گیاهان دارویی و ادویه ها

ادویه های تند و تیز

انواع ادویه های تند

استفاده از ادویه های تند در انواع غذاها در بسیاری از کشورهای دنیا مرسوم می باشد. از جمله این کشورها می توان به هند و مکزیک اشاره کرد. به اعتقاد خیلی از مردم این کشورها استفاده از غذاهای تند و فلفلی می تواند باعث حفظ سلامت بدن بخصوص قلب شود. ادویه های تند از طبعی گرم برخوردار بوده و مناسب استفاد در فصل سرما می باشند.

ادویه ها و بویژه ادویه های تند جزئی جدایی ناپذیر از آشپزی بوده و استفاده های فراوانی در آشپزی ایرانی و فرنگی دارند. استفاده از ادویه ها باعث عطر و طعم بخشیدن به غذاها شده و بوی نامطبوع ناشی از بعضی مواد غذایی را برطرف می کند.

فلفل سفید

انواع ادویه های تند:

نکته قابل توجه ناشناخته بودن برخی از این ادویه ها و فلفل های تند برای افرادی که دوست دار غذاهای تند هستند، می باشد فلفل هایی که استفاده از آنها می تواند دهان مصرف کننده را مبدل به آتشفشانی فعال و داغ نماید. شما را دعوت می کنیم در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید تا به اتفاق با انواع مختلف و گاها برخی از انواع ناشناخته ادویه های تند که در آشپزخانه های دنیا استفاده می شود آشنا شوید.

فلفل قرمز

فلفل قرمز

فلفل کاین:

فلفل کاین یکی از فلفل ها و ادویه های تند است که منشاء آن گوبان فرانسه واقع در دریای کارائیب می باشد. این شهر صادر کننده این فلفل تند به سراسر جهان است. از این فلفل در طبخ مرغ، ماهی و میگو و همچنین به عنوان چاشنی در سالادهای مختلف استفاده می شود.

خرید فلفل قرمر

فلفل قرمز:

فلفل قرمز به عنوان یکی از تندترین فلفل های دنیا شناخته می شود. بشقاب فلفل قرمز در رستوران های کشور پرو سرو می شود و در تهیه سس ها از مقدار زیادی از این فلفل به عنوان ادویه استفاده می کنند.

انواع فلفل ادویه تند

انواع فلفل ادویه تند

فلفل سیاه:

فلفل سیاه یکی از ادویه های پر کاربرد در آشپزی است. این ادویه مزه ای دلپذیر و طعمی تند به انواع مختلف غذاها داده و برای افرادی که دوست دار غذاهای تند هستند گزینه ای مناسب محسوب می شود.

فلفل تند جامائیکایی:

فلفل تند جامائیکایی به اندازه ای تند است که مصرف آن برای افرادی که مبتلا به بیماریهای قلبی هستند توصیه نمی شود. این نوع از فلفل، تندی بیش از تصوری داشته و می توان در جزیره جامائیکا آن را به وفور یافت. جامائیکا یک کشور جزیره ای بسیار زیبا واقع در کارائیب است.

خرید فلفل سیاه

پودر فلفل تند:

ادویه پودر فلفل تند حاصل از مخلوط یک یا چند نوع فلفل تند می باشد که گاها به غیر از فلفل ادویه های دیگری نیز به آن می افزایند. این ادویه تند توسط بسیاری از آشپزها به عنوان یک ماده اساسی در انواع غذاها مورد استفاده قرار می گیرد که به میزان قابل توجهی مصرف می شود.

سریراچا:

سریراچا ادویه ای با میزان تندی متوسط است که استفاده از آن در آشپزخانه های آسیایی بسیار مرسوم است. سس فلفل تند سریراچا غالبا به صورتی آماده در فروشگاه ها به فروش می رسد.

فلفل هابانرو:

این نوع فلفل به عنوان یکی از فلفل های تند دنیا شناخته می شود که خوردن آن کار هر کسی نیست. هابانرو یک گونه فلفل دلمه ای است که بنام فلفل هندی نیز نامیده می شود. این فلفل تند در بسیاری از رستوران های دنیا با بال مرغ کبابی سرو می شود.

فلفل سفید

فلفل سفید

فلفل سفید:

فلفل سفید از حیث طعم تفاوتی با فلفل سیاه ندارد اما به لحاظ تندی و حرارت نسبت به آن تندتر و پر حرارت تر می باشد. از این نوع فلفل اغلب در انواع سالادها و تهیه غذاهایی مانند پوره سیب زمینی استفاده می کنند.

فلفل تند تایلندی:

فلفل تند تایلندی جزء محبوب ترین ادویه های دنیا به شمار می رود. منشاء این فلفل تایلند، چین و مناطق شرق آسیا می باشد. درجه تندی این فلفل 75 هزار اسکووبل تخمین زده می شود. بیشترین کاربرد این فلفل تند در سوپ هاست.

ادویه کربول:

ادویه موسوم به کربول جزء یکی از تندترین ادویه های دنیا بوده که حاصل ترکیب پودر فلفل سیاه، ریحان، دانه های فلفل، فلفل کاین، پودر سیر، پیاز و آویشن است.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *