آموزش باغبانی

چگونه برگها را با چنگک جمع کنیم

چگونه برگها را با چنگک جمع کنیم

هنگامی که برگ ها شروع به ریزش می کنند، جمع آوری آنها با چنگک از روی چمن کاری ضروری است. با این حال، مواردی مانند تهیه یک چنگک با کیفیت و استفاده از حالت بدنی مناسب وجود دارد که می توانید برای سهولت کار خود انجام دهید. همچنین می توانید با صبر کردن تا زمان مناسب چنگک زدن و پوشیدن لباس مناسب برای کار، آن را آسان کنید. با ترکیب این تکنیک ها، حیاط شما در کمترین زمان بدون برگ خواهد شد.

بدون خطر و کارآمد کار کنید

برای استفاده از چنکگ باید مراقب بوده و جوانب اطمینان را در نظر بگیریم.

1- از یک چنگک مرغوب استفاده کنید:

بسیاری از افراد یک چنگک قدیمی در انباری ابزار خود دارند، اما ممکن است چنگک قدیمی به اندازه چنگک جدید کارآمد نباشد. برای اینکه چنگک زنی شما کارآمد باشد، روی یک چنگک با کیفیت سرمایه گذاری کنید. به دنبال چنگکی باشید که دارای دسته ارگونومیک باشد و وزن آن بسیار سبک باشد. این امر به کاهش فشار در پشت شما کمک می کند. انتخاب یک چنگک که انتهای آن پهن باشد همچنین به شما اطمینان می دهد که می توانید با هر بار چنگک زدن تا آنجا که می توانید برگ های بیشتری را جمع کنید.

از یک چنگک مرغوب استفاده کنید

از یک چنگک مرغوب استفاده کنید

2- حالت بدن خود را به درستی قرار دهید:

شکل مناسب بدن نیز برای موفقیت در چنگک زدن ضروری است. برخی از مواردی که هنگام چنگک زدن باید به خاطر داشته باشید شامل موارد زیر است:

  • حالات نگهداری دست شما، هنگامی که چنگک را نگه می دارید، آن را با هر دو دست بگیرید و حالت دست خود را هنگامی که چنگک می زنید تغییر دهید.
  • زانوهای شما، زانوها را کمی خم نگه دارید. سعی کنید خیلی از کمر به جلو خم نشوید.
  • حرکت شما، حرکت به عقب هنگام جمع آوری مفید است. هنگامی که به عقب می روید برگها را به سمت خود بکشید.
حالت بدن خود را به درستی قرار دهید

حالت بدن خود را به درستی قرار دهید

3- برگ ها را با برزنت حمل کنید:

همچنین می توانید با جمع آوری برگ ها روی برزنت، ملافه یا پارچه ای کتانی در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید. قبل از شروع به جمع آوری، برزنت یا پارچه بزرگ دیگری را روی زمین بگذارید. سپس، شروع به جمع آوری برگها بر روی آن کنید. یک سمت از حیاط خود را تا زمانی که برزنت پر شود چنگک بزنید، سپس برزنت را به سمت محل اصلی خود بکشید. ترجیحاً می توانید برگ ها را مستقیماً درون کیسه بریزید. سپس، می توانید کیسه را به عنوان مالچ نگه دارید یا به محل دفع دیگری منتقل کنید.

برگ ها را با برزنت حمل کنید

برگ ها را با برزنت حمل کنید

4- تپه برگ ها را لگد کوبی کنید:

همانطور که برگ ها را روی برزنت یا داخل کیسه جمع آوری می کنید، هر از گاهی آنها را به سمت پایین لگد کنید. این کار به شما کمک می کند تا فضای کافی برای تمام برگ های خود داشته باشید. برای لگد کردن برگها، کافیست روی آنها قدم بگذارید یا یک پا را درون کیسه برگ قرار دهید تا پایین برود. اگر از کیسه استفاده می کنید، سعی کنید از پر شدن بیش از حد آن ها خودداری کنید. باید بتوانید کیسه ها را به راحتی جا به جا کنید.

تپه برگها را لگد کوبی کنید

تپه برگها را لگد کوبی کنید

تصمیم گیری در مورد زمان چنگک زنی

حالا باید برای اینکه چه زمانی چنگک بزنیم تصمیم گیری کنید.

1- صبر کنید تا همه برگها بیفتند:

بهتر است صبر کنید تا همه برگ ها بریزند و بعد شروع به چنگک زدن کنید. زود چنگک زندن در فصل ممکن است یک تلاش بیهوده باشد. اگر برگ های بیشتری روی درختان باشند، پس برگ های بیشتری خواهند ریخت. درختان را زیر نظر داشته باشید تا مشخص شود چه زمانی آنها کاملاً برهنه هستند. سپس، چنگک زدن خود را شروع کنید.

اگر وقت اضافی دارید، می توانید بجای انتظار برای ریزش همه برگها، آنها را از همان زمانی که شروع به ریزش میکنند جمع آوری کنید. این کار باعث راحتی کار شما در هنگام ریزش آخرین برگ ها می شود، اما همچنین یک بار دیگر نیاز به کمی چنگک زدن خواهد داشت.

صبر کنید تا همه برگها بیفتند

صبر کنید تا همه برگها بیفتند

2- برگ های زودرس پاییز را در علفزارتان بریزید:

در اوایل پاییز، ممکن است برگ کافی روی زمین نباشد تا شما را مجبور کند که کل علفزارتان را چنگک بزنید. با این حال، اگر برگهای زودرس پاییز شما را آزار می دهند، می توانید آنها را در علفزارتان بریزید. این به شما کمک می کند مواد مغذی اضافی به علفزارتان بدهید و در وقت خود صرفه جویی کنید.

برگهای زودرس پاییز را در علفزارتان بریزید

برگهای زودرس پاییز را در علفزارتان بریزید

3- یک روز آرام را برای چنگک زدن انتخاب کنید:

وزش باد چنگک زدن را سخت تر می کند. در صورت امکان، منتظر یک روز آرام باشید تا چنگک زنی خود را انجام دهید. با این حال، اگر در یک روز بادی مجبور به چنگ زدن هستید، پس سعی کنید برگها را به سمت وزش باد و نه در خلاف جهت آن چنگک بزنید. به عنوان مثال، می توانید تپه برگها را در سمتی از حیاط قرار دهید که باد به سمت آن می وزد. سپس، تمام برگ ها را در آن جهت چنگک بزنید.

یک روز آرام را برای چنگک زدن انتخاب کنید

یک روز آرام را برای چنگک زدن انتخاب کنید

4- از خشک بودن برگ ها اطمینان حاصل کنید:

قبل از شروع چنگک زدن از نظر رطوبت برگ ها را بررسی کنید. اگر برگها مرطوب باشند، در نتیجه چنگک زنی آنها سخت می‌شود. آنها همچنین کیسه ها یا وسایل دیگری را که برگها را درون آنها قرار می دهید سنگین می کنند و این امر باعث می شود که جابجایی آنها دشوارتر شود. برای اینکه کارتان کمی راحت تر شود، صبر کنید تا برگها خشک شوند و بعد شروع به چنگک زدن آنها کنید. قبل از شروع آب و هوا را زیر نظر داشته باشید و برگها را بررسی کنید.

از خشک بودن برگها اطمینان حاصل کنید

از خشک بودن برگها اطمینان حاصل کنید

پوشیدن لباس برای کار

اینکه چه لباسی بپوشیم برای این کار مهم است که به آن می پردازیم.

1- دستکش بپوشید:

نگه داشتن دسته چنگک می تواند باعث ایجاد تاول روی دست های شما شود. همچنین ممکن است دستان شما از برداشتن برگ ها و قرار دادن آنها در کیسه ها کثیف شود. برای محافظت از دستان خود، اطمینان حاصل کنید که یک جفت دستکش کار کانوایی یا چرمی داشته باشید. این دستکش ها را می توانید در هر فروشگاه لوازم منزل پیدا کنید.

دستکش بپوشید

دستکش بپوشید

2- کفش جلو بسته بپوشید:

اگر چنگک را روی پای خود بکشید، ممکن است صدمه ببیند. همچنین ممکن است حشرات و موجودات کوچک دیگری نیز در حیاط شما پنهان شده باشند. برای محافظت از خود در برابر آسیب و گزیده شدن، اطمینان حاصل کنید که یک جفت کفش جلو بسته دارید. چکمه های کار انتخاب خوبی برای انجام کارهای حیاط هستند.

کفش جلو بسته بپوشید

کفش جلو بسته بپوشید

3- در صورت حساسیت از ماسک استفاده کنید:

اگر می خواهید برگ ها را مالچ کنید یا حساسیت دارید، ممکن است بخواهید روی صورت خود ماسک بزنید. ماسک کمک خواهد کرد تا از تنفس گرد و غبار و مواد حساسیت زای آزاد شده هنگام چنگک زنی و مالچ شدن برگها محافظت شود. ماسک را می توانید در فروشگاه‌های لوازم منزل پیدا کنید.

در صورت حساسیت از ماسک استفاده کنید

در صورت حساسیت از ماسک استفاده کنید

4- لباس آستین بلند و شلوار بپوشید:

پوشیدن لباس آستین بلند و شلوار نیز هنگام کار در حیاط ایده خوبی است. حتی اگر هوا هنوز سرد نشده باشد، ممکن است حشرات، مارها و موجودات کوچک دیگری در حیاط شما کمین کنند. پوشیدن شلوار بلند و پیراهن آستین بلند به محافظت شما در برابر گزیده شدن کمک می کند. یک شلوار جین بلند و یک پیراهن آستین بلند انتخاب خوبی برای چنگک زنی برگ ها است. اگر هوا سرد است می توانید ژاکت و کلاه نیز بپوشید.

لباس آستین بلند و شلوار بپوشید

لباس آستین بلند و شلوار بپوشید

برای خرید ملزومات باغبانی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید اینترنتی بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *