آموزش باغبانی

چگونه با برگهای پاییز کنار بیاییم

چگونه با برگهای پاییز کنار بیاییم

در بسیاری از مناطق، پاییز زمانی از سال است که درختان و سایر پوشش های گیاهی برگ می ریزند. حال آنکه اگر برگ ها روی زمین بمانند در نهایت تجزیه می شوند و شما ممکن است بخواهید با خرد کردن آن ها سرعت کار را تسریع کنید. یا ممکن است تصمیم بگیرید برگ ها را جمع آوری کرده یا آنها را بازیافت یا دور بیاندازید. اگر تصمیم دارید با برگ های پاییزی خود کنار بیایید، می توانید با برنامه برنامه ریزی کار پاکسازی پاییز را راحت‌ تر کنید!

برنامه‌ ریزی از قبل

برای جمع آوری برگ های پاییزی باید از قبل برنامه ریزی داشته باشید.

1- در نزدیکی درختان برگریز محوطه سازی کنید:

در باغچه گیاهانی بکارید که مالچ طبیعی دوست دارند و این باغچه را در کنار درختان برگریز حیاط خانه تشکیل دهید. وقتی برگ ها روی زمین می‌ریزند، آنها را یک بار با ماشین چمن زنی خرد کنید. سپس آنها را مستقیماً داخل باغچه بریزید. برای باغچه خود، بوته ها، سیر، گل های رز و گیاهان چند ساله حساس را در نظر بگیرید.

در نزدیکی درختان برگریز محوطه سازی کنید

در نزدیکی درختان برگریز محوطه سازی کنید

2- اگر نیاز به جمع آوری برگها دارید، درمورد آن تصمیم بگیرید:

چندین سانتیمتر از لایه برگ، طبیعی و حتی یک اکوسیستم است. حیات وحش مانند سمندر، لاک پشت، سنجاب و سایر گونه ها در چنین زیستگاه های کوچکی زنده می مانند. بستر برگ همچنین یک پناهگاه زمستانی برای حشرات مفید و کرم های خاکی فراهم می کند. با این حال، اگر تپه های انبوه برگ باعث آزار و اذیت چمن های شما شده است، اگر نمی‌خواهید آنها را جمع کنید، ممکن است بخواهید آنها را خرد تر کنید.

  • اگر برگ ها بیش از یک سوم حیاط شما را پوشانده اند و نمی توانید نوک تیز چمن را ببینید، آنها را جمع آوری کنید.
  • اگر مالک خانه شرایط خاصی در مورد پاکسازی پاییز دارد، ممکن است لازم باشد برگ ها را جمع آوری کنید.
  • اگر تصمیم به جمع آوری آنها دارید، سعی نکنید در یک روز تمام برگ های فصل را جمع ‌آوری کنید. پاکسازی برگ را برای چند روز در فصل پاییز برنامه ریزی کنید.
اگر نیاز به جمع آوری برگها دارید، درمورد آن تصمیم بگیرید

اگر نیاز به جمع آوری برگها دارید، درمورد آن تصمیم بگیرید

3- ابتدا مخروط های سوزنی کاج ها را جمع آوری کنید:

شاید بخواهید ریزش مخروط های کاج را از درختان برگریز جدا کنید. مخروط های کاج اسیدی هستند و گیاهان خاصی وجود دارد که خاک اسیدی را دوست دارند در حالیکه سایر گیاهان چنین نیستند. بنابراین جدا کردن مخروط های کاج برای استفاده به عنوان مالچ جداگانه مفید است.

مخروط ها را به محض مشاهده روی زمین جمع کنید، زیرا آنها معمولاً قبل از برگ ها می افتند. مخروط های کاج را در کیسه های زباله بسته بندی کرده و در جای خشک نگهداری کنید. در صورت نیاز به مالچ اسیدی از آنها استفاده کنید.

ابتدا مخروط های سوزنی کاج ها را جمع آوری کنید

ابتدا مخروط های سوزنی کاج ها را جمع آوری کنید

4- در مورد این که آیا می خواهید برگ های مرطوب را جمع کنید یا خشک را، تصمیم بگیرید:

برگ های مرطوب یک تپه پایدارتر را تشکیل خواهند داد، اما همچنین سنگین تر هستند. اگر می خواهید از فضای خالی برگ استفاده کنید، برگ های خشک را انتخاب کنید، زیرا برگ های مرطوب می توانند فضا را مسدود کنند. در صورت داشتن حساسیت برگ های مرطوب را چنگ نزنید، زیرا قارچ و کپک موجود در برگ های مرطوب می تواند سینوس های شما را برهم بزند.

درمورد این که آیا می خواهید برگهای مرطوب را جمع کنید یا خشک را، تصمیم بگیرید

درمورد این که آیا می خواهید برگهای مرطوب را جمع کنید یا خشک را، تصمیم بگیرید

5- چوب ها را بردارید:

می توانید این کار را قبل یا هنگام پاکسازی برگ انجام دهید. چوب ها را از حیاط خود جمع کنید و آنها را بصورت تپه ای کنار بگذارید. نگه داشتن تپه چوب را به عنوان پناهگاهی برای پرندگان، سنجاب ها و سایر حیوانات وحشی در نظر بگیرید. همچنین می توانید چوب ها را برای استفاده در روشن کردن آتش کنار بگذارید. اگر می خواهید تپه چوب را به جای دیگری در حیاط خود منتقل کنید، از یک چرخ دستی یا سطل زباله حیاط استفاده کنید.

چوب ها را بردارید

چوب ها را بردارید

جمع آوری برگ ها

حالا نوبت به جمع آوری برگ ها می رسد.

1- برگ ها را جمع آوری کنید:

جمع آوری برگ ها با چنگک برای چمنزارها و باغ های کوچک ایده آل است. از چنگک های با کیفیت و ترجیحاً با دسته های نرم استفاده کنید. خمیدگی “36 یا عمیق تر به نیروی بیشتری نیاز دارد، بنابراین یک چنگک را انتخاب کنید که دارای عرض استاندارد (“24) باشد. شما می توانید چنگک های ارگونومیک را انتخاب کنید که دارای دسته های خاص منحنی هستند. مراحل خود را دوباره انجام ندهید. از یک طرف چمن به سمت دیگر بصورت زیگزاگی کار کنید.

با هر خطی که چنگک می زنید، برگ ها را به محلی که هنوز برگ های آنجا را چنگک نزده اید منتقل کنید. هر بار که یک تپه ای از برگ ها ایجاد می کنید، آن را با پا کمی به ناحیه ای که هنوز چنگک نزده اید، هل دهید. این کار را تکرار کنید تا این که تپه شما دو فوت (0.6 متر) طول داشته باشد یا جابجایی آن سخت شود.

می توانید دسته های ارگونومیک را جداگانه خریداری کنید و آنها را به چنگک خود وصل کنید. این دسته ها را با پیچاندن به چنگک های خود وصل کنید. با انجام این کار با دوبار چنگک زدن، می توانید برگ ها را با هر دو دست و بدون خم شدن، جمع کنید.

برگ ها را جمع آوری کنید

برگ ها را جمع آوری کنید

2- برگها را با یک پارچه برزنتی یا کیسه حمل کنید:

برای جابجایی تپه های انبوه برگ از یک ملحفه، برزنت یا سفره استفاده کنید. چهار گوشه برزنت را کنار هم قرار دهید و با کشیدن دسته های آن، برزنت را حمل کنید. شما می توانید علاوه بر استفاده از کیسه های برگ یا به جای استفاده از آنها از این روش استفاده کنید.

پارچه برزنتی به اندازه هشت فوت در هشت فوت (2.44 متر) برای این کار مناسب است. همزمان برای تزئین حیاط خود و جابجایی برگ ها از مسیر، می توانید کیسه های برگ بامزه و فصلی مانند کیسه های بزرگ با صورتی کدویی را خریداری کنید!

برگها را با یک پارچه برزنتی یا کیسه حمل کنید

برگها را با یک پارچه برزنتی یا کیسه حمل کنید

3- چمنزار و برگ های خود را بزنید:

این گزینه خوبی برای چمنزارهای بزرگ است. برای جمع آوری برگ های خرد شده روی ماشین چمن زن خود، چمن جمع کن وصل کنید. سطح ماشین چمن زنی خود را قبل از اینکه چمن بزنید، به بالاترین سطح تنظیم کنید.

اگر برگ ها مرطوب هستند، برای نرم شدن و بلند کردن برگ ها، از حالت تخلیه کناری ماشین چمن زنی خود استفاده کنید. سپس به حالت مالچ یا کیسه بروید و برگ ها را دوباره بزنید.

چمنزار و برگهای خود را بزنید

چمنزار و برگهای خود را بزنید

4- از دستگاه دمنده برگ و / یا جاروبرقی استفاده کنید:

استفاده از دستگاه دمنده برگ را در نظر بگیرید، خصوصاً اگر حیاط بزرگی با درختان زیاد دارید. دمیدن برگ به ویژه اگر در مقابل ملک خود جنگلی ایجاد کنید بسیار مفید است، زیرا می توانید برگ ها را دوباره به کف جنگل بدمید. شما می توانید از یک ظرف خالی وصل شونده برای دستگاه دمنده برگ خود استفاده کنید یا به تنهایی جاروبرقی برگ استفاده کنید. جاروبرقی های دستی برای حیاط ها یا مناطق کوچک مفید هستند.

اگر بخواهید دستگاه دمنده برگ یا جاروبرقی بخرید، به دنبال آن باشید که عملکرد خردکننده دارد. نسبت کاهش را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر محصول نسبت کاهش 10:1 را ارائه دهد، ده کیسه برگ خرد نشده را به یک کیسه تبدیل می کند.

به خاطر داشته باشید که دستگاه های دمنده برگ بلند هستند. همچنین، موثرترین آنها گازسوز هستند که از سوختهای فسیلی استفاده می کنند و باعث آلودگی هوا می شوند.

جاروبرقی استفاده کنید

جاروبرقی استفاده کنید

5- افراد حرفه ای استخدام کنید:

اگر تصمیم دارید برای انجام کار پاکسازی برگ ها یک متخصص استخدام کنید، باید هزینه پرداختی برای هر کار را چندین بار در هر فصل در نظر بگیرید. اگر وقت انجام پاکسازی برگ را ندارید، ممکن است این گزینه برای شما خوب باشد. به روش دیگر، می توانید دستگاه دمنده برگ چرخ داری اجاره کنید.

افراد حرفه ای استخدام کنید

افراد حرفه ای استخدام کنید

خلاص شدن از شر برگ ها

سومین بخش از این مقاله خلاص شدن از این برگ هایی است که جمع آوری کرده ایم.

1- آنها را به عنوان مالچ در چمنزار خود استفاده کنید:

در صورت تمایل، شما می توانید ابتدا چمن خود را هوادهی کنید تا مواد مغذی را در اعماق خاک تأمین کنید. برگ ها را با ماشین چمن زنی خود، به اندازه یک سکه، به قطعات کوچک تبدیل کنید. اگر برگها بزرگ باشد یا لایه عمیق باشد، ممکن است مجبور شوید چند بار آنها را بزنید. وقتی حیاطی مانند این را پاکسازی می کنید، تکه های کوچک را روی چمن رها کنید تا کارشان را در خاک انجام دهند. مالچ برگ علف های هرز را سرکوب کرده و زمین را بارور می کند. برگ های مالچ شده خاک شما را در بهار غنی می کند. اگر می خواهید به سرعت تجزیه شوند، باید بتوانید تقریباً نیمی از چمن ها را از زیر برگ های خرد شده ببینید.

آنها را به عنوان مالچ در چمنزار خود استفاده کنید

آنها را به عنوان مالچ در چمنزار خود استفاده کنید

2- برای باغ ها یا باغچه گل ها مالچ درست کنید:

اول برگ هایی را که جمع کرده اید را می توانید خرد کنید تا در کمپوست یا مالچ استفاده کنید. برگها را درون یک سطل آشغال بزرگ بریزید. سپس آنها را با دستگاه از بین برنده علف های هرز خرد کنید. به جای آن می توانید از خرد کن برگ استفاده کنید. برگ ها مالچ طبیعی عالی ایجاد می کنند. آن ها هاگ های سیاه را مانند مالچ چوب به داخل خانه ها و ساختمانها منتقل نمی کنند، که می تواند به دیوار پوش ها و به گیاهان آسیب برساند.

برای باغ ها یا باغچه گل ها مالچ درست کنید

برای باغ ها یا باغچه گل ها مالچ درست کنید

3- آن ها را کمپوست کنید:

برگهای خود را به “طلای سیاه” تبدیل کنید! کمپوست کود طبیعی عالی برای چمن و باغ شما است. اگر می خواهید برگ ها سریعتر تجزیه شوند، ممک است بخواهید برگ ها را قبل از قرار دادن درون کمپوست، به صورت مالچ درآورید. می توانید از برگ های تجزیه شده برای کوددهی باغ خود در بهار استفاده کنید. می توانید تپه برگ خود را به آب و هوا بسپارید و آن را به کمپوست بهاری خود اضافه کنید.

آنها را کمپوست کنید

آنها را کمپوست کنید

4- آن ها را با ابزار کاشت حفر کنید:

ابتدا برگها را خرد کنید. سپس می توانید برگ های خرد شده را با ابزار کاشت در خاک بکارید. با این کار مواد آلی و مواد مغذی برای تغذیه چمن در بهار فراهم می شود.

آنها را با ابزار کاشت حفر کنید

آنها را با ابزار کاشت حفر کنید

5- از ساکنین محل زندگی خود بپرسید:

با ساکنین شهرستان، شهر یا استان خود تماس بگیرید و درباره روش پاکسازی پاییز سوال کنید. اگر آنها پیشنهادی ندارند، نحوه دفع برگ ها و سایر زباله های حیاط خانه را بیاموزید. برخی از مقامات استانی و شهری مقررات خاصی را برای شما در نظر گرفته اند تا هنگام پاکسازی حیاط از آنها پیروی کنید.

در بعضی از شهرها به راحتی برگهای خود را داخل کیسه می‌ریزید و کیسه ها را در کنار خیابان قرار می دهید تا فردی مشخص بتواند آنها را در روزی خاص از هفته تحویل بگیرد. در مناطق دیگر برگها را کنار جوی خیابان قرار می‌دهند و افراد برگ جمع کن در همه خیابان ها رانندگی میکنند تا آنها را جمع کنند.

از ساکنین محل زندگی خود بپرسید

از ساکنین محل زندگی خود بپرسید

6- آن ها را به همسایه ای پیشنهاد دهید:

درختان شما باید سالم به نظر برسند و هیچ بیماری قارچی یا بیماری دیگری نداشته باشد. برگهای خود را داخل کیسه قرار دهید و آنها را به همسایگانی که ممکن است مالچ یا کمپوست بخواهند، پیشنهاد دهید. این امر به ویژه برای همسایگان دارای باغ یا باغچه گل می تواند مفید باشد.

آنها را به همسایه ای پیشنهاد دهید

آنها را به همسایه ای پیشنهاد دهید

7- برگ ها را بسوزانید:

اگر در منطقه ای که اجازه این کار را می دهد زندگی کنید، می توانید برگ ها را بسوزانید. برای دور ریختن برگها از این طریق ممکن است به مجوز آتش سوزی نیاز داشته باشید. برخی از ایالت و شهرها به عضوی از سازمان آتش نشانی احتیاج دارند تا در زمان آتش سوزی آنجا حاظر باشند، در حالی که برخی دیگر نیاز دارند که پیش از این کار به سازمان آتش نشانی اطلاع دهید. با تماس با آنها یا جستجوی کلمات کلیدی مانند “سوختن” و “آتش سوزی” این اطلاعات را درباره محل زندگی خود بررسی کنید.

برگها را بسوزانید

برگها را بسوزانید

8- کار دستی درست کنید:

شما می توانید از برگ های پاییز به عنوان پروژه های صنایع دستی سرگرم کننده استفاده کنید. روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از برگ ها محافظت کنید. سپس می توانید از آنها برای ایجاد نشانک، زیر جلدی، هنر دیواری، نگهدارنده شمع و بسیاری از کارهای هنری دیگر برای کودکان یا بزرگسالان استفاده کنید.

کاردستی درست کنید

کاردستی درست کنید

برای خرید ملزومات باغبانی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید اینترنتی بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *