آموزش باغبانی

چگونگی یافتن مواد کمپوست رایگان

چگونگی یافتن مواد کمپوست رایگان

چرا برای اطمینان از خاک غنی و یک باغ حاصلخیز بجای تیمارهای گران قیمت یا کودهای سمی از کود کمپوست با همان مزایا استفاده نمی‌کنید؟ قبل از مراجعه به فروشگاه لوازم باغ و خرید مواد اولیه کمپوست، تهیه کمپوست را به تنهایی در خانه انجام دهید. در واقع، شما حتی نیازی به مواد کمپوست بخصوصی ندارید می‌توانید با چند تماس تلفنی و کمی تحقیق مواد تشکیل دهنده را به صورت رایگان پیدا کنید. این مقاله بیشتر به “چگونگی” یافتن مواد کمپوست رایگان و ساخت کمپوست پرداخته است. در مراحل زیر روش‌های احتمالی یافتن مواد کمپوست رایگان لیست شده است. با مرور لیست، مطمئناً چیزی پیدا خواهید کرد که خاک شما را اصلاح کند و به شکوفایی گیاهان کمک کند.

از چه جاهایی کمپوست رایگان تهیه کنیم:

از کافی شاپ محلی خود بپرسید که آیا آنها تفاله های قهوه استفاده شده را بیرون می ریزند یا خیر، تفاله‌های قهوه یک ترکیب اسیدی عالی در خاک است، بنابراین از خاکستر یا آهک برای متعادل سازی PH استفاده کنید. با چوب‌های محلی و فروشگاه‌های بهسازی منزل از خاک اره رایگان درخواست کنید. حتماً از خاک اره و فقط از چوب های تصفیه نشده استفاده کنید.

تفاله‌های قهوه

تفاله‌های قهوه

روزنامه جمع کنید و کاغذ را خرد کنید تا زودتر کمپوست شود. برای کود گاوی کمپوست شده با گاوداری های محلی، تماس بگیرید. کود ایده آل حداقل 2 سال طول می‌کشد تا کمپوست شود. با یکی از کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی محلی تماس بگیرید تا در صورت باقی ماندن مواد آلی، از آنها استفاده کنید.

از باغ وحش محلی خود بازدید کنید و در مورد بازیابی کود کمپوست از حیوانات باغ وحش سوال کنید. اطمینان حاصل کنید که کود فقط از موجودات گیاهخوار باشد زیرا فضولات گوشتخوار اغلب حاوی انگل هستند که برای سلامتی شما مضر هستند. مقوا را روی بستر کرم‌ها قرار دهید تا از فضولات کرم و مواد کمپوست ایجاد شود.

کود ورمی کمپوست بهکام

از درخت کریسمس برای تولید مالچ استفاده کنید. بسیاری از شهرها و جوامع درختان کریسمس را بازیافت می‌کنند، بنابراین ممکن است مالچ از این منبع فصلی در دسترس باشد. با دولت شهر خود تماس بگیرید. اکنون چند شهر مانند سانفرانسیسکو کیت‌های تولید کننده کمپوست رایگان ارائه می‌دهند.

از همسایگان خود سوال کنید. همسایگان شما مطمئناً مقدار زیادی کود کمپوست دارند. در مورد کمپوست کردن با آنها صحبت کنید و از آنها بپرسید که آیا آنها می‌توانند سبزیجات قراضه و مانند آنها را برای شما ذخیره کنند یا می‌توانید زباله‌های حیاط آنها را جمع کنید. اکنون بسیاری از شهرداری‌ها جمع آوری زباله‌ها را را به طور منظم انجام می‌دهند. بنابراین بهتر است از آنها بخواهید به شما اجازه دهند زباله های حیاط را از سطل آشغالشان جمع کنید.

خاک اره

خاک اره

خاکستر چوب اصلاح کننده عالی:

خاکستر چوب همچنین یک اصلاح کننده عالی خاک است. بعضی از افراد در حیاط خانه های خود حفره‌های آتش دارند، یا هنگام اردو زدن یک سطل 5 گالنی (18.9 لیتر) با خود آورده و خاکستر چوب سرد را به مخلوط اضافه می‌کنند. فقط مطمئن شوید که فقط چوب یا کاغذ را در آتش می‌سوزانید. خاکستر چوب بسیار قلیایی است (pH بالا) بنابراین باید به مقدار کم اضافه شود.

پوشش گیاهی دریا و دریاچه به طرز قابل ملاحظه‌ای از نظر مواد مغذی غنی است و به کود کمپوست شما کمک زیادی می‌کند، اما همچنین از آنجا که مناطق جزر و مدی و سواحل به آن مواد مغذی برای اکوسیستم خود نیاز دارند، قابل دوام نیست. اگر در نزدیکی اقیانوس زندگی می‌کنید، احتمالاً می‌توانید بسیاری از جلبک‌های دریایی را جمع آوری کنید. آیین نامه خود را بررسی کنید تا از قانونی بودن جمع آوری جلبک دریایی در منطقه‌تان اطمینان حاصل کنید.

هر زمان که کمپوست درست می‌کنید، سعی کنید مطمئن شوید که مواد را از محیطی که کمپوست می‌شود – جنگل، ساحل، پارک‌ها و غیره – تهیه نمی‌کنید. هدف این است که مواد مغذی را به چرخه زندگی که برای کشور مقصد است برگردانید. تهیه مواد آلی از مکان‌های طبیعی برای تهیه کمپوست، تخریب اکوسیستم‌ها را باعث می‌شود.

برای خرید اینترنتی خاک می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید از فروشگاه اینترنتی بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *