ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل درست کردن کود ورمی کمپوست خانگی (زیرنویس فارسی)

کود ورمی کمپوست خانگی

برای تهیه و نصب مزرعه کرم در خانه نیاز به یکسری موارد دارید.
ابتدا نیاز به سه جعبه برای تولید ورمی کمپوست دارید که سایز آنها می‌تواند متفاوت باشد که ما در این فیلم سایز 54 را انتخاب می‌کنیم. برای جعبه خود نیاز به درب دارید، به مقداری آب برای تهیه ورمی کمپوست دارید. نیاز به سه جعبه برای تولید کرم دارید تا کرم مزرعه خود را تثبیت کنید. به یک جعبه تقویت‌کننده زندگی کرم نیز نیاز دارید.

در پایین سینی هیچ‌گونه سوراخی وجود ندارد به جز شیری که در قسمت جلو قرار دارد و کرم‌ها را جمع می‌کند. در دو سینی دیگر نیز کرم‌ها وجود دارند که در پایین این سینی ها یا جعبه سوراخ‌هایی وجود دارد که برای تخلیه آب استفاده می‌شود شما می‌بایست یکی از سینی‌ها را پر کنید پس از پر کردن اقدام به پر کردن سینی دوم کنید سپس کرم‌ها از قسمت پایین سینی بیرون می‌آیند این کار را باید به صورت کامل انجام دهید قسمت بالایی همه سینی‌ها باید به طور کامل پر شود سپس می‌توانید آنها را بردارید.

در قسمت پایین سینی در جایی که کرم ها قرار دارند اقدام به سوراخ کردن سینی بافاصله کنید. پس از ایجاد سوراخ‌ها،سوراخ های زیادی برای کرم ها حاصل می‌شود کرم ها بین لایه‌های که نمی‌خواهید حرکت می‌کنند نیاز نیست در تیوبها سوراخ ایجاد کنید. زمانی که قصد دارید ضایعات کرم را برداشت کنید می‌توانید سوراخی را برای شیر ایجاد کنید شیر را در داخل سوراخ قرار دهید سپس شیلنگ را وصل کنید شیر را بسته و زمانی که می‌خواهید کرم برداشت شود آن را روشن و خاموش کنید به همین سادگی نحوه ساخت مزرعه کرم توضیح داده شد که در فیلم آموزشی بالا نیز به صورت کامل این موارد را مشاهده می کنید.

چگونگی تنظیم آن نیز ساده است در قسمت پایینی مخزن همه کرم ها جمع می‌شوند و بقیه از شیر بیرون می‌آیند. ما دو آجر در محفظه قرار می‌دهیم این امر برای اطمینان از قرار گرفتن لایه می‌باشد. سپس سینی دوم را بگذارید و روی آن را با کود پر کنید کرمها در کود خوب زندگی می‌کنند. بستر بایستی مرطوب شود سپس روی آن آب بریزید و آن را آبیاری کنید. سپس کرم‌ها را در کود بریزید شما می‌توانید آنها را در آشپزخانه یا باغ نگهداری کنید از پوست موز نیز می‌توانید استفاده کنید. از کرم‌ها می‌توانید برای تغذیه مرغ نیز استفاده کنید. این کرم‌ها از سینی بالایی به پایینی منتقل می‌شود و همین چرخه تولید ادامه پیدا می‌کند در نهایت می‌توانید کرم‌های تولیدی را به باغ منتقل کنید.

برای مطالعه مقاله کود ورمی کمپوست چیست؟ از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع کود می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *