خوشمزه ها

طرز تهیه میوه خشک آبنباتی

میوه خشک خوشمزه

همه ی ما عاشق میوه خشک می باشیم، اما ذائقه هر کدام از ما به یک میوه ی خشک گرایش دارد. میوه خشک علاوه بر تامین خواص میوه در حجم کوچک، مزه را با غلظت بیشتری به زبان ما می رساند. لذت خوردن میوه خشک به عنوان یک میان وعده یا خوراکی بین غذایی بیشتر از اسنک های فراوری می باشد چرا که کسی که در حال جویدن میوه ی خشک است مطمئن است که به بدن خود تندرستی و سلامت را هدیه می دهد و رنگ و بوی طبیعی را میل می کند.

زمان آماده سازی: ده دقیقه

زمان خشک کردن: هفت تا هشت ساعت

زمان سرد شدن: پانزده دقیقه

زمان کل: هشت ساعت و نیم

مناسب برای: مصرف شخصی

رده: میان وعده

متد: خشک کردن

خاستگاه: ایرانی

برای مطالعه مقاله کیک میوه خشک وانیلی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

میوه خشک خوب

میوه خشک خوب

میوه خشک را بخریم یا درست کنیم:

تهیه میوه خشک توسط ما ایرانیان هزاران سال سابقه دارد و هنوز مادربزرگ ها این کار را انجام می دهند. تکیه کلام این مادربزرگان “بخور قوت بگیری” است. که هر چند برای نوجوانان دست مایه ی طنز می باشد، اما این گفته اصلا بیراه نیست. میوه خشک سرشار از ویتامین و مواد معدنی به علاوه فیبر و انرژی بالاست که علاوه بر بهبود وضعیت بدن، به دلیل وجود قند طبیعی، واقعا به بدن نیرو و قوت می بخشد.

چیپس آلوئه ورا

معمولا در خانه ها پس از مصرف میوه ی خرد شده (علی الخصوص در مهمانی ها) مقداری می ماند. که این مقدار را می توان خشک کرد. معمولا این میوه ها کاملا رسیده است که برای خشک کردن چندان مناسب نیستند. برای همین پیشنهاد برای تولید میوه خشک آبنباتی می شود. میوه خشک آبنباتی (candy dried fruit) در واقع یک نوع میوه خشک با فراوری می باشد.

چیپس های موز و دیگر چیپس های میوه از این مجموعه هستند که در بسته بندی در فروشگاه ها یافت می شوند، این نوع محصولات تفاوت عدیده ای با حبه های میوه دارند زیرا حبه های میوه در واقع میوه ی پخته هستند. در فرایند تولید میوه خشک آبنباتی؛ میوه، پخته نمی شود و فقط قبل از خشک کردن طعم دار می شود.

برای مطالعه مقاله کیک میوه خشک وارونه می توانید از این لینک استفاده نمایید.

میوه خشک ابنباتی

میوه خشک ابنباتی

شیوه تهیه میوه خشک آبنباتی روی بخاری:

میوه ها را خرد می کنیم، حدالامکان میوه ها نبایستی خیلی پخته باشند یا مدت زیادی در معرض هوا باشند. معمولا میوه در معرض هوا کمی آب می اندازد و طعمش کاهش می یابد که این طعم را به میوه خشک آبنباتی می دهد. پیشنهاد اینن است که از چند نوع میوه استفاده شود. در این صورت سبد میوه خشک آبنباتی جذاب و رنگارنگی خواهیم داشت.

توجه باید داشته باشیم که میوه ها به یک ضخامت برش بخورند، این طور زمان خشک شدنشان به یک اندازه طول می شد، از دستگاه های دایسر یا رنده ها هم می توان استفاده نمود. پرک های بدست آمده را بلافاصله در سیروپ می ریزیم. اگر سیروپ نداشتیم یا سیروپ ما طعم دار بود که خیلی با ذائقه و سلیقه ی ما همسو نبود می توانیم خودمان درست کنیم.

برای درست کردن سیروپ آب قند غلیظ را روی شعله می گذاریم تا بجوشد و حالت شربتی پیدا کند (نبایستی حالت عسلی شود). می گذاریم سرد شود و سپس میوه های خشک را درونش می گذاریم یک تا دو ساعت تا طعم شیرین به خورد میوه ها برود.

سیب کیوی خشک

یک سینی گذاشته رویش را فویل می کنیم، کف فویل را با ذره ای روغن چرب می کنیم و میوه ها را تک به تک روی روی فویل می چینیم. میوه ها نبایستی به هم چسبیده باشند و در فاصله ی کمی از یکدیگر می چینیم. اگر دوست داشتیم روی آنها می توان ادویه هم پاشید، مثلا دارچین برای پرتقال خشک و سیب خشک عالی می شود همچنین برای انبه و موز، زعفران ترکیب جذابی ایجاد می کند. زمان تا هشت ساعت مناسب است، در این مدت باید هر یک ساعت میوه ها را برگردانیم تا یکنواخت پشت و رو میوه ها خشک شود.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *