میوه ها

انار سیاه برای درمان سرماخوردگی

انار سیاه برای درمان سرماخوردگی شدید

شروع فصل سرما و سرد شدن هوا، بیماری سرماخوردگی را در پی دارد. بخصوص در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند این مشکل دو چندان می شود. ظهور علایم سرماخوردگی افراد را به فکر درمان و استفاده از مواد غذایی مفید برای بهبود سرماخوردگی می اندازد. داروهای سنتی و خانگی بسیاری به بهبود بیماری سرماخوردگی کمک کرده و یا با تقویت سیستم ایمنی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می کنند. یکی از این مواد دارویی انار سیاه است.

دانه انار خشک

انار سیاه یکی از انواع انارهایی است که دارای خواص درمانی بی نظیری است. انار سیاه به جهت داشتن خواص درمانی بی نظیر خود بیشتر به صورت دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. در طب سنتی از انار سیاه برای سرماخوردگی و درمان آن استفاده می شود.

برای مطالعه مقاله با درخت انار آشنا شویم می توانید از این لینک استفاده نمایید.

انار سیاه برای درمان سرما خوردگی

انار سیاه برای درمان سرما خوردگی

انار سیاه که به انار وحشی هم معروف است، دارای پوست و دانه های داخلی کاملا سیاه رنگ است. انار سیاه به آب فراوان نیاز دارد بنابراین در مناطقی که بارندگی سالانه زیاد باشد رشد می کند. انار سیاه دارای درختچه ای به ارتفاع 5 تا 8 متر است.

این گونه از انار در جنگل های شمال ایران به صورت خودرو رشد می کند. انار سیاه یکی از رقم های نادر انار است که به صورت محدود در مزارع پر آب مناطق شمالی ایران توسط کشاورزان محدوی کشت می شود. شهر بادرود یکی از شهرهایی است که درخت انار سیاه در آن کشت می شود.

سه سال پس از کشت، درخت انار سیاه به باردهی می رسد و در هنگام برداشت محصول در حدود 20 کیلو انار سیاه از هر درخت برداشت می شود. انار سیاه در برابر کرم گلوگاه مقاوم بوده و به محض رسیدن ترک می خورد. طم شیرین و دلچسبی دارد.

برای مطالعه مقاله دمنوش سرماخوردگی بزرگسالان می توانید از این لینک استفاده نمایید.

سرماخوردگی بد

سرماخوردگی بد

انار سیاه برای سرماخوردگی:

انار سیاه در آبان ماه برداشت می شود. گران ترین انار دنیا انار دانه سیاه بادرود است که عمدتا به خارج از ایران هم صادر می شود. اکثر مشتریان این میوه گران ژاپنی ها هستند. در کشور ژاپن انار سیاه وجود ندارد و از آنجایی که ژاپنی ها به خواص این نوع انار آشنایی دارند آن را از کشور ایران تهیه می کنند. آنها بر این عقیده هستند که ویتامین های موجود در انار سیستم دفاعی بدن را تقویت کرده و آنتی اکسیدانهای موجود در آن بدن را از ابتلا به بیماریها مصون می دارد.

همانطور که قبلا هم اشاره شد انار سیاه دارای خواص درمانی بیشماری بوده و برای درمان بیماری دیابت، زردی، اسهال، سیاه سرفه، بیماری کلیوی و سرماخوردگی مفید است. انار سیاه دارای 15 نوع اسید آمینه است که 6 نوع از این اسید آمینه ها به جز انار در هیچ میوه دیگری وجود ندارد. این 6 اسید آمنه غیر از انار فقط در گوشت موجود است. خاصیت انار سیاه برای گیاه خواران مهم است، چرا که تنها منبع دریافت این اسید آمینه ها برای این افراد فقط میوه انار است.

برای مطالعه مقاله 5 درمان گیاهی برای بهبود سرماخوردگی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

اب انار

اب انار

انار سیاه برای تقویت قلب مفید می باشد. انار سیاه حاوی ترکیباتی است که درصد ابتلا به بیماریهای قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهند. انار سیاه حاوی امگا 3 و امگا 6 و ویتامین های گروه B است. میوه انار تمام نیازهای بدن به انواع ویتامین ها را تامین می کند. آب انار خاصیت ضد عفونی کنندگی و کرم کشی دارد.

انار سیاه برای سرماخوردگی:

مقادیر بالای ویتامین سی موجود در انار سیاه جهت جلوگیری از سرماخوردگی و درمان کم خونی ناشی از فقر آهن بسیار مفید است.

انار سیاه سرشار از آنتی اکسیدانهای قوی است که به بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. چنانچه افراد دارای مشکلات گوارشی نباشند بهتر است انار سیاه را با هسته میل کنند.

مهم ترین ویتامینهای موجود در انار سیاه ویتامین های گروه B هستند. این ویتامینها در واکنش های شیمیایی بدن نقش مهمی دارند.

برای مطالعه مقاله خشک کردن پرتقال روی بخاری می توانید از این لینک استفاده نمایید.

استراحت برای سرماخوردگی شدید

استراحت برای سرماخوردگی شدید

پوست انار سیاه برای درمان سرماخوردگی:

علاوه برخود انار سیاه و دانه های آن، پوست انار سیاه نیز دارای خواص درمانی بالایی است. پوست انار خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از ابتلا به انواع بیماریها مثل سرماخوردگی، سرطان و غیره پیشگیری میکند.

پوست انار علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی دارای خواص آنتی بیوتیکی قوی است. پوست انار سیاه به راحتی باکتری های استافیلوکوک طلایی مقاوم به متی سیلین را از بین می برد. در تحقیقات انجام شده پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که پوست انار سیاه برای مقابله با ابر میکروبها نقش مهم و تعیین کننده ای دارد.

با تمام این خواص زیاد، پوست انار سیاه قابلیت خوردن ندارد. اما می توان با پختن پوست انار، آنتی بیوتیکی قوی را ساخت که توانایی درمان و مبارزه با انواع عفونتهای ناشی از سرماخوردگی مثل گلو درد، عفونت های ریه، گوش درد و… را دارد.

برای مطالعه مقاله معرفی پیچ اناری می توانید از این لینک استفاده نمایید.

انار برای سرماخوردگی

انار برای سرماخوردگی

روش تهیه آنتی بیوتیک با استفاده از انار سیاه جهت درمان عفونت های ناشی از سرماخوردگی بدین ترتیب است:

  • یک عدد انار سیاه را بر روی یک شعله پخش کن قرار دهید و حرارت شعله را بسیار ملایم کنید.
  • اجازه دهید انار به مدت 20 دقیقه آهسته پخته شود و از داخل بجوشد.
  • برای اینکه انار نسوزد هر از گاهی آن را بچرخانید.
  • زمانی که انار پخته شد می توانید آن را به طور کامل میل کنید.
  • حتما دقت کنید که شب قبل از خواب این آنتی بیوتیک را مصرف کرده و بعد از آن از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید.
  • در عفونت های شدید تا سه شب این کار را تکرار کنید.

پودر پوست انار

انار سیاه برای سرفه های شدید و گلودرد: در سرفه های شدید و سخت و گلو درد هر روز آب یک عدد انار سیاه را میل کنید. همچنین خوردن آب انار صدای گرفته را هم درمان می کند. جهت درمان درد سینه و سرفه در بیماری سرماخوردگی، آب انار سیاه را با نشاسته و شکر مخلوط کنید. این معجون را صبح و قبل از صبحانه میل نمایید.

رفع تب با انار سیاه: آب انار ادرار آور بوده و برای رفع تب ناشی از عفونتهای سرماخوردگی بسیار مفید است.

انار سیاه و درمان عفونت های گوش: یکی از عوارض بیماری سرماخوردگی گوش درد و عفونتهای گوش است. جهت درمان درد گوش آب انار را با عسل مخلوط کرده و میل نمایید.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *