را کمی تنگ کرده است. برخی دمنوش ها از میوه و برخی دیگر از ریشه، برگ یا جوانه گیاهان درست می شوند. تنوع دمنوش ها به قدری زیاد است که ممکن است کثیری از آن ها برای ما ناشناخته و نا آشنا باشند. همین تنوع زیاد باعث شده دستمان در انتخاب یک دمنوش مناسب که با ذائقه و طبع ما سازگاری داشته باشد باز باشد. افراد گرم مزاج و سرد مزاج دمنوش های متفاوتی را انتخاب می کنند. اما می توان با مصلح مناسب ترکیبی را ساخت که برای همه ی مزاج ها سازگار باشد.

دمنوش به:

میوه ی به، که به سیب زرین مشهور است طبعی سرد و خشک دارد و برای گرم مزاجان بسیار مطلوب می باشد. عطر و طعمش بالاست و توانایی رفع التهابی بالایی دارد. دمنوش آن به تنهایی هم قابل استفاده است. کلسترول را پایین آورده و اگر دمنوش آن (برای سرد مزاجان) مناسب نبود می توان با عسل مصرف گردد. میوه ی خشک به، با ترکیبات گیاهی مغذی باعث رفع حالت تهوع و همچنین استفراغ های شدید میشود. این خاصیت به آنتی اکسیدان های موجود در به و دمنوش آن بر می گردد.

خرید به خشک

دمنوش سیب:

پرمصرف ترین میوه در ایران سیب می باشد. خشکبار آن محبوب بوده و به میوه ی سلامتی مشهور است. بدلیل خواص زیادی که سیب برای پیشگیری از بیماری ها دارد، انگلیسی ها ضرب المثلی دارند به این مضمون که خوردن یک سیب باعث دور شدن پزشک می شود. سلامت لثه و دندان و رایحه ی بینظیرش باعث شده که مقادیر بسیاری سیب به منظور خشک کردن، کشت و پرورش داده می شود. طبع سیب قرمز گرم و تر است. اما سیب سبز رو به سردی دارد. دمنوش سیب حاوی آنتی اکسیدان های بسیاری است که در پیشگیری از سرطان، موثر عمل کرده و به مبارزه با انواع بیماری ها و عفونت ها کمک می کند.

برای مطالعه مقاله فواید چای کوهی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

دمنوش ترکیبی

دمنوش ترکیبی

دمنوش به و سیب:

دمنوش به و سیب، یک دمنوش مناسب برای انواع ذائقه هاست، که محبوبیت خاصی در پذیرایی از مهمانان دارد. طعمش خوش گوار و خاصیتش زبانزد است. نوشیدن و مصرف آن منعی ندارد. البته نه طبع سیب (بسیار) گرم است و نه طبع میوه ی به (بسیار) سرد است. در هر صورت سیب و میوه ی به، می توانند مصلح یگدیگر باشند.

 آماده سازی: بیست دقیقه
زمان بو دادن: ده دقیقه
زمان دم کشیدن: بیست دقیقه
زمان کل: نیم ساعت ساعت (به غیر از زمان در یخچال گذاری)
مناسب برای: دو نفر
دسته بندی: میان وعده، پذیرایی
متد: دم کردن و بودادن
خاستگاه: ایران

مواد لازم برای تهیه دمنوش به و سیب:

پرک سیب خشک: به مقدار دلخواه

میوه به خشک: به مقدار لازم

طرز تهیه دمنوش سیب:

حال به شما طرز تهیه دمنوش سیب و به را آموزش می دهیم.

انتخاب:

باید پرک های سیب خشک و میوه ی به خشکی را انتخاب کرد که خیلی ترد نباشد و کمی منعطف باشند. برای انتخاب پرک های دمنوش بهتر است تعداد پرک های میوه ی به بیشتر باشد.

خرید سیب خشک

بو دادن:

پرک های به و سیب را در ماهیتابه داغ گذاشته و مرتب هم می زنیم. این عمل را این قدر ادامه می دهیم تا کمی از روی آن دود بلند شود. رنگ پرک ها باید کمی طلایی شده باشد. پرک ها را در معرض هوای اتاق می گذاریم تا کمی خنک شوند. بهتر است پرک های میوه ی به را سی ثانیه زودتر از پرک های سیب در ماهیتابه داغ ریخت. زیرا زمان بو دادن پرک های سیب کمتر است.

دم کردن:

پنج پرک به و چهار پرک سیب برای لیوان های دمنوش کفایت می کند. اگر بخواهیم در قوری های دمنوش دم کنیم، به ازای هر لیوان آبجوش، یک قاشق غذاخوری سیب و پرک میوه ی خشک بکار می بریم.

به عنوان طعم دهنده می توان کمی زعفران و دارچین اضافه کرد که طبع دمنوش را کمی گرم می کند. می توانیم برای شیرین کردن از نبات های زعفرانی هم استفاده ببریم. دارچین یا زعفران، آثار مغزی و عروقی دمنوش را بهبود می بخشد و برای پذیرایی، طعم دهنده ی خیلی خوبی محسوب می شود.

برای خرید اینترنتی میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

2 دیدگاه درباره مقاله “دمنوش به و سیب

  1. Avatar بنده خدا گفت:

    سلام خسته نباشین اقا به کاملا گرم سرد نیست

    1. Avatar حمیدرضا انگورانی گفت:

      من شرمنده هستم متوجه منظور شما از گرم سرد نمیشوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *