خوشمزه ها

فواید میوه خشک در بارداری

میوه های خشک شده در بارداری

انتخاب مواد غذایی سالم برای زنان در هنگام بارداری بسیار مهم است. رژیم غذایی این زنان مواد مغذی لازم برای رشد و نمو را در اختیار جنین قرار می دهد. یک رژیم غذایی مغذی نقش اساسی در سلامت کلی فرد دارد، به بدن کمک می کند تا به طور موثر عمل کند و خطر برخی بیماری ها را کاهش می دهد.

اکثر مردم آگاه هستند که یک رژیم غذایی سالم باید حاوی مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین بدون چربی و چربی های مفید باشد. با این حال، آنها ممکن است درک صحیحی نداشته باشند که میوه های خاص به ویژه در دوران بارداری مفید هستند.

در این مقاله، توضیح می دهیم که چرا مصرف میوه خشک در دوران بارداری اهمیت دارد. ما همچنین توضیح می دهیم که کدام میوه ها ی خشک بهتر است در این مدت مصرف شوند و زنان باردار از کدام نوع میوه ها خودداری می کنند.

خوردن میوه در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟

برنامه یک رژیم غذایی متنوع و سالم از اهمیت ویژه ای در دوران بارداری برخوردار است زیرا مواد مغذی مناسب می توانند به رشد جنین کمک کنند. علاوه بر حمایت از کودک در حال رشد در بطن، افزایش دریافت ویتامین ها و مواد معدنی می تواند به یک زن باردار کمک کند بدن خود را در بهترین شرایط ممکن حفظ کند. خوردن مقدار مناسبی میوه خشک در دوران بارداری می تواند به سالم ماندن زن و نوزاد کمک کند. میوه های خشک حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد مغذی ضروری است و همچنین منبع خوبی از فیبر است.

میوه های خشک حاوی فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی وانرژی می باشد. میوه خشک حاوی مواد مغذی مشابه میوه های تازه است. بنابراین، زنان باردار می توانند نیاز ویتامین ها و مواد معدنی خود را با خوردن تکه های میوه های خشک که کوچکتر از مقدار معادل میوه های تازه هستند، دریافت کنند.

میوه خشک خوشمزه برای بارداری

میوه خشک خوشمزه برای بارداری

بهترین میوه های خشک در بارداری کدام هستند؟

مصرف میان وعده میوه خشک علاوه بر جلوگیری از ولع مصرف قند، می تواند راهی عالی برای تقویت ویتامین مصرفی باشد. در زیر، چند تا از بهترین میوه های خشک را که می توان در رژیم غذایی بارداری سالم قرار داد، لیست می کنیم.

زردآلو خشک ( اسلایس یا قیسی):

زردآلو حاوی

  • ویتامین های A، C و E
  • کلسیم
  • اهن
  • پتاسیم
  • بتاکاروتن
  • فسفر
  • سیلیکون

می باشد که همه این مواد مغذی به رشد و رشد کودک کمک می کنند. آهن می تواند از کم خونی جلوگیری کند و کلسیم به تقویت استخوان ها و دندان ها کمک می کند.

زرد آلو اسلایس خشک

پرتقال خشک:

پرتقال منبع بسیار خوبی برای فولات و ویتامین ث می باشد که پرتقال خشک برای حفظ رطوبت بدن و سلامتی فرد بسیار توصیه می شود. ویتامین ث می تواند به جلوگیری از آسیب سلول کمک کرده و به جذب آهن کمک کند. فولات می تواند به جلوگیری از نقص لوله عصبی، که می تواند باعث ناهنجاری مغز و نخاع در کودک شود، کمک می کند. نقص لوله عصبی می تواند باعث شرایطی مانند نخاع بیفایده شود، در جایی که نخاع به درستی رشد نمی کند رشد بالایی برای مغز و جمجمه وجود ندارد.

پرتقال خشک

انبه خشک:

انبه خشک سرشار از ویتامین های آ و ث است. یک فنجان انبه خشک خرد شده 100 درصد مقدار توصیه شده روزانه ویتامین ث و بیش از یک سوم ویتامین آمورد نیاز فرد را تأمین می کند. نوزادی که با کمبود ویتامین آ متولد شده است ممکن است دارای ایمنی کمتری باشد و احتمال عوارض پس از زایمان مانند عفونت های تنفسی اش بیشتر باشد.

انبه خشک

گلابی خشک:

گلابی خشک مقدار زیادی از مواد مغذی زیر را تأمین می کند:

فیبر

پتاسیم

فولات

دریافت مقدار زیادی فیبر در رژیم غذایی بارداری می تواند یبوست را که یکی از علائم رایج بارداری است، کاهش دهد. پتاسیم می تواند برای سلامتی مادر و نوزاد مفید باشد. همچنین باعث بازسازی سلول می شود.

میوه خشک برای زنان

میوه خشک برای زنان

موز خشک:

موز خشک حاوی مقادیر بالایی از موارد زیر است:

  • ویتامین ث
  • پتاسیم
  • ویتامین B-6
  • فیبر

محتوای فیبر بالای موزخشک می تواند به یبوست مربوط به بارداری کمک کند و برخی شواهد نشان می دهد که ویتامین B-6 می تواند به رفع حالت تهوع و استفراغ در اوایل بارداری کمک کند.

موز خشک

کشمش و مویز:

خوردن مقدار مناسبی کشمش و مویز می تواند مصرف افراد را در افراد زیر افزایش دهد:

  • ویتامین ث و کا
  • فولات
  • آنتی اکسیدان ها
  • فیبر
  • اسیدهای آلی
  • پکتین

مواد مغذی موجود در انگور می تواند به تغییرات بیولوژیکی که در دوران بارداری اتفاق می افتد کمک کند. کشمش ها حاوی آنتی اکسیدان های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن مانند فلاونول، تانن، لینالول، آنتوسیانین و ژرانیول هستند که به جلوگیری از عفونت نیز کمک می کنند.

خرید مویز

بارداری و میوه

بارداری و میوه

توت خشک:

توت خشک منبع خوبی برای:

  • ویتامین سی
  • کربوهیدرات های سالم
  • آنتی اکسیدان ها
  • فیبر

توت خشک همچنین حاوی مقدار زیادی آب است، بنابراین منبع عالی هیدراتاسیون است. ویتامین C به جذب آهن کمک می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

خرید توت خشک

سیب خشک:

سیب خشک برای کمک به جنین در حال رشد مملو از مواد مغذی هستند، از جمله:

  • ویتامین های آ و ث
  • فیبر
  • پتاسیم

یک مطالعه نشان داد که خوردن سیب خشک در دوران بارداری ممکن است احتمال ابتلای کودک به آسم و آلرژی را در سنین بزرگسالی کاهش دهد.

سیب خشک

بانوان در طول بارداری چه مقدار میوه باید بخورند؟

توصیه به زنان باردار این است که هر روز حداقل پنج قسمت میوه و سبزیجات بخورند و تا حد امکان این مواد را تغییر دهند و تنوع ایجاد کنند. میوه می تواند تازه، کنسرو شده، منجمد یا خشک باشد. به عنوان یک قاعده کلی، یک وعده میوه به شرح زیر است:

یک قطعه میوه، برای میوه هایی که بزرگتر از اندازه یک توپ تنیس هستند

یک فنجان میوه خشک خرد شده

خوردن میوه و سبزیجات به مقدار زیاد در دوران بارداری زنان باردار را با تغذیه مناسب برای حمایت از کودک در حال رشد خود تغذیه می کند. همچنین باید خطر ابتلا به برخی بیماری ها و نقص ها را به حداقل برساند و به تغذیه بدن زن کمک کند.

بارداری و خشکبار

بارداری و خشکبار

پینوشت:

لازم به یادآوری است که میوه های خشک می توانند دارای قند زیادی باشند و محتوای آبی را که میوه های تازه دارند، نداشته باشد. این بدان معنی است که هضم با کمی مشکل مواجه شود. زنان باردار فقط باید میوه های خشک را در حد متوسط مصرف کنند و به طور کلی از مصرف زیاد میوه های شیرین پرهیز کنند. بهتر است میوه های خشک را علاوه بر میوه های تازه در رژیم غذایی خود گنجاند. از همه مهمتر این که از مصرف آب در دوران نبایستی غافل شد.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *