آموزش باغبانی

موارد استفاده از کود کمپوست

موارد استفاده کمپوست

وقتی کمپوست خود را درست کردید، با آن چه کار کنید؟ وقتی آن لایه برداری، برگ و گیاهان قدیمی و سبزیجات پر از قارچ، تبدیل به یک کمپوست خاکی تیره، مقوی و مغذی شود، یک تحول زیبا است. زیبایی در عملکرد کمپوست است.

انواع روش های استفاده کمپوست:

در اینجا چند روش ساده برای استفاده از کمپوست آورده شده است. از آن لذت ببرید!

1- بدانید کمپوست شما چه زمانی آماده است:

تا زمانی که شما آن را هفتگی نگه دارید، باید مشخص باشد که آماده است. زمانی کمپوست شما آماده است که:

  • رنگ آن به قهوه‌ای تیره یا سیاه تغییر کرده باشد.
  • پودر بدست آمده نرم و شکننده باشد.
  •  بوی خاکی به خود گرفته باشد.
 بدانید کمپوست شما چه زمانی آماده است

بدانید کمپوست شما چه زمانی آماده است

2- بذر بکارید:

یک مخلوط گلدان از 1 قسمت کمپوست و 3 قسمت خاک درست کنید و در گلدان های خود بریزید، تقریباً یک اینچ (2.5 سانتی متر) کوتاه‌تر از لبه، بذرهای خود را مانند سایر خاک ها در این گلدان ها بکارید.

 بذر بکارید

بذر بکارید

3- نهال بکارید:

گیاهانی که از قبل ریشه دارند، نیاز به کمپوست بیشتری دارند، بنابراین مخلوط گلدان شما برای نهال یا گیاهان پیوندی می‌تواند 2 قسمت کمپوست تا 2 قسمت خاک باشد.

 نهال بکارید

نهال بکارید

4- گیاهان آپارتمانی خود را تغذیه کنید:

اگر گیاهان گلدان شما (یا گل ها، گیاهان، سبزیجات) در حال رشد هستند، از کمپوست بدون افزودن چیزی استفاده کنید و روی سطح خاک بپاشید. (اگر گلدان شما جا ندارد، می‌توانید یک لایه از خاک موجود در گلدان را بیل بزنید و آن را با کمپوست جایگزین کنید).

 گیاهان آپارتمانی خود را تغذیه کنید

گیاهان آپارتمانی خود را تغذیه کنید

5- آن را روی خاک باغ خود پخش کنید:

نگران گیاهانی که بصورت بذر کاشته شده‌اند و هنوز سر از خاک در نیاورده‌اند نباشد چرا که آب مواد مغذی کمپوست را به پایین خاک هدایت می‌کند. به این روش لباس پوشیدن می‌گویند. شما می‌توانید یک باغ، یک درخت، حتی یک چمن را لباس بپوشانید. (یعنی کمپوست را فقط روخاک آن بپاشید). کمپوست همچنین باعث ایجاد یک لایه عالی در هر باغ بدون حفاری می‌شود. در این نوع استفاده‌ها می‌توانید لایه کمپوست را به همان اندازه که نیاز دارید ضخیم کنید.

 آن را روی خاک باغ خود پخش کنید

آن را روی خاک باغ خود پخش کنید

6- آن را در باغچه باغچه حفر کنید:

همانطور که باغچه خود را حفر می‌کنید، به همان اندازه که دوست دارید کمپوست اضافه کنید و همانطور که پیش می‌روید کمپوست را با خاک مخلوط کنید. این یک اصلاح عالی برای خاک‌های شنی و خاک رس است.

 آن را در باغچه باغچه حفر کنید

آن را در باغچه باغچه حفر کنید

7- بطور مستقیم بذر را در کمپوست بکارید:

اگر تا به حال تخمه گوجه فرنگی در کمپوست کاشته باشید، می‌دانید که بعضی از گیاهان از رشد مستقیم در کمپوست بدشان نمی آید. البته این کار می‌تواند برای دیگر گیاهان کمی قوی باشد و کربن (مواد قهوه‌ای) که هنوز در حال تجزیه است می‌تواند نیتروژن گیاهان را از بین ببرد بنابر این بذر سبزیجات اضافی دارید می‌تواند این روش را امتحان کنید و ببینید آیا هر یک از آنها مستقیماً در توده کمپوست شما رشد می‌کنند یا خیر.

 بطور مستقیم بذر را در کمپوست بکارید

بطور مستقیم بذر را در کمپوست بکارید

برای خرید اینترنتی خاک می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه فروش بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *