خوشمزه ها

آجیل سالاد چیست

آجیل سالاد چیست

سالاد با اینکه یک غذا یا کنار غذای سلامت است، اما به دلیل بد سلیقگی در انتخاب سبزیجات می تواند تبدیل به یک خوراک خسته کننده تبدیل می شود. به بیان بهتر گرچه ممکن است سالادها بسیار سالم باشند، اما نیاز به طعم دهی و تعدیل در طعمش بسیار ضروری می باشد. با کمی خلاقیت، سالادها می توانند به شاهکاری از خوراکی ها خوشمزه تبدیل شوند.

سبزیجات درست را مخلوط کرده و برخی از میوه های خشک را درون آن بریزید و از همه مهمتر، سالاد خود را با آجیل ترد و چرب مزه دار کنید. این سوال مطرح می شود که خوب بهترین آجیل ها برای سالاد کدامند؟ بهترین آجیل ها برای سالاد، براساس انواع مختلف از طعم و بافت گرفته تا تغذیه و حتی قیمت، پکان، گردو، بادام، چلغوز، بادام زمینی، پسته و بادام هندی می باشند. هر آجیل خاصیت منحصر به فرد خود را برای سالاد به ارمغان می آورد بنابراین در این مقاله به شما کمک می کنیم که بهترین آجیل ها را در سالاد تهیه نماییم.

مغز گردو پکان

ترکیبات یک سالاد خوب چه می تواند باشد؟

یک سالاد بیش از حد کلاسیک شامل کاهو و یک سس است. در سطحی (کمی) بهتر می توان سبزیجات سالاد مانند کلم پیچ، اسفناج و بروکلی را اضافه کرد. در سطحی ایده آل تر برخی انواع سبزیجات ترد و رنگارنگ مثل لبو، تربچه یا هویج ریش ریش شده را می توان اضافه کرد.

برای سالاد خوب میوه ها هم کاربرد خاص خود را دارند، میوه هایی که در بازار مصرف به اشتباه سبزیجات نامیده می شوند مانند گوجه فرنگی، خیار، فلفل دلمه ای و آووکادو در واقع همه شان میوه هستند و برای سالاد بسیار مناسب هستند. میوه های سنتی تر که در سالادها عالی هستند میوه های ممکن است سیب، گلابی و هلو، انبه می باشد.

هنگامی که کاسه شما پر از میوه ها و سبزیجات دلچسب است، وقت آن است که افزودنی های مغذی مانند آجیل های سالم را در نظر بگیرید. یک خوراکی مغذی باید حاوی برخی از چربی ها و پروتئین های سالم باشد و آجیل یک روش عالی برای قرار دادن هر دوی این مواد مغذی در سالادی است که از قبل غنی از ریز مغذی ها شده است.

سالاد آجیل خوب و تازه

سالاد آجیل خوب و تازه

سلامت ترین انواع آجیل ها کدام هستند؟

نخست در نظر داشته باشیم که بهترین آجیل ها از نظر بهداشتی بو داده خام یا خشک و بدون هرگونه ماده اضافی هستند، اما لازم به ذکر است که هر نوع شیرین کننده یا فراوری، باعث کاهش پله به پله ی خواص آجیل ها می شوند. این بدان معنی نیست که در سالاد شما جایی برای آجیل های فراوری وجود ندارد بلکه این بدان معنی است که ارزش غذای سلامت ان کاهش می یابد. همانطور که گفته شد، می توانیم به روش های مختلفی به مواد خوراکی سلامت نگاه کنیم. دسته بندی های می تواند براساس محتوای چربی سالم، چربی کم، پروتئین بالا یا ویتامین ها و مواد معدنی غنی باشد. بیاییم نگاهی به هر نمونه بیندازیم:

 آجیل هایی با چربی سالم: پکان، گردو و چلغوز

 آجیل های کم چربی: بادام، پسته، بادام هندی

 آجیل با پروتئین بالا: بادام زمینی، بادام، پسته

 آجیل هایی با مقدار زیادی ویتامین: بادام زمینی، بادام، فندق

 آجیل هایی سرشار از مواد معدنی: بادام برزیلی، پکان، بادام هندی

همانطور که می بینید، بسیاری از آجیل ها دارای مزایای دسته بندی مقطعی هستند، بنابراین با ترکیب آجیل ها علاوه به دستیابی به طعم بهتر از خواص متنوع تر هم بهره مند می شویم.

انواع مغز ها

انواع مغز ها

 

جدول هفت آجیل برتر برای غنی سازی سالاد:

خواص بافت مزه آجیل های مخصوص سالاد
پروتئین و فیبر بالا، 19 ویتامین و مواد معدنی ترکیبی از تردی و جویدنی غنی، کم شیرین و کره ای گردو پکان (امریکایی)
اسیدهای چرب امگا 3، کلسیم، آهن و روی کمی ترد. اگر بو داده شد زیر زبان آب می شود شیرین و چرب با ذره ای تلخی گردو
ویتامین های ای و کا، روی و مس نرم و لطیف و خامه ای چرب و کره ای چلغوز
ویتامین ای، پروتئین، پتاسیم ترد، سخت و جویدنی شیرین و کره ای (در مورد بادام خام) بادام
فولات پروتئین ویتامین ای ترد اما سخت نیست کاملاً مغزدار و کره ای بادام زمینی
ویتامین ب و پتاسیم لطیف، خام آن نرم و بوداده ی آن ترد است کم شیرین با چاشنی خاکی پسته
پروتئین، فیبر، آهن، ویتامین های گروه ب جویدنی و با ذره ای ترد کم شیرین بادام هندی

1- پکان (گردو امریکایی) برای سالاد:

گردوپکان یا گردو آمریکایی یک نمونه عالی از یک آجیل واقعا سالم است که سالاد ما را شیرین و دلچسب می کند. که صد البته ارزشش را دارد. به دلیل داشتن فیبر، آنها به طور طبیعی کم کالری و حتی کم کربوهیدرات هستند. طعمی که در گردو پکان وجود دارد در سالاد اسفناج یا توت فرنگی جفت شده وخیلی عالی می شود.

2- سالاد گردو:

گردو هم برای سلامت قلب و هم برای سلامت مغز توصیه می شود و طعم آن به غایت خوشمزه است. تفت دادن باعث می شود کمی روغن از بافت این گردو خارج شود. این روغن طبیعی به خوبی در دهان حل می شود و با سیب و گلابی در سالاد به خوبی جفت می شود.

3- چلغوز در سالاد:

چلغوز زیر دندان پر سر و صدا است اما ارزش آن را دارند. چلغوز ها طعم کره ای دارند و بافت خامه ای آن بی نظیر است. اگر کمی تفت داده شود و مقدار کمی ریزتر به سالاد اضافه شود دیگر نمی توانیم در مقابل آن مقاومت کنیم. چلغوز با زیتون شور و فلفل دلمه ای واقعا عالی جفت می شود.

4- بادام برای سالاد:

می توانیم هم از بادام کامل و هم بادام خام در سالاد استفاده کنیم، اما درسته ی آن بزرگ و کاملاً سفت است، بنابراین بادام های خرد شده یا خلالی شده راحت تر می توانند در سالاد ما مخلوط شوند. به ویژه از نظر پروتئین و چربی های سالم سرشار هستند و از لحاظ کربوهیدرات کم هستند، بنابراین می توانیم بادام را بدون عذاب جدان سلامت بخوریم و این آجیل به افزودن ماده غذایی به یک سالاد سبک کمک می کند. ترکیبی از کرن بری یا گوجی بری و اضافه کردن پنیر نرم مانند فتا یا پنیر بز یک ترکیب سالاد عالی است.

5- سالاد بادام زمینی:

بادام زمینی رایج ترین آجیل مصرفی (در امریکا) می باشد، علی الخصوص بصورت کره ی بادام زمینی بسیار محبوب است. آیا این حبوبات / آجیل را در سالاد خود امتحان کرده اید؟ عطر و طعم کره ای و آجیلی شکل خود را در داخل بافت تردش قرار می دهند که در یک سالاد سبک آسیایی، با برش های پرتقال و شاید چند عدد چیپس ذرت برشته شده ی نازک، به خوبی جفت می شود.

احتمالاً بیشتر با بادام زمینی بو داده و نمک سود آشنا هستید که بسیار خوشمزه است، اما بادام زمینی خام و خیس خورده تجربه ای کاملاً جدید است. بسیاری از طعم های مغزدار خود را از دست می دهند و طعم شیرین تقریباً نخودی مانند به خود می دهند که بافت زیادی به سالاد می افزاید و باید حداقل یک بار در زندگی امتحان کنید.

سالاد آجیل خوب

سالاد آجیل خوب

6- سالاد پسته:

قیمت پسته نسبت به برخی از مغزهای آجیلی متداول کمی بیشتر است، بنابراین ممکن است چندان پرمصرف نباشد، اما در بعضی مواقع یک خوراکی عالی است. می توانید به جای خرید مغز پسته، پسته با پوست بگیرید و برای سالادتان آن را مغز کنید تا برای سالاد بالاتر باشند.

آجیل های خام دارای روکش کاغذی سبک و خوراکی هستند که باعث می شود پسته ها طعم و مزه بیشتری داشته باشند و هرچه کهنه تر باشد، سخت تر اما شیرین تر می شوند. پسته یک ترکیب عالی برای آووکادو و انبه ایجاد می کند و حس طعم استوایی را سالاد می دهد.

7- سالاد بادام هندی:

بادام هندی با طعم خامه ای اش، دارای گوارش سبک و درست می باشد. این آجیل بدون حس سنگینی، حس سیرکنندگی بالایی دارد و به ما کمک می کند که سالاد خود را غنی تر کنیم ( بدون آنکه طعم سالاد را کمرنگ کنیم) و کمک می کند که مزه ی سالاد بسیار رضایت بخش تر باشد.

با یک سس کنجد، و کلم نازک خرد شده می توانید یک لعاب به سبک آسیایی با بادام هندی خرد شده و ترد تهیه کنید که حتی سخت پسندترین افراد را تحت تأثیر قرار می دهد.

سوالات مرتبط:

چه خوراکی هایی در سالاد، غیر از مغزها باعث بهبود مغز می شود؟

اگر فرض کنیم که انواع کاهو، سبزیجات و میوه هایی را که از قبل در سالاد شما خرد شده اند، دریافت کرده اید، هنوز موارد اضافی زیادی وجود دارد که می توانید در آن ها را روی کاسه خود قرار دهید تا ترد، تغذیه و طعم را اضافه کنید.

آجیل و سالاد

آجیل و سالاد

برخی از موارد دلخواه ما عبارتند از:

آجیل و دانه (پاسخ واضح)

میوه ها و توت خشک، بدون قند اضافه شده

غلات، مانند کینوا، جو یا برنج وحشی

لوبیا و حبوبات، از جمله نخود و عدس بو داده

پنیر خرد شده یا مکعبی یا پنیر های گیاهی مثل پنیر تفو

چیپس ذرت یا چیپس غلات خرد شده

تخم مرغ، غذاهای دریایی یا گوشت، ریش ریش شده یا قطعه قطعه شده

زیتون، کاپیر، کنگر فرنگی، فلفل، موز خشک و یا گوجه فرنگی خرد شده

ابتکار برای خلق یک سالاد بسیار ممکن است، می توانید با یک قلم و کاغذ شروع به بازی خلاقیت کنید و بعد ابداع خود را به ورطه عمل در بیاورید.

بهترین آجیل برای پروتئین کدامند؟

بادام زمینی، اگرچه از نظر فنی یک حبوبات است، اما مغزی است که دارای بالاترین نسبت پروتئین در هر وعده (صد گرمی) حدود 9 گرم است، و ویژگی عضله سازی دارد. بادام و پسته در جایگاه دوم قرار می گیرند، با 6 گرم پروتئین در هر 100 گرم، و تقریبا با 4 گرم پروتئین در هر وعده می توانیم از بادام هندی، گردو، فندق یا آجیل کاج انتخاب کنید.

اگر بذرهایی را نیز برای پروتئین در نظر بگیریم، تحت تأثیر عدد 9 گرم تعداد پروتئین برای دانه های شاهدانه قرار خواهید گرفت. دانه کدو تنبل (تخمه کدو) با 8. 5 گرم پروتئین در هر وعده 100 گرم عقب نیست.

آجیل و سالاد خوشمزه

آجیل و سالاد خوشمزه

پی نوشت:

آجیل و دانه ها سرشار از تغذیه هستند، به ویژه چربی ها و پروتئین های با کیفیت بسیار بالا. بسیاری از افراد نگران نوع چربی مصرفی خود هستند و آجیل و دانه ها، مصرف آن را به سالم ترین و طبیعی ترین روش آسان می کنند. با تمام چربی و پروتئین سالم، آنها بسیار سیرکننده هستند، به شما کمک می کنند تا ولع مصرف و میل به میان وعده را کنترل کنید. همانطور که گفته شد، آجیل تقریباً سرشار از چربی (و کربوهیدرات) است و باید با آگاهی مناسبی از آن خورد زیرا حجم زیاد باعث چاقی می شود. آجیل و دانه ها همچنین دارای ویتامین ها و مواد معدنی و فیبر زیادی هستند، اما همانگونه که بررسی شد هر ماده مشخصات تغذیه ای خاص خود را دارد.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید خشکبار می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *