خوشمزه ها

آموزش خشک کردن میوه روی بخاری

خشک کردن میوه روی بخاری

فروشگاه پوپونیک عرضه کننده بهترین کیفیت میوه خشک و خشکبار می باشد که محصولات مذکور در بسته بندی بهداشتی و موجه به مشتریان خود ارائه می کند. اما با این حال عده ای دوست دارند میوه ی خود را با دست خود خشک نمایند و با توجه به سلیقه ی خود عطردار یا طعم دار می کنند.

دستگاه های خشک کن خانگی و اسلایسر ها این امر را بسیار راحت نموده است. اکثر ما چنین دستگاه هایی را داریم که شش تا هشت ساعت زمان می برد تا میوه کاملا خشک شود. باید مرتب هر اسلایس را جابجا و از طبقه ی بالا به طبقات پایین انتقال دارد. اسلایس های میوه ای که رده ی بالا قرار دارند زودتر خشک می شوند و آنها که در طبقات تحتحانی قرار دارند دیرتر خشک می شوند.

در این روش طعم دار کردن خیلی سخت و تقریبا غیر ممکن است و اغفال از برداشتنش ممکن است سبب خشک شدن بیش از حد و حالت چیپسی شدنش بشود. همچنین صدای بالایی که دارد باعث می شود در زندگی اپارتمانی نتوان شب تا صبح دستگاه را روشن گذاشت که باعث سلب آسایش شبانه می شود.

میوه های خشک شده

میوه های خشک شده

طرز خشک‌ کردن میوه روی بخاری:

اگر دستگاه میوه خشک کن نداشتید و یا صدای دستگاه اذیت کننده است، همچنین به دنبال روش سریع نمی گردید و برای تهیه اسلایس میوه عجله‌ای ندارید، بهترین راه، فرایند خشک کردن میوه روی بخاری (یا رادیاتور) می باشد. توجه باید برای این کار ابتدا باید سطح رادیاتور یا بخاری را تمیز کرده و سپس آن را با فویل آلومینیومی می پوشانیم.

روی ورقه ی آلومینیومی، پارچه ی تمیزی از جنس نخی پهن می کنیم.باید دقت کنیم که پارچه ی مذکور حتما بدون پرز باشد. به این منظور پیشنهاد ما به شما پارچه ی نخی است. چون میوه ی خشک پرز را به خود گرفته و چسب می شود و هنگام میل گرد لای دندان گیر می کند.

میوه را برش های باریکی می دهیم، تا انجا که ممکن است برش ها باید یک اندازه و به ضخامت سه میلیمتر باد. سپس برش های میوه را روی پارچه چیده و اجازه می دهیم تا کاملا خشک شود.

بزرگترین مزیت استفاده از پارچه این است که لزومی به پشت و رو کردن اسلایس میوه ها نیست و خود میوه ها یکدست و یکسان کاملا خشک می شوند. مدت زمان برای هر میوه متفاوت و متغیر است. همچنین به ضخامت میوه و دمای محیط و حرارت بخاری ( یا رادیاتور) بستگی دارد.

اگر برشها ضخیم باشد روی میوه ها کریپسی می شود و درونشان نمناک (و آماده به فاسد شدن) می شود. مدت زمان مورد نیاز؛ به ضخامت میوه، حرارت بخاری یا شوفاژ، نوع میوه و … بستگی دارد.

برای مثال می‌توانید آخر شب میوه‌ها را روی بخاری یا شوفاژ بچینید و ظهر فردا آن‌ها را جمع کنید، یعنی چیزی در حدود 10-12 ساعت زمان بدهید تا میوه‌ها خوب خشک شوند.

توجه کنید که میوه‌ها تا وقتی‌که روی بخاری هستند کمی نم‌دار به نظر می‌رسند اما وقتی خنک شوند، سفت می‌شوند. بعد از گذشت زمان مورد نظر، میوه‌ها را از پارچه جدا کرده و داخل ظرف در بسته بریزید

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *