آموزش باغبانی

اصول تهیه خاک برای یک باغ ارگانیک

اصول تهیه خاک برای یک باغ ارگانیک

از آنجا که محققان مشکلات پزشکی اضافی مرتبط با استفاده از مواد شیمیایی و سموم دفع آفات را کشف کردند، بسیاری از افراد با وجدان برای محافظت از خانواده خود در برابر این مشکلات به باغبانی ارگانیک روی می‌آورند. در حالی که اصول تهیه خاک برای یک باغ ارگانیک مشابه یک باغ غیر ارگانیک است، اما تفاوت‌های مهمی وجود دارد که باید برای اطمینان از یک محصول پر بار مورد توجه قرار گیرد.

1- خاک را با روش ترجیحی خود کشت کنید:

این مزایای زیادی را برای گیاهان فراهم می‌کند، از جمله زهکشی، حرکت مناسب ریشه برای به دست آوردن آب و مواد مغذی لازم و هوادهی. خاک با هوادهی مناسب باعث می‌شود که ریشه‌ها اکسیژن مورد نیاز برای رشد را به دست می‌آورند. اطمینان حاصل کنید که خاک خیلی خشک نشده باشد. اگر خیلی خشک باشد، نه تنها خشک به نظر می‌رسد بلکه بسیار شکننده یا سخت می‌شود که با لمس آن به راحتی می‌توان متوجه این موضوع شد. برای رفع این مشکل زمین را خوب آبیاری کنید و روز بعد برگردید دوباره خاک را بررسی کنید.

  •  اطمینان حاصل کنید که خاک خیلی مرطوب نیست. علائم واضح آن گل آلود بودن خاک است.
  •  علف های هرز را از خاک خارج کنید. فرزکاری در زیر ماده سبز به یک ماه صبر تا کاشت نیاز دارد.
  •  برای شخم زدن یک باغ بزرگ به یک کشاورز محلی پول پرداخت کنید یا برای شخم زدن خاک از پنجه چرخشی استفاده کنید.
 خاک را با روش ترجیحی خود کشت کنید

خاک را با روش ترجیحی خود کشت کنید

2- انتخاب مواد آلی را به طرح باغ ارگانیک خود اضافه کنید:

در حالی که گیاهان برای زنده ماندن به آفتاب و آب احتیاج دارند، اما برای رشد به ویتامین‌ها و مواد معدنی تأمین شده توسط موجودات در حال تجزیه نیز نیازمند هستند.

یک لایه از کمپوست آلی را روی کل منطقه کشت بپاشید. تقریباً 2.5 تا 7.5 سانتی متر کمپوست، که به 10 تا 15 سانتی متر خاک اضافه می‌شود، یکی از متداول ترین روش‌ها برای تهیه خاک آلی است.

در صورت وجود برگ های سبز از شهرداری برای تخلیه آن کمک بخواهید. برای استفاده از برگ‌ها به عنوان کود باید ابتدا آنها را تجزیه کنید، زیرا برگ‌های تازه به باغ ارگانیک شما آسیب می‌رسانند.

از یک کشاورز محلی کود بخواهید. بیشتر خانواده کشاورزان با کمال میل آن را به رایگان ارائه می‌دهند، مخصوصاً اگر کار تهیه آن را انجام دهید. فقط از کود قدیمی استفاده کنید در غیر این صورت ممکن است کود گیاهان شما را بسوزاند. اگر فقط کود تازه موجود است، قبل از استفاده حداقل 6 ماه آن را کمپوست کنید.

مواد ارگانیک خود را با کاشت گندم سیاه، خار مریم، یا چاودار بالا ببرید. یا آن‌ها را به‌صورت کمپوست به خاک اضافه کنید، یک ماه قبل از کاشت صبر کنید.

 انتخاب مواد آلی را به طرح باغ ارگانیک خود اضافه کنید

انتخاب مواد آلی را به طرح باغ ارگانیک خود اضافه کنید

3- اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای همه گیاهان شما وجود دارد:

کاشت خیلی نزدیک به هم می‌تواند استعداد ابتلا به بیماری میوه‌ها و سبزیجات را به شدت افزایش دهد و همچنین به طور کلی از تولید آنها می‌کاهد زیرا آنها برای منابع مشابه می‌جنگند.

  •  گیاهان گوجه فرنگی را قلاب یا قفس کنید تا از برخورد آنها با خاک جلوگیری شود.
  •  توصیه‌های مربوط به بسته‌های دانه یا گیاهان خریداری شده را در مورد فاصله گذاری دنبال کنید.
  •  اگر نهال خیلی نزدیک به هم رشد کرد به منطقه دیگری پیوند دهید.
 اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای همه گیاهان شما وجود دارد

اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای همه گیاهان شما وجود دارد

برای خرید اینترنتی خاک می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه فروش بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *