خوشمزه ها

راهنمای انتخاب میوه خشک

انتخاب میوه خشک برا اساس سلامت یا انتخاب بر اساس رژیم

میوه های خشک به عنوان جزیی از رژیم غذایی سلامت، یک خوراکی پرخاصیت محسوب می شوند. با این حال، برخی از افراد با برخی شرایط خاص تندرستی یا محدودیت های غذایی ممکن است بعضی از میوه های خشک را مناسب تر از دیگر میوه ها بدانند. میوه های خشک می توانند بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای بسیاری از افراد باشند. رژیم های غذایی غنی از غذاهای کامل شامل میوه ها، سبزیجات و غلات کامل؛ سلامت فرد را تضمین کرده و به جلوگیری از برخی از بیماری های مزمن کمک کنند.

میوه خشک برای سلامتی یا رژیم:

میوه های خشک حاوی مواد مغذی هستند که می توانند کمبود آنتی اکسیدان در دیگر رژیم ها را تامین کنند. برای برخی از افراد، انواع خاصی از میوه ها ممکن است مطلوب تر از دیگران باشد. عده ای با رژیم های غذایی خاص ممکن است حتی برخی میوه ها را مضر قلمداد کنند و با میوه های دیگر جایگزین کنند. این مقاله به این موضوع می پردازد که چرا افراد با برخی از محدودیت های غذایی یا شرایط سلامتی خاص ممکن است تمایلی به مصرف میوه ای خاص نداشته باشند.

چرا برخی افراد ممکن است برخی میوه های خشک را ناسالم بدانند؟

اگرچه میوه خشک به طور کلی در هر رژیم غذایی یک ماده اصلی سالم است، اما برخی از فاکتورها ممکن است برخی از میوه ها را با توجه به شرایط فردی، محدودیت های غذایی یا اهداف کاهش وزن ناسالم کنند. به عنوان مثال، برخی از افرادی که از رژیم های کم کربوهیدرات پیروی می کنند ممکن است مصرف میوه را محدود کنند.

میوه های خشک به عنوان جزیی از رژیم غذایی سلامت

میوه های خشک به عنوان جزیی از رژیم غذایی سلامت

خوراکی هایی با شاخص گلیسمی بالا:

شاخص گلیسمی (GI) یک سیستم رتبه بندی برای خوراکی های حاوی کربوهیدرات مانند میوه برای اندازه گیری چگونگی تأثیر آنها بر سطح قند خون بعد از خوردن یک فرد است. خوراکی هایی که شاخص گلیسمی بالاتری دارند بعد از مصرفشان بیشترین تاثیر بر قند خون می گذارند، بنابراین میوه هایی که شاخص گلایسمی پایینی دارند، برای افرادی که نیاز به کنترل سطح قند خون خود دارند (کسانی که دیابت دارند) گزینه ی سالمی محسوب نمی شوند.

قند:

حتی جدا از میزان شاخص گلیسمی، برخی از افراد ممکن است بدنبال کاهش میزان دریافت قند از رژیم غذایی خود باشند. به طور کلی، میوه منبع بزرگی از قندهای غذایی محسوب می شود. هرچند که قند میوه ها طبیعی و پرخاصیت است اما این دریافت قند اضافی ممکن است منجر به بالا رفتم حجم کالری مصرفی و در نتیجه چاقی شود.

چربی ها:

برخی از افراد ممکن است به دنبال حذف برخی میوه ها به دلیل داشتن چربی زیاد باشند. میوه هایی مانند آووکادو و نارگیل به طور طبیعی سرشار از چربی هستند. افرادی که رژیم کم چربی را دنبال می کنند ممکن است این میوه ها را برای خود سالم تلقی نکنند یا ممکن است بخواهند از کالری اضافی چربی موجود در این میوه ها جلوگیری کنند.

عموم مردم کدام میوه ها را “کمتر سالم” می دانند؟

مهم است که به خاطر داشته باشیم که بیشتر میوه های خشک وقتی خوراکی سالم محسوب می شوند که فرد، آنها را به طور متوسط ​​و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل بخورد. ذات هیچ میوه ای به خودی خود ناسالم نیست. با این حال، برخی از افراد ممکن است به دلیل افزایش قند، چربی یا کالری بالاتر، اهداف کاهش وزن یا تعادل رژیم های سلامت و کاهش وزن از مصرف برخی میوه های تازه و میوه های خشک اجتناب کنند. عده ای دیگر ممکن است به دلیل آلرژی و حساسیت از خوردن میوه خودداری کنند.

یک منبع موز تازه شامل

یک منبع موز تازه شامل

در زیر برخی میوه ها را بررسی می شود که ممکن است عده ای ناسالم تلقی کنند.

موز:

برخی از افراد به دلیل داشتن مقدار زیاد کربوهیدرات، قند و کالری در هر وعده، ممکن است از خوردن موز لذت نبرند.

چرا برخی افراد ممکن است برخی میوه های خشک را ناسالم بدانند؟

اگرچه میوه خشک به طور کلی در هر رژیم غذایی یک ماده اصلی سالم است، اما برخی از فاکتورها ممکن است برخی از میوه ها را با توجه به شرایط فردی، محدودیت های غذایی یا اهداف کاهش وزن ناسالم کنند. به عنوان مثال، برخی از افرادی که از رژیم های کم کربوهیدرات پیروی می کنند ممکن است مصرف میوه را محدود کنند.

موز تازه حاوی تعدادی ماده مغذی مهم است.

یک منبع موز تازه شامل:

انرژی: 112 کالری

پروتئین: 1.37 گرم (گرم)

چربی: 0.42 گرم

کربوهیدرات: 28.8 گرم

فیبر: 33. گرم

شکر: 15.4گرم

همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیر است:

 پتاسیم: 451 میلی گرم

منیزیم: 34 میلی گرم

ویتامین ث: 11 میلی گرم

ویتامین ب 6: 0.46 میلی گرم

مس: 0.1 میلی گرم

موز خشک

انبه:

انبه چه بصورت تازه و چه بصورت خشک سرشار از ویتامین ها و برخی آنتی اکسیدان ها است. با این حال، آن ها سرشار از قندهایی هستند که ممکن است بر سطح قند خون تأثیر بگذارند، بنابراین برخی از افراد ممکن است لازم باشد از خوردن آن ها خودداری کنند.

یک نصف انبه تازه شامل:

انرژی: 99 کالری

پروتئین: 1.35گرم پروتئین

چربی: 0.63 گرم

کربوهیدرات: 24.7 گرم کربوهیدرات

فیبر: 2.64 گرم

قند: 22.5 گرم

همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیر است:

پتاسیم: 277 میلی گرم

ویتامین آ: 89.1 میکروگرم

ویتامین ث: 60.1 میلی گرم

ویتامین ب 6: 0.2 میلی گرم

مس: 0.83 گرم

انبه خشک

میوه خشک برا اساس سلامت

میوه خشک برا اساس سلامت

گیلاس:

گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی مهم است.

با این حال، آنها همچنین مقدار زیادی قند در هر وعده دارند، فیبر کمی برای متعادل سازی این مقدار قند وجود دارند.

یک فنجان گیلاس تازه شامل:

انرژی: 94.5 کالری

پروتئین: 1.6 گرم

چربی: 0.3 گرم

کربوهیدرات: 24 گرم

فیبر: 3.15 گرم

شکر: 19.2 گرم شکر

همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیر است:

آهن: 0.54 گرم

کلسیم: 19.5 میلی گرم

ویتامین ث: 10.5 میلی گرم

گیلاس خشک

نارگیل:

نارگیل میوه ای که می توان حتی آجیل به حساب آورد و بافت سفید رنگ ان را می خورند، شیر نارگیل را می نوشند و روغن آن را استخراج و مصرف می کنند.

نارگیل از گیاهان با چربی بالا یاد می شود. بنابراین برای افرادی که بدنبال کاهش چربی یا کالری دریافتی هستند، ممکن است چندان میوه ی ایده آلی نباشد.

یک فنجان نارگیل تازه شامل:

انرژی: 301 کالری

پروتئین: 2.38 گرم

چربی: 28.5 گرم

کربوهیدرات: 12.9 گرم

فیبر: 7.65 گرم

شکر: 5.3 گرم

همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیر است:

کلسیم: 11.9 میلی گرم کلسیم

پتاسیم: 303 میلی گرم

منیزیم: 27.2 میلی گرم

ویتامین ث: 2.8 میلی گرم

سلنیوم: 8.58 میکروگرم

آهن: 2.07 میلی گرم آهن

نارگیل خشک

انگور:

انگور حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مهم هستند، با این حال، آنها همچنین سرشار از قند بوده و فیبر کمی برای متعادل سازی این ماده دارند.

یک فنجان انگور تازه شامل:

انرژی: 104 کالری

پروتئین: 1.08 گرم

چربی: 0.24 گرم

کربوهیدرات: 27.2 گرم

فبیر: 1.35 گرم

شکر: 23.2 گرم

همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیر است:

پتاسیم: 286 میلی گرم

ویتامین ث: 4.8 میلی گرم

مس: 0.19 میلی گرم

آب پرتقال:

پرتقال منابع فیبر، آب و ویتامین های مهم مانند ویتامین ث هستند. آب پرتقال یک روش محبوب برای مصرف پرتقال است، اما ممکن است به اندازه خود پرتقال سالم نباشد. فرآیند آب گیری، مقدار زیادی فیبر از یک پرتقال را از بین می برد و مصرف بیشتر آن را بدون حس سیری ایجاد می کند. آب پرتقال همچنین غنی از قند است و کاملاً اسیدی است که ممکن است به فرسایش مینای دندان کمک کند.

حدود 1 فنجان آب پرتقال منبع شامل:

انرژی: 119 کالری

پروتئین: 1.69 گرم

چربی: 0.3 گرم

کربوهیدرات: 28.4 گرم

فیبر: 0.74 گرم

شکر: 20.6 گرم

همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیر است:

کلسیم: 139 میلی گرم

پتاسیم: 441 میلی گرم

منیزیم: 27.3 میلی گرم

ویتامین ث: 83.3 میلی گرم

تیامین: 0.11 میلی گرم

فولات: 47.1 میکروگرم

چرا میوه خشک شده مفید است

چرا میوه خشک شده مفید است

چرا میوه خشک شده مفید است؟

میوه خشک در اصل یک نوع خوراکی سالم است که تمام آب آن برداشته شده است. نتیجه این که انگار یک نسخه کوچکتر و و پر مغذی از مواد خاص میوه است. این خوراکی معمولاً شیرین تر و کوچکتر از جایگزین های میوه آنها هستند، اما ایجاد سیری مانع است که ممکن است باعث پرخوری بیش از حد آنها شود.

همچنین ممکن است افرادی که بدنبال دریافت کالری یا قند خود هستند، از مصرف میوه های خشک خودداری کنند.

گزینه های جایگزین برای امتحان کردن:

هنگامی که افراد از اصطلاح میوه های ناسالم استفاده می کنند، که این کاملا نادرست است. ممکن است منظور آنها تعادل بین قندها و فیبر، محتوای چربی یا کربوهیدرات موجود در میوه یا سایر عوامل مانند میزان ویتامین ها یا آنتی اکسیدان های موجود در میوه باشد. از این نظر، ممکن است میوه هایی وجود داشته باشد که برای برخی افراد و در برخی رژیم های غذایی ترجیح داده می شوند.

خلاصه:

اگرچه هیچ میوه ای ذاتاً ناسالم نیست، اما در نظر گرفتن میوه ها در چارچوب یک رژیم غذایی سالم و متعادل مهم است. پرخوری در برخی از خوراکی ها به ویژه آنهایی که دارای قند، چربی یا کالری زیادی هستند، ممکن است حتی برای افرادی که شرایط خاصی ندارند یا محدودیت های غذایی ندارند، مناسب نباشد.

این افراد برخی میوه ها را بر اساس نیازهای شخصی خود کمتر از سایر میوه ها سالم بدانند. استفاده از گزینه های دیگر ممکن است به آنها در حفظ سلامتی یا رسیدن به اهداف وزن یا ترکیب بدن کمک کند.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *