مطالب دیگر

گردو پکان مفید یا مضر

گردو پکان خوب

گردو پکان یک نوع آجیل درختی با اصالت آمریکای شمالی است. به لطف طعم غنی و کره ای؛ پکان یک خوراکی رایج در پیش خوراک، دسرها و غذاهای اصلی هستند. اگرچه مواد موجود در پکان دارای لیست طولانی از مواد مغذی ضروری هستند، اما همچنین دارای کالری و چربی زیادی بوده که باعث می شود تامل کنیم که آیا خوراکی سلامتی هستند؟

در این مقاله با بررسی دقیق تر مشخص می شود که پکان برای شما مفید است یا خیر؟

مواد مغذی موجود در گردو پکان:

گردو پیکان سرشار از تعدادی ماده مغذی مهم است. به ویژه، منبع عالی از فیبر، همراه با مس، تیامین و روی می باشد. یک اونس (28 گرم) گردو پکان حاوی مواد مغذی زیر است:

کالری: 196

پروتئین: 2.5 گرم

چربی: 20.5 گرم

 کربوهیدرات: 4 گرم

فیبر: 2.7 گرم

مس: 38٪ نیاز روزانه

تیامین (یا همان ویتامین ب1): 16% نیاز روزانه

روی: 12٪ نیاز روزانه

منیزیم: 8٪ نیاز روزانه

 فسفر: 6٪ از نیاز روزانه

آهن: 4٪ نیاز روزانه

مغز گردو پکان

مس یک ماده معدنی مهم است که در بسیاری از جنبه های سلامتی از جمله عملکرد سلول های عصبی گرفته تا سلامت سیستم ایمنی و تولید سلول های قرمز خون دخیل است. از طرف دیگر تیامین یا ویتامین B1 برای تبدیل کربوهیدرات به انرژی برای کمک به سوخت و ساز بدن ضروری است. روی یکی دیگر از مواد معدنی کلیدی است که در گردو پکان یافت می شود و برای عملکرد ایمنی بدن و همچنین رشد سلول، عملکرد مغز و ترمیم زخم ضروری است.

چکیده:

گردو پکان سرشار از چندین ماده مغذی مهم از جمله فیبر، مس، تیامین و روی است.

گردو پکان خوشمزه

گردو پکان خوشمزه

فواید گردو پکان:

گردوپکان با فواید بی شماری برای سلامتی همراه بوده است. سلامت قلب را بهبود می بخشد. گردو پکان یک منبع عالی از اسیدهای چرب اشباع نشده تک، نوعی چربی است که برای سلامتی قلب مفید باشد. یک مطالعه در 204 فرد مبتلا به بیماری عروق کرونر، که با تنگی عروق مشخص می شود، نشان داد که خوردن روزانه 1 اونس (30 گرم) گردو پکان به مدت 12 هفته باعث بهبود نسبت کلسترول کل به کلسترول HDL (چربی خوب) در خون می شود.

به طور مشابه، یک مطالعه قدیمی در 19 نفر با سطح کلسترول طبیعی نشان داد که کسانی که هر روز 2.5 اونس (68 گرم) گردو پکان می خورند پس از 8 هفته در مقایسه با افراد گروه دیگری که هیچ آجیلی نخوردند، میزان کلسترول LDL (بد) به طور قابل توجهی پایین تر می آید.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که افزایش مصرف آجیل های درختی، از جمله گردو پکان، ممکن است با کاهش سطح کلسترول کل، کلسترول LDL (بد) و تری گلیسیرید در ارتباط باشد که همه اینها از عوامل خطر بیماری های قلبی هستند.

گردو سفید ایرانی

گردو پکان قند خون را تثبیت می کند:

برخی تحقیقات نشان می دهد که پکان می تواند باعث کنترل بهتر قند خون شود، که احتمالا بخشی از آن به دلیل محتوای فیبر باشد. اگرچه گردو پکان عمدتا حاوی فیبر نامحلول هستند که در آب حل نمی شوند، اما حاوی مقداری فیبر محلول نیز هستند. فیبر محلول در آب حل می شود، و ماده ای ژله ای مانند ایجاد می کند که در بدن هضم نشده، حرکت می کند و جذب قند را در خون کند می نماید.

یک پژوهش کوچک روی 26 بزرگسال مبتلا به اضافه وزن یا چاقی نشان داد که مصرف یک رژیم غذایی حاوی گردو پکان به مدت 4 هفته توانایی بدن در استفاده از انسولین را بهبود می بخشد. انسولین هورمونی است که قند را از جریان خون به سلولهای منتقل می کند. علاوه بر این، رژیم غذایی مبتنی بر پکان عملکرد سلولهای بتا در لوزالمعده را که مسئول تولید انسولین هستند بهبود می بخشد. به همین ترتیب، یک بررسی از 12 تحقیق مختلف نشان داد که افزودن هر آجیل درختی به رژیم غذایی می تواند به کاهش سطح هموگلوبین و اندازه گیری کنترل طولانی مدت قند خون کمک کند.

گردو پکان لذیذ

گردو پکان لذیذ

گردو پکان عملکرد مغز را تقویت می کند:

گردو پکان پر از مواد مغذی بوده که ممکن است برای عملکرد مغزی مفید باشد، از جمله کنترل اسیدهای چرب تک و چند غیراشباع به ویژه اسیدهای چرب اشباع نشده، با کاهش افت ذهنی و کاهش التهاب مرتبط هستند. در حقیقت، یک مطالعه بزرگ بر روی بیش از 15000 زن و مرد که بیش از 40 سال طول کشید، مصرف بیشتر آجیل را با بهبود شناخت طولانی مدت مرتبط دانست.

همچنین در مطالعه ی دیگر ی روی پنج هزار بزرگسال مسن نشان داد کسانی که حدودا ده گرم گردو پکان مصرف می کنند چهل درصد کمتر دچار ضعف شناختی قرار می گیرند. با این اوصاف، تحقیقات بیشتری برای ارزیابی چگونگی تأثیر گردو پکان روی عملکرد مغز لازم است.

چکیده:

برخی پژوهش ها نشان می دهد که گردوپکان ممکن است به بهبود سلامت قلب، عملکرد مغز و کنترل قند خون کمک کند.

نکات منفی احتمالی گردو پکان:

اگرچه گردوپ کان حاوی مزایای بالقوه سلامتی می باشد، معذلک بایستی موارد منفی نیز باید در نظر گرفته شود. نخست افرادی که به آجیل های درختی آلرژی دارند، باید از مصرف این آجیل و آجیل های درختی مانند بادام، بادام هندی، فندق و گردو پرهیز کنند. بخاطر داشته باشید که کالری آنها نیز نسبتاً بالا است، تقریباً 200 کالری در هر وعده ( حدود سی گرم).

به همین ترتیب، مصرف چندین نوبت در روز می تواند میزان کالری دریافتی روزانه شما را افزایش دهد، اگر تنظیمات دیگری در رژیم غذایی یا میزان فعالیت بدنی خود انجام ندهید، می تواند باعث افزایش وزن بدن شود. به همین دلیل، میزان مصرف گردو پکان (یا هر آجیل مشابه) را تعدیل کنید، خصوصاً اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید. علاوه بر این، بهتر است گردو پکان طبیعی را بدون افزودن شکر یا نمک خورد.

چکیده:

کسانی که به آلرژی مغز آجیل درختی حساسیت دارند، نباید گردوپکان یا سایر مغزهای آجیلی درختی را مصرف کنند. گردوپکان همچنین کالری زیادی دارد و در صورت مصرف زیاد می تواند باعث افزایش وزن شود.

گردو پکان

نحوه افزودن گردو پکان به رژیم غذایی خود:

گردوپکان سرشار از مواد مغذی ضروری است و می تواند یک افزودنی عالی برای یک رژیم غذایی سالم و مناسب باشد. حتماً به اندازه های وعده ی خود توجه داشته باشید و بطور هم زمان به حدود سی گرم و یا ده عدد مصرف کنید (و نه بیشتر) سعی کنید یک مشت از این مغزهای خوشمزه (یه صورت خرد شده) را روی ماست، سالاد یا بلغور جو دوسر خود بپاشید تا کرانچی خوش طعمی با و مواد مغذی اضافی داشته باشد.

آن ها همچنین در مخلوط دنباله ای به خوبی کار می کنند یا در کالاهای پخته شده مانند کلوچه، پنکیک یا نان موز خرد می شوند. متناوباً، برای یک میان وعده سریع، راحت و مغذی هنگام مصرف، از گردوپکان خام به تنهایی لذت ببرید.

چکیده:

گردو پکان بسیار مغذی است و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و سالم می توان به شیوه های مختلف می توان خورد و از آن لذت برد.

گردو پکان قهوه ای

گردو پکان قهوه ای

پی نوشت:

گردوپکان نوعی مغز آجیل درختی است که سرشار از چندین ماده مغذی اصلی از جمله فیبر، مس، تیامین و روی است. این آجیل با بسیاری از مزایای بالقوه سلامتی، از جمله بهبود کنترل قند خون، سلامت قلب و عملکرد مغز همراه می باشد. می توانید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی مغذی (و با تعدادی مشخص) از آنها لذت برد. مانند تمام آجیل ها پرکالری بوده و مصرف بی رویه باعث چاقی می گردد.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید آجیل می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *