بن سای و گلخانه

معرفی بذر های مناسب برای گلخانه

معرفی بذر های مناسب برای گلخانه

رشد گیاه در یک محیط حفاظت شده دارای چالش ­های خاص خود می ­باشد که عبارتند از فضای محدود، نگهدای شدید گیاه و افزایش خطر بیماری ­های خاص در شرایط گلخانه ­ای. محصولات زراعی بایستی دارای عملکرد خوبی باشند تا بتوان آن را به عنوان محصول با ارزش در گلخانه رشد داد.

تیم های تحقیقاتی به انتخاب بذر محصولات مناسب، اصلاح، بررسی و کشت آن­ها در محیط گلخانه هستند. در این فرآیند، ما چگونگی انتخاب گیاهان برتر و انواع مختلف آن­ها را یاد خواهیم گرفت. در اینجا یافته ­های تیم پرورش و آزمایش گلخانه ای ارائه شده است؛ بنابراین، می ­دانید که چه چیزی را جستجو کنید. همچنین، توصیه­ های مختلف در مورد ارقام که می ­توان در گلخانه برای افزایش عملکرد شما مفید باشد ارائه شده است. تیم های تحقیقاتی آزمایش­ های مختلفی را در مزرعه تحقیقاتی در آلبیون و ماین با همکاری پرورش­ دهندگان و محققان دانشگاه­ های سراسر جهان انجام می­ دهد.

آزمایش خیار در گلخانه

بذر های انتخاب شده خیار برای اصلاح، آزمایش و انتخاب گونه ­های زراعی به ویژه برای شرایط گلخانه مناسب است.

برای مثال، در سال 2015، محققان 86 گونه گوجه­ فرنگی به همراه 16 پایه اصلی را در تونل ­های مرتفع در مزرعه تحقیقات ما آزمایش کردند. ما 24 گونه مختلف فلفل گلخانه ­ای و 18 گونه بادمجان گلخانه ­ای را آزمایش کرده ­ایم. آزمایش شامل ارزیابی مجموعه خاصی از معیار ها از جمله ظاهر، اندازه، شکل، عطر و طعم، عادت گیاه، عملکرد، سلامت گیاه و همچنین مشاهدات اضافی بود. علاوه بر این، ما با تولید کنندگان تجاری محصولات زراعی برای تولید انواع جدید همکاری می ­کنیم. به این ترتیب، ما بازخورد خود را در مورد تولید و بازاریابی از چندین مکان بین المللی جمع­ می­ کنیم.

در کشت محافظت شده بایستی به دنبال آزمایش انواع مختلف گیاهان باشیم. مهمتر از همه، ما بایستی انواع مختلفی را که طعم خوبی دارند را استفاده کنیم. فراتر از آن، ما بایستی بر اساس کیفیت انواع مختلف گزینه ­های مناسب را برای کشت تشخیص دهیم. برای این منظور موارد زیر را در نظر می ­گیریم.

  • طعم – همیشه در صدر لیست­ ما قرار دارد.
  • ویگور – برای نگهداری رشد در طول فصل جهت تولید محصول.
  • عادت گیاه – گیاهان فشرده محدود بودن فضای داخلی را ترجیح می ­دهند و به هرس و نگهداری کمتری نیاز دارند.
  • مقاومت در برابر بیماری – کاهش جریان هوا و رطوبت بیشتر گلخانه یا تونل باعث بیماری ­های خاص در شاخ و برگ ­ها می ­شود و حشراتی نظیر سفید بالک­ ها می­ توانند ویروس­ ها را به سرعت از یک گیاه به گیاه دیگر منتقل کنند.
  • عملکرد بالا – برای توجیه سرمایه ­گذاری در یک ساختار.
  • امکان انتخاب خوب در شرایط کم نور – مانند کاهوی قرمز یا گل آفتابگردان که روز خنثی هستند. علاوه بر این، برخی از علائم بیماری هنگامی محدود می ­شود که انتقال نور توسط مواد لعابی کمتر می­ گردد.
  • امکان تولید میوه بدون گرده افشانی – در محوطه گلخانه دسترسی به موجودات گرده افشان نظیر زنبور ها و پروانه ­ها محدود است. این امر به ویژه در خیا رهای گلخانه بسیار مهم است. بنابراین، ارقام پارتنوکارپی برای کشت در داخل گلخانه توصیه می­شود.

نماد گلخانه ما برای انواع سبزیجات، گل­ها، گیاهان و میوه ­ها است که نشان دهنده عملکرد برجسته در کشاورزی حفاظت شده است.

در این گلخانه، ما بهترین ماده ژنتیکی ممکن را اصلاح کرده، آزمایش و انتخاب می ­کنیم و به گلخانه ­ها مناسب­ ترین ارقام را ارائه می ­دهیم تا آن­ها را در شرایط خاص رشد دهند. هنگامی که ارقام مختلف با آزمایش جانی مورد تایید قرار گرفت، توسط یک نماد گلخانه مشخص می ­شود.  در صورت وجود نماد گلخانه کوچک در کنار ارقام اطمینان خواهید داشت که به دقت مورد آزمایش قرار گرفته و به عنوان رقم مناسب برای محیط گلخانه شناخته شده است.

گلخانه

گلخانه

آزمایش گوجه ­فرنگی در گلخانه

به دلایل زیاد گوجه­ فرنگی یکی از محبوب­ترین محصولات برای تولید در گلخانه است. اول اینکه این گیاه دارای رشد سریعی بوده و نسبت به سایر محصولات زراعی زودتر تولید می­ شود. دوم اینکه کیفیت آن نسبت به شرایط مزرعه ­ای بهتر است، زیرا در برابر صدمات ناشی از آب هوا (مانند باران ­های شدید) محافظت شده و بازده قابل قبولی را در بازار دارد. علاوه بر این، در برابر بیماری­ های شاخ و برگ نیز محافظت می ­شود. از همه مهمتر، گوجه­ فرنگی یک محصول زراعی با ارزش می ­باشد که در بسیاری از بازارها می­ تواند در طولانی مدت محصول پایداری را تولید کند. بنابراین، کاشت واحد می­ تواند با کمی تعمیر و نگهداری منظم فراهم شود.

گفته می ­شود که محیط گلخانه با رطوبت بالا باعث ایجاد بیماری ­های مختلفی نظیر کپک برگ، کپک پودری، فوزاریوم تاج و پوسیدگی ریشه، پوسیدگی ریشه کرکی و بوتریتس می ­شود. این بیماری­ های قارچی قادر به گسترش سریع در محیط ­های نزدیک گوجه­ فرنگی هستند. پاتوژن ­های خاک زی نیز می ­توانند به راحتی در کنار گوجه ­فرنگی رشد کرده و جمعیت زیادی را تشکیل دهند. ارزش بالای گوجه­ فرنگی باعث می ­شود که تولید کنندگان بیش از حد معمول به آن توجه داشته باشند. علاوه بر این، علائم توباموویروس (ویروس موزائیک توتون و ویروس موزائیک گوجه­ فرنگی، یا TMV و ToMV) با محدود شدن نور گلخانه به شدت بیشتر می ­شود.

در ارزیابی ده­ ها تن محصول گوجه­ فرنگی حاصل از کشت گلخانه، جانی چهار مجموعه اصلی را مشاهده نمود:

  • در طول یک فصل با دمای بالا، عملکرد محصول رشد یافته در گلخانه بسیار بیشتر از محصول رشد یافته در مزرعه است.
  • مقاومت در برابر بیماری­ های ذکر شده در بالا که کمتر در تولید مزرعه­ ای مشاهده می­ شود.
  • عادت رشدی “مشخص” که کمتر در تولید مزرعه ­ای مشاهده می­ شود و نیاز به هرس را کاهش داده و جریان هوای بهتری را در گیاهان ایجاد می­ کند.
آزمایش گوجه ­فرنگی در گلخانه

آزمایش گوجه ­فرنگی در گلخانه

گرم کردن گلخانه برای تولید بیشتر

انواع گونه های مختلف را بررسی کنید. ما دو نوع گوجه ­فرنگی بزرگ، گرد و قرمز داریم که تولید بسیار بالایی دارند و از نظر عادت گیاهی متعادل هستند و طمع خوبی دارند. “ژرونیمو” یکی از استاندارد های قدیمی می­ باشد که عملکرد قابل قبولی داشته و وزن آن 10-8 اونس می­ باشد. “بیگدنا” جدیدا معرفی شده و میوه آن کمی بزرگتر از “ژرونیمو” می­ باشد. میوه بیگدنا اندکی بلندتر بوده و برای آشپزی مناسب است. هر دو مورد دارای بیماری­ های خاصی بوده و در گلخانه و تونل گرم عملکرد خوبی را دارند. برای عادت گیاهی فشرده ­تر، “فردریک” یک انتخاب مناسب است. این رقم نیاز کمی به هرس و مراقبت دارد و بیشتر تولید کنندگان بر این باورند که عطر و طعم آن نسبت به ارقام “ژرونیمو” و “بیگدنا” بهتر است.

نوع “ربلسکی” بالاترین امتیاز را برای تولید در گلخانه دریافت کرده است و در اروپا نیز با عنوان “DRW7749x” شناخته می­ شود. “ربلسکی” دارای میوه­ های قرمز روشن و براق بوده و وزن متوسط آن­ها 8-7 اونس است و فاقد دیواره سخت می ­باشد. این رقم مقاومت بسیار خوبی در برابر کپک پودری و پوسیدگی برگ داشته و باعث حفاظت از محصول در طول فصل رشد می ­شود و طعم مناسبی را نیز دارا می ­باشد.

هایلوکس. این نوع از نظر ظاهر، عطر و طعم بسیار دلپذیر است. گوجه­ فرنگی­ های گلخانه­ ای اخیر، شامل “مارگولد”، “مارنرو”، “ماربون” و “کائورالینا” باهم مجموعه­ ای از میراث فرانسوی را تشکیل می ­دهند. این ارقام از نظر طعم شباهت زیادی به همتایان خود داشته و در برابر بیماری مقاوم هستند و عملکرد بالایی را تولید می­ کنند.

  • “مارگولد” شکل و طعم مناسبی داشته و از نظر ظاهر، عطر و طعم میوه یکنواختی را طول می ­کند و رنگ میوه زرد مایل به قرمز است. گوشت آن بسیار نرم بوده و دارای طعم شیرین، ملایم و بافت غلیظ و آبدار است و ظاهری شبیه “آلمانی راه راه” دارد. این یک گوجه­ فرنگی BLT عالی می­باشد.
  • “مارنرو” بهترین ویژگی­های گوجه­ فرنگی سیاه را دارا می­باشد و در برابر بیماری­ها مقاوم بوده و عملکرد بالایی دارد. گوشت آن به رنگ صورتی تیره بوده و بسیار نرم است. طعم آن بسیار جذاب و پیچیده بودی و تا حدودی مشابه “گوجه­ فرنگی سیاه” است. “مارنرو” در سالاد کاپرس به صورت تازه استفاده می­شود. همچنین، با انواع مختلف آماده­سازی به صورت گوجه ­فرنگی خام مورد استفاده قرار می­گیرد.
  • “ماربون” همان گوجه­ فرنگی کلاسیک فرانسوی “مارمانده” می­باشد که پوست آن ضخیم بوده و تاج آن به صورت برجسته است. از آنجا که این نوع گوجه­ فرنگی در سراسر اروپا پرطرفدار است، چندین رقم هیبرید از آن در بازارهای جهانی وجود دارد که شبیه “مارماند” اصلی هستند. اما مشخص شده که “ماربن” بهترین مورد است. این رقم زودرس بوده (همانند بسیاری از انواع “مارماندها” و بالاترین محصول گوجه­ فرنگی را تولید می­کند و میراث فرانسه است. همچنین، از نظر طعم شیرین بوده و جذابیت جهانی دارد. هیچ راه اشتباهی برای تهیه “ماربن” وجود ندارد.

گوجه ­فرنگی میراث فرانسوی فواید زیادی را برای تولیدکنندگان به ارمغان می ­آورد. این رقم دارای کیفیت غذایی بالایی بوده و بازده بالاتری دارد. این امر به دلیل ویگور بالا و مقاومت بالا به بیماری نسبت به سایر ارقام می ­باشد که اجازه می­دهد تا گیاهان عمر بیشتری داشته و سالم­تر بمانند. برای مثال، بسیاری از تولیدکنندگان گلخانه­ ها یک سوم تا نیمی از بازده این رقم را تولید می ­کنند. بنابراین، پول خود را از دست می­ دهند. امیدواریم که با این گوجه­ فرنگی­ ها به تولیدکنندگان کمک کنیم تا از گوجه­ فرنگی­ های خوش طعم خود سود بیشتری ببرند.

یکی دیگر از بهترین ارقام “ایمیتاتور” یا “پینک وندر” است. شبیه ارقام “رز” و “پرودن بنفش” بوده و بافت صاف و عطر و طعم شبیه آن­ها دارد. کیفیت این رقم بسیار بهتر از سایر هیبریدهای مدرن غیر معمول است.

“کاکاو” = گوجه ­فرنگی سیاه + طعم خنی و شور

“کاکاو” یکی دیگر از ارقام جدید می ­شود که اخیرا به لیست گوجه ­فرنگی­ های گلخانه ­ای اضافه شده و ظاهری بی­نظیر و عطر و طعم خاصی دارد. ظاهر این گوجه­ فرنگی سیاه و کوچک بوده و میوه­ های آن یکنواخت و گرد با وزن بین 5.5-4.5 اونس است. دارای ظاهری تیره، گوشت نرم و عطم بینظر بوده و اندکی شور می­ باشد. این ویژگی ­ها بسیار مناسب بوده و باعث ایجاد تنوع می ­شوند.

برای خرید بذر گوجه فرنگی کلیک کنید

تولید در گلخانه گرم نشده و تونل­ مرتفع

انواع گوجه ­فرنگی­ های ذکر شده در بخش فوق در گلخانه­ های گرم نشده و تونل­ های مرتفع به خوبی عمل می­ کنند، اما برخی از تولید کنندگان قیمت بذر را به عنوان مانع می ­دانند. برای تولید در فضای دارای “تکنولوژی پایین”، ما اغلب به دنبال مکان­ هایی مانند ایتالیا و اسپانیا برای انواع و اقسام منابع هستیم. در این مناطق، گوجه ­فرنگی در خاک و در زیرساختارهای بسیار بزرگ رشد می­ کند. آب و هوای این مناطق گرم و خشک بوده و در اغلب موارد کپک­زدگی برگ رخ نمی­دهد. در اکثر موارد ارقام گوجه ­فرنگی برای مقاومت در برابر بیماری­ های ویروسی خاک­زی و همچنین برای کنترل عادات رشد گیاه اصلاح می ­شوند. مقاومت در برابر فوزاریوم، ورتیسیلیوم، نماتد و TMV به طور گسترده در صنعت ستفاده شده و تحت عنوان VFNT شناخته می­ شود. تعداد بازارهایی که پرورش دهندگان محصولات خود را ارائه می­ دهند بسیار کم بوده و کیفیت میوه نیز ناچیز است. بنابراین، تولید محصولات با تکنولوژی بالا در مقایسه با سایر محصولات طعم بهتری خواهد داشت.

گلخانه گل

گلخانه گل

مواردی که برای گلخانه ­های گرم نشده توصیه می­ شود

BHN-589 – گیاه دارای رشد نیمه مشخص با عملکرد بالا و نگهداری کم است. این رقم متنوع بوده و برای تولید گوجه­ فرنگی در شرایط گلخانه ­ای استفاده می ­شود.

استیوا – این مورد برای مدت طولانی است که در کاتالوگ جانی ثبت شده است. ما در ترکیب تولید و کیفیت آن چیزی دیگری یافت نکردیم. این رقم برای تولید داخلی با کیفیت پایین در جنوب فرانسه پرورش داده می ­شود. خوشه­ های میوه به صورت یکنواخت بوده و اندازه آن­ها 7-6 اونس است. رنگ آن قرمز تیره بوده و طعم و بافت آن مناسب است. استیوا بسیار قوی بوده و عادت رشد آن به صورت متعادل است. بنابراین، برای گلخانه­ های گرم نشده بسیار مناسب می ­باشد. گوجه فرنگی مقاومت خوبی در برابر پاتوژن­های خاک­زی و TMV دارد.

” کلمنتین”: گوجه­ فرنگی نارنجی رنگ می­ باشد که دارای عادت رشدی متعادل بوده و پرورش یافته است. از برنامه اصلاح کلاسیک محققان حاصل شده است. این رقم یک گوجه­ فرنگی کوکتل نارنجی منحصربفرد می ­باشد که همانند نوع “مانتین مجیک” محبوب است. کلمنتین دارای برگ­های کوتاه و عادت رشد متعادل بوده و در مکان­های بسته با تهویه خوب رشد می­کند.

“سان­پیچ” – گوجه­ فرنگی گیلاسی صورتی رنگ و بسیار خوشمزه از ژاپن می ­باشد که دارای مقاومت در برابر کپک برگ بوده و دسترسی به خوشه­ های میوه آن آسان است. رنگ منحصربفرد آن برای کوارت­های مخلوط بسیار مناسب است.

“آپرو” – همانند سان­چیچ؛ آپرو دارای میوه ­های کوچک می ­باشد که در برابر کپک برگ مقاوم بوده و طعم فوق­العاده­ ای دارد. همچنین، “آپرو” در برابر فوزاریوم، نماتدها و TMV مقاوم بوده و جزء گیاهان دارای رشد نامشخص است.

“بولسنو” – از نظر عادت رشد، بیماری، بهره­روی، یکنواختی و کیفیت میوه مشابه “استیوا” است. میوه این رقم دارای شکل صاف بوده و نوارهای کوچکی روی آن وجود دارد که برای بسیاری افراد جذاب به نظر می­رسد. این گوجه ­فرنگی به عنوان گیاه اختصاصی ایتالیا انتخاب شده است. رشد خوشه­ های آن مشابه انگور بوده و به میوه ­های زرشکی رنگ بسیار زیبا تبدیل می ­شود. این رقم یک رقم دارای خواب است – هیچکس آن را رشد نمی­ دهند و کسانی که این رقم را رشد می­ دهند فداکار هستند.

“گرانادرو” – طیف گسترده­ ای از بیماری­ ها را دارد و یک گیاه فشرده با تولید بسیار بالا است. گرانادرو در اکثر سیستم­ ها از جمله گلخانه­ های گرم نشده و تونل­ های مرتفع رشد می­ کند و یک گزینه آلی برای تولید گوجه ­فرنگی محسوب می­ شود. “گرانادرو” به طور خاص برای عملکرد در سیستم­ های آلی انتخاب می ­شود. این رقم نسبت به بیماری­ های VFNT و کپک پودری مقاوم بوده و مشکلی در کشت آن ایجاد نمی­ شود.

پیوند گیاه گوجه ­فرنگی ارگانیک

برای کسانی که به دنبال شروع کار هستند، خط تولیدی از نهال­ های گوجه­ فرنگی دارای گواهی ارکانیک را به تولید کنندگان ارائه می­دهیم. بر این اساس برخی از گونه­ های مورد علاقه ما به ساقه رقم “استامینو” پیوند زده می ­شوند و در نتیجه گیاه مقاوم در برابر بیماری با تولید بالا حاصل می­شود. برای تولیدکنندگان گلخانه، زمان و فرصت محدودی برای پیوند وجود دارند و پیوند حرف ه­ای گیاهان گوجه­ فرنگی می­تواند یک راه حل مقرون به صرفه باشد.

تولید فلفل در گلخانه

فلفل دلمه ­ای یکی از پر مصرف­ترین محصولات گلخانه­ ای است. از آنجا که تولید مزرعه ­ای این محصول با چالش فراوانی همراه است، در بسیاری از گلخانه­ ها تولید کنندگان با ایجاد شرایط طبیعی این محصول را پرورش می ­دهند. اخیرا گروهی از فلفل دلمه ­ای مخصوص کشت گلخانه­ ای اضافه شده است. صفاتی که در فلفل گلخانه­ ای به دنبال آن­ها هستیم عبارتند از:

  • تنظیم میوه خوب در دما های بالا و پایین – در برخی فلفل ­ها در دما های بالا شکوفه­ ها از بین می­ روند.
  • فلفل­ های بزرگ و بلوکی با طعم خوب و رنگ جذاب
  • ویگور بالا برای رشد گیاه و رشد زیاد آن در طی یک فصل طولانی

تمام فلفل­ ها از رشد در شرایط گلخانه­ ای بهره­ مند می ­شوند، به خصوص در صورتی که تا رسیدگی کامل رشد کنند. هر کدام از فلفل­ های شیرین و تند برای رشد در تونل مرتفع با تکنولوژی پایین مناسب هستند. به این ترتیب میوه ­هایی با کیفیت بالا نسبت به رشد در شرایط مزرعه­ای تولید می­ کنند. همه آن­ها با یک تکنیک ساقه به خوبی رشد می­ کنند.

فلفل­ ها نسبت به محصولات قوی­تر نظیر گوجه ­فرنگی قادر به غلبه بر دمای پایین هستند. به همین دلیل، کنترل دما را برای حصول بهترین نتیجه توصیه می ­کنیم. به عبارت دیگر، ممکن است برای جلوگیری از تنش سرما در محصول فلفل، گرم کردن گلخانه مورد نیاز باشد.

برای تولیدکنندگانی که تمایل دارند بازده خود را به حداکثر برسانند، انواع مختلفی وجود دارد که به طور خاص از سیستم­های تونل دارای تکنولوژی پایین استفاده می­ کنند. در این صورت از گیاهان دارای رشد فشرده استفاده می­ شود. ارقامی که بیشترین رشد رویشی را دارند، انرژی بیشتری را استفاده می­کنند و در نتیجه تحمل خود را افزایش می­دهند. این ارقام شامل ارقام “اسپرینتر” (قرمز) و “میلنا” (نارنجی) هستند.

از آنجا که این گیاه با روش­های ساده عملکرد خوبی را تولید می­کند، تلاش­های بیشتر در مورد هرس کردن باعث افزایش محصول قابل فروش می­شود. برای اطلاعات بیشتر به دستورالعمل فنی ما در مورد تولید فلفل گلخانه­ای مراجعه کنید.

برای خرید بذر فلفل دلمه ای کلیک کنید.

تولید فلفل در گلخانه

تولید فلفل در گلخانه

تولید خیار گلخانه­ ای

خیار یکی دیگر از محصولات برتر برای کشت کنترل شده می­باشد که بازده قابل توجهی را نسبت به سرمایه مورد نیاز فراهم می­کند. ویژگی­های مطلوب مورد نظر ما در تولید خیار گلخانه­ای شامل موارد زیر است:

خیار “کورینتو” ارگانیک: تولید گلخانه­­ای

  • قدرت استثنایی برای رشد در یک فصل طولانی.
  • مقاومت خوب در برابر بیماری­ های شایع محیط­ های حفاظت شده
  • بازده بالا برای توجیه استفاده از سازه

موارد توصیه شده

خیار گلخانه ­ای مورد علاقه ما رقم “کورینتو” می ­باشد که احتمالا قوی­ترین رقمی است که تا به حال دیده ­ام. (این مورد ممکن است در همه گلخانه ­ها به خوبی رشد کند). این رقم مقاومت خوبی در برابر بیماری داشته و پتانسیل عملکرد بالایی دارد. همچنین، با شرایط تنش­زا به خوبی سازگار بوده و می ­تواند در طول فصول سرد و اوج گرمای تابستان رشد کند. ترکیب این ویژگی ­ها با عطر و طعم و ظاهر نرم و براق برای کنترل شده ایده ­آل است.

رقم “کورینتو” تولید بسیار بالایی دارد و برای جلوگیری از رشد بیش از حد گیاه لازم است که میوه ­های گره­ ها هرس شود. برای تولید خیار نازک و پوست تلخ ما از رقم “سقراط” استفاده می ­کنیم. این میوه ­ها اندکی تلخ بوده و آنقدر خوشمزه هستند که به عنوان معیاری برای طعم در آزمایش­ های گلخانه­ ای استفاده می ­شود. “سقراط” می­ تواند با اندازه متوسط (2 متر) برداشت شده و استفاده شود و یا می­تواند تا اندازه 3 متر اینچ رشد کرده و در سالاد مورد استفاده قرار گیرد. این رقم برای شرایط خنک مناسب بوده و ویژگی­ های آن برای تونل ­های مرتفع بسیار ایده ­آل است.

برای خرید بذر خیار کلیک کنید

تولید خیار گلخانه­ ای

تولید خیار گلخانه ­ای

تولید بادمجان گلخانه ­ای

یکی دیگر از میوه ­هایی که برای تولید در گلخانه ایده ­آل است بادمجان می ­باشد. رشد بادمجان در شرایط گلخانه ­ای می ­تواند باعث تولید پایدار شده و میوه تمیز و با کیفیتی را بدست دهد. بیشتر بادمجان ­های گلخانه ­ای در اندازه ربع پوند یا نیم پوند برداشت می­ شوند و می ­توان آن­ها را نگه داشت تا بزرگ­تر شوند.

صفاتی که در یک نوع بادمجان گلخانه ­ای به دنبال آن هستیم:

  • رشد سریع و قوی برای عملکرد بالا
  • میوه­ هایی با طعم، ظاهر و کیفیت مناسب
  • مقاومت در برابر نوسانات گسترده دما

موارد توصیه شده

“جای­لو” یک بادمجان براق و مشکی است که در اوایل رشد به شکل بیضی بوده و به تدریج رشد می ­کند. این رقم در اندازه کوچک برداشت می­ شود. نوع جای­لو رنگ ارغوانی خود را در شرایط گرم حفظ می ­کند. این گیاه طعم خوبی داشته و محصول زیادی را تولید می­ کند.

“آنجلا” یک بادمجان بیضی شکل و باریک بوده و دارای پیش­ زمینه سفید است. این میوه به صورت تکی یا در ترکیب با بادمجان سیاه به فروش می­ رسد. با کاهش تعداد شاخه­ های گیاه، محصول فراوان با طعم عالی را تولید می ­کند.

“آرتوسا” بادمجان سفید با پوست صاف و شکل باریک بوده و غلاف گل آن سبز روشن است. این گیاه دارای رشد یکنواخت بوده و در ساختارهای گرم و سرد میوه یکنواختی را تولید می ­کند.

این سه گونه بادمجان گلخانه ­ای دارای خصوصیات قابل توجهی بوده و به صورت گروهی به بازار عرضه می ­شوند. برای توصیه­ های کشت، به برگه فنی در مورد تولید بادمجان گلخانه­ ای مراجعه کنید.

تولید بادمجان گلخانه ­ای

تولید بادمجان گلخانه ­ای

تولید کاهو گلخانه ­ای

محصولی است که دمای پایین و شدت نور کم را ترجیح می­ دهد. کاهو برای رشد در گلخانه ­های زمستانی مناسب است. علاوه بر این، کاهو نسبت به اکثر شرایط کشت سازگار بوده و عملکرد قابل قبولی را تولید می­ کند. در دمای بسیار سرد و شرایط نوری کم در گلخانه­ های زمستانی با تکنولوژی پایین می­ تواند محصول خوبی را تولید کند؛ با این حال، امکان ایجاد بیماری ­ها به خصوص کپک و از بین رفتن رنگ کاهو قرمز وجود دارد.

موارد توصیه شده

از طریق آزمایش­ های گسترده، ما یک انتخاب خوب از انواع کاهوها با عملکرد بالا را در برنامه آزمایش گلخانه ­ای تهیه کرده ­ایم. دو گزینه زیر می ­توانند شروع خوبی باشند.

“مخلوط کاهو گلخانه­ ای پنج ستاره”. این کاهو اختصاصی بوده و اخیرا برای تولید یکنواخت­تر اصلاح شده است. گونه­ های موجود در مخلوط توانایی مقاومت در برابر کپک را داشته و رنگ خود را حفظ می­ کنند. این بهترین ترکیب برای مخلوط کاهو و سالاد در روزهای کوتاه زمستان است. کاهو سالانووا. لاین سالانووا مورد مناسب دیگر در آزمایش ­های گلخانه­ ای است.

تولید کاهو گلخانه ­ای

تولید کاهو گلخانه ­ای

برای خرید انواع بذر گوجه فرنگی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *