خوشمزه ها

چگونه از گردو پیکان کره بگیریم

چگونه از گردو پیکان، کره بگیریم

رواج مصرف کره بادام زمینی به نسبت دیگر کره های آجیلی بالاتر می باشد. اما در واقع دیگر کره های آجیلی هم طعم استثنایی تری نسبت به کره بادام زمینی دارند و پیشنهاد می کنیم که طیف گسترده ای از کره های آجیل دیگر را میل کنید. گردو پیکان (پکان یا آمریکایی) از زمره آجیل هایی است که در کشورهای قاره آمریکا، بیشترین مصرف کره ی آجیلی دارند.

گردو پیکان سرشار از مواد مغذی، معدنی و ویتامین هایی است که برای سلامتی ضروری می باشند. کره پکان برشته شده و خوشمزه روی نان تست مالیده و با چند برش موز عالی می شود. این کره آجیلی برای هفته ها در یخچال ماندگاری دارد. در اینجا نحوه درست کردن کره ی گردو پکان و ترکیب آن در انواع غذاهای خوشمزه آورده شده است.

آماده سازی و جمع آوری مواد لازم:

برای اینکه بخواهید از گردو پکان کره بگیرید مواد زیر را باید تهیه کنید.

گردو پکان بخرید:

بهتر است گردو پیکان خام بخریم که نمکی به آن اضافه نشده باشد. این انتخاب به ما اجازه می دهد که خودمان آنها را برشته کنیم که طعمی باب میل خود بدست آورده و میزان نمک اضافه شده به کره گردو پیکان را کنترل کنیم.

آماده سازی وسایل:

برای درست کردن کره پیکان به یک ورقه پخت کوچک یا ماهیتابه، یک غذاساز، یک کفگیر و یک شیشه درب دار نیاز داریم.

جمع آوری مواد لازم:

در حالی که می توانیم کره گردو پیکان را بدون هیچ ماده دیگری به جز گردوپیکان درست کنیم، با اضافه کردن چند دانه مغز آجیل دیگر، طعم آن را بهبود می بخشیم. برای اینکه طعم پکان را بهتر بچشیم به کمی نمک و دارچین نیاز داریم. در صورت تمایل می توانید مقداری شکر نیز اضافه کنید.

گردو و برگ روی زمین

گردو و برگ روی زمین

گردو پیکان را در فر یا در تابه روی اجاق برشته نمایید:

برشته کردن، طعم آوری را به ارمغان می آورد و لذت چربی را بیشتر زیر دندان ایجاد می کند. کره گردو پیکانی که با پکان برشته درست می‌کنید بسیار خوش طعم‌تر از کره گردو پیکانی است که با پکان خام تهیه می‌شود.

اگر در فر برشته می‌کنید:

فر را با دمای 300 درجه فارنهایت (149 درجه سانتی‌گراد) گرم کنید. گردو پکان ها را در یک ورقه پخت کوچک یا در یک سینی فر کوچک ریخته و به مدت 5 تا 10 دقیقه در فر قرار دهید. حتما حواستان به پیکان ها باشد. آنها می توانند در عرض چند ثانیه از حالت برشته به سوخته تبدیل شوند، بنابراین اگر بوی مطلوب از آن ساطع شد، آنها را از فر خارج کنید. اگر در تابه روی اجاق برشته میکنید، به سادگی در تابه‌ای خشک روی حرارت متوسط برشته کرده تا کمی برشته شود. حتماً پیکان ها را اغلب در تابه حرکت دهید. قبل از رفتن به مرحله بعدی اجازه دهید گردو پیکان ها خنک شود.

گردوها را در غذاساز ریخته و مخلوط (blend) کنید:

هر چند ثانیه یکبار مکث کرده و بعد کناره ها را با کاردک بتراشید. اطمینان حاصل می کنید که کره پیکان شما قوام یکنواختی دارد. ابتدا شکننده خواهد بود اما در نهایت به خمیر خامه ای تبدیل شوند. اگر کره آجیل زبرتر دوست دارید، قبل از اینکه کره کاملاً خامه ای شود، مخلوط را متوقف کنید.

برای دریافت طعمی بهتر مقداری نمک و کمی دارچین به مزه اضافه کنید:

در صورت تمایل می توانیم نصف قاشق چایخوری عصاره وانیل نیز اضافه کنیم. کره را مجدداً برای مدت کوتاهی در غذاساز مخلوط کرده تا ادویه ها در آن قرار بگیرند.

بعد از اینکه ادویه ها را با هم مخلوط کردیم، کره پیکان را بایستی بچشیم. هر گونه تغییراتی در کره آجیل که احساس کردیم به آن نیاز داریم در این زمان باید انجام دهیم؛ چه دارچین بیشتر باشد یا کمی نمک بیشتر. اگر ناخواسته نمک یا دارچین بیش از حد اضافه کردید، می توانیم به سادگی مغز گردو آمریکایی بو داده بیشتری را به غذاساز اضافه کرده و دوباره در غذاساز مخلوط کنید.

کره گردو تازه

کره گردو تازه

در صورت تمایل مقداری شکر اضافه کنید:

کره برای خوشمزه شدن نیازی به شکر ندارد اما سلیقه ای است.

  • اگر به مارک‌های بازاری کره بادام‌زمینی که حاوی مقدار زیادی شکر هستند عادت کرده‌اید، اضافه کردن مقداری شکر به کره پیکان می‌تواند مزه ی آن را برای شما لذت‌بخش‌تر کند.
  • اگر دوست دارید کره پیکان شما کمی شیرین باشد اما از شکر زیاد خودداری کنید، یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. عسل کره پکان را شیرین می کند اما برای سلامتی شما مفیدتر است.
  • اگر بیش از نیاز، شیرین کننده اضافه کردید، فراموش نکنید که دوباره به طور خلاصه مخلوط کنید تا آن را در کره پیکان بگنجانید.

کره پکان را داخل ظرف شیشه ای ریخته، روی آن را پوشانده و در یخچال نگهداری کنید:

کره پکان شما هفته ها به همین شکل، سالم باقی بماند، منوط به اینکه اگر بتوانید از خوردن همه آن قبل از سومین روز مقاومت کنید.

مغز گردو پکان

موارد استفاده ی کره گردو پکان:

حال که کره گردو پکان آماده شده است می توانید در موارد زیر از آن استفاده نمایید.

ساندویچ کره پکان مارمالادی درست کنید:

با جایگزین کردن کره کره پکان به جای کره بادام زمینی، می توانید ساندویچ مارمالاد معمولی خود را بهتر کنید کنید. طعم آن کمی متفاوت است اما به طرز لذت بخشی خوشمزه تر خواهد بود.

کره پکان را به اسموتی اضافه کنید:

اسموتی معمولی درست کنید اما یک قاشق کره پکان را به مخلوط کن اضافه کنید. این به اسموتی شما طعم و مزه ای متفاوت می بخشد و مقداری پروتئین گیاهی به خوراکی شما می دهد.

شیرینی کره پیکان درست کنید:

از دستور پخت سنتی کوکی کره بادام زمینی استفاده کنید، اما کره پیکان را جایگزین کره بادام زمینی کنید. محصول شما یک کلوچه با طعمی غلیظ تر خواهد بود.

از آنجایی که کره اسپندی که درست کرده‌اید شکر کمی دارد، ممکن است لازم باشد شکر موجود در دستور پخت را کمی افزایش دهید تا شیرینی مورد انتظارتان را از این شیرینی بدست آورید.

کره گردو بسیار خوشمزه

کره گردو بسیار خوشمزه

کره پکان را قاشق قاشق بخورید:

اگر به یک میان وعده سریع و خوشمزه نیاز دارید، کافی است یک قاشق را بردارید و در خمیر کره پکان بزنید: مزه اش غنی، خامه ای و خوشمزه است و همچنین سرشار از پروتئین و سایر مواد مغذی است که به شما کمک می کند روز خود را نشاط ور سپری کنید.

برای خرید خشکبار می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *