خوشمزه ها

چگونه گردو را سرو کنیم

چگونه گردو را سرو کنیم

طعم ملایم گردو این آجیل را به یک افزودنی عالی برای بسیاری از دستورهای آشپزی تبدیل می کند. می توانیم گردو را به عنوان چاشنی سرو کنیم، تا تردی خوبی به خوراکی ما بدهد، یا از این آجیل به عنوان جایگزین در دستور العمل های خاص آشپزی استفاده کنیم. گردو همچنین یک میان وعده عالی است، مصرف به تنهایی یا مخلوط با چند آجیل یا میوه خشک دیگر توصیه می شود.

1-استفاده از گردو به عنوان تزیین کننده ی خوراکی:

گردو به دلیل رنگ خاصی که دارد در دسرها و سالاد ها و سایر خوراکی ها به عنوان تزیین کننده به کار می رود اما بیشتر هدف این است که غنای تغذیه ای آن خوراکی بالا برود.

گردو همرا با سالاد کاهو

گردو همرا با سالاد کاهو

2- گردو را روی سالاد سرو کنید:

افزودن چند عدد گردو به هر سالادی میزان چربی (مفید) سالاد را کمی افزایش می دهد. شما به مقدار کمی چربی در رژیم غذایی روزانه خود نیاز دارید، و افزودن گردو به چیزی که یک وعده غذایی واقعا سالم است می تواند کمک کند تا این مقدار نیاز روزانه را بدون کم و زیاد دریافت کنیم. گردو به بهترین وجه با سالادهایی که شامل میوه و پنیر است، جفت می شود.

به عنوان مثال، می توانید مقداری سبزی مخلوط، گلابی خرد شده (از گلابی تازه و یا خشک)، گیلاس خشک، و گردوی خام یا شیرین شده را با هم بریزید تا یک سالاد عالی درست کنید.

گردو با میوه خشک و انواع سبزیجات

گردو با میوه خشک و انواع سبزیجات

3- دورچین غذای خود را با گردو می توانیم ترد کنیم:

اگر از سرو سبزیجات ساده، خسته شده اید، گردو را به دستور غذا اضافه کنید. در بسیاری از موارد، طعم ملایم گردو در واقع مزه سبزیجات دورچین را قوی تر می کند.

به عنوان مثال، می توانیم ¼ فنجان (2 اونس) گردوی خرد شده را با بروکلی، قارچ، موسیر سرخ شده، سرکه سفید و خردل ملایم سرو کنیم.

مغز گردو پکان

4- پنیر از هر نوعی با گردو، دو یار جدا ناشدنی:

گردو واقعاً با پنیر ترکیب بی نظیری می شود. افزودن آنها به هر پیش غذای پنیری یک راه عالی برای افزایش طعم و غنای تغذیه ای است. همچنین بافت متفاوتی به نرمی پنیر می بخشد.

  • به عنوان مثال، می توانیم روی پنیر خامه ای گردوی تفت داده شده بریزیم، آجیل برشته شده را به تکه های کوچک خرد کرده و با چند قاشق غذاخوری عسل و ادویه روی کیک سرو کنید.
  • برای یک خوراکی جداگانه پنیر با گردو، چیپس خرما را با یک قاشق غذاخوری پنیر بزی پر کنید، سپس نصف گردو را داخل پنیر بچسبانید. اگر به دنبال راهی برای سرو گردو در یک شام رسمی یا مهمانی کوکتل هستید، این روش گزینه بسیار خوبی می باشد، زیرا مهمانان شما با مخلوط کردن آنها راحت تر می توانند گردو را میل کنند.
گردو با پنیر

گردو با پنیر

5- استفاده از گردو به عنوان یک ماده اصلی از یک دستور غذایی:

استفاده از گردو به قدری متنوع است که از آن می توانیم در ساختار خوراکی غذاها استفاده کنیم. البته در برخی خوراکی های سنتی ایران مانند فسنجان، حلیم بادمجان، آبدوغ خیار و … گردو نقش محوری را ایفا می کند.

گردو با اسپاگتی

گردو با اسپاگتی

6- چربی هایی که در غذای اصلی به کار می بریم را با گردو جایگزین کنید:

می‌توانیم نسخه‌های سالم‌تری از دستور العمل‌هایی که به چربی‌هایی مانند کره نیاز دارند را با استفاده از گردو درست کنیم. گردو دارای محتوای چربی بالایی بوده اما به نسبت چربی هایی مانند کره بسیار سالم تر است.

به عنوان مثال، جایگزین کردن کره در سس پستو با گردو، بافت و طعمی خامه ای، خوشمزه، سالم تر با کالری کمتر می دهد. ریحان، روغن زیتون، گردوی ریز خرد شده و حبه های سیر را در غذاساز مخلوط کنید. کمی پنیر پارمزان اضافه کنید و پنج تا ده ثانیه دیگر پالس بدهید و هم بزنید.

برای تهیه کره آجیلی (گیاهی) نیز می توانیم از گردو استفاده کنیم. گردو به طور کلی بهتر از بادام زمینی است (و کسانی هستند که به بادام زمینی حساسیت دارند اما به گردو حساسیت ندارند)، بنابراین یک جایگزین عالی است. گردوی بو داده و خام را به مقدار مساوی به مدت 30 ثانیه در غذاساز مخلوط کنید. عسل و کمی نمک را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

استفاده در گوشت مرغ و ماهی

استفاده در گوشت مرغ و ماهی

7- از گردو به عنوان ماده اصلی پودر سوخاری استفاده نمایید:

به جای آرد در پودر سوخاری از گردو استفاده کنید و نتیجه ی اعجاب انگیز آن را میل کنید. بسیاری از دستور العمل ها به آرد سوخاری نیاز دارند و گردوهایی که خیلی ریز خرد شده اند جایگزینی عالی هستند. گردو همه طعم را به شما می دهد اما به دلیل اینکه خود حاوی چربی است، روغن کمتری جذب کرده چربی کمتری به نسبت پودر سوخاری بازاری به ما می دهد.

به عنوان مثال، می توانیم یک روکش گردویی عالی برای ماهی درست کنیم. به سادگی گردوها را خیلی ریز خرد کرده و قبل از تفت دادن، روی فیله های ماهی بمالیم. می توانید با افزودن سیر، نمک و فلفل روی روکش، آن را چاشنی دار کنید.

ما از پودر گردو برای غذا استفاده می کنیم

ما از پودر گردو برای غذا استفاده می کنیم

8- گردو را جایگزین گوشت نمایید:

این ایده در نگاه اول کمی غیر قابل پذیرش به نظر می آید اما استفاده از گردو در کنار مواد دیگری مانند گل کلم می تواند طعم و بافت گوشت بدهد و در عین حال غذایتان را گیاهی نگه می دارد. اگر گیاه‌خوار یا وگان هستید و طعم‌های خاصی را از دست می‌دهید یا فقط می‌خواهید در فروشگاه مواد غذایی صرفه‌جویی کنید، این نوع جایگزینی عالی است. البته گیاهخواری گهگاه برای همه ی افراد توصیه می شود.

برای تهیه یک جایگزین گوشت گیاهی با گردو، مخلوط ریز خرد شده گل کلم، قارچ، هویج، پیاز زرد و سیر را در یک تابه روی حرارت متوسط به مدت حدود پنج دقیقه بپزید. یک وعده غذای ریز خرد شده از گردو و گوجه فرنگی سرخ شده را به سبزیجات روی اجاق اضافه کرده و به مدت یک دقیقه تفت دهید. دو فنجان (پیمانه) از این مخلوط جایگزین نیم کیلو گوشت می شود.

9- سرو گردو به عنوان میان وعده:

معمول ترین و ساده ترین روش مصرف گردو این است که این آجیل را به عنوان میان وعده میل کنیم، گردو سرشار از چربی های مفید برای خون است. پروتئین گیاهی آن در سطح بالایی است و املاح مورد نیاز بدن را تامین می کند و چه چیز بهتر از گردو به عنوان یک میان وعده ی مغذی.

یک کاسه گردو روشن

یک کاسه گردو روشن

10- گردو ها را به تنهایی و ساده سرو کنید:

گردو به تنهایی یک میان وعده عالی است. محتوای چربی بالا همچنین می تواند به بدن کمک کند مدت طولانی تری احساس سیری کند. می‌توانیم گردوی خام را در ظرفی روی پیشخوان نگه داری کنیم تا به راحتی به آن دسترسی داشته باشیم یا یک مشت گردو را در یک کیسه یا ظرف پلاستیکی ریخته و سر کار ببریم.

11- گردو ها را پوشش دهیم:

اگر گردوی خام برای شما سبک است، سعی کنید کمی آن را چاشنی دار کنید کنید. گردو شیرین شده یا آغشته به شکلات عالی است و به ویژه در طول تعطیلات، یک افزودنی خوب به سفره ما می دهد.

  • با افزودن سریع 1 پیمانه (8 اونس / دویست و پنجاه گرم) نصف گردوی خام، 2 قاشق غذاخوری (سی گرم) شربت افرا یا عسل و کمی نمک به یک تابه داغ که روی حرارت متوسط قرار گرفته، گردوی شیرین با طعم افرا درست کنید. مدام هم بزنید تا آجیل ها به این ماده چسبناک آغشته شوند و سیروپ آن تبخیر شود. مراقب باشید شربت نسوزد. اجازه بدهید روی کاغذ مومی خنک شود و در حین انجام این کار آنها را از هم جدا سازید. و در ظرف در بسته نگهداری کنید.
  • همچنین می توانیم به سادگی مقداری شکلات – تیره یا شیری – را آب کرده و گردوها را تا نیمه فرو کنید. آنها را روی کاغذ مومی قرار داده تا کاملا خشک شوند و سپس در ظرف در بسته نگهداری کنید.
گردو روکش شکلاتی

گردو روکش شکلاتی

12- از گردوها در ترکیب میان وعده خشکبار استفاده کنید:

گردو یک افزودنی عالی برای هر میان وعده ای است که ممکن است بخواهید درست کنید. آنها را به میوه های خشک انتخابی خود اضافه کنید (کرنبری، آناناس و چیپس موز گزینه های عالی هستند) و یک یا دو مشت گردو با روکش شکلاتی را برای یک میان وعده آسان میل کنید.

گردو با بیسکویت و پاستیل

گردو با بیسکویت و پاستیل

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *